Boeing a anunţat marţi că a livrat 44 de avioane comerciale în noiembrie, în scădere faţă de cele 53 din luna precedentă, performanţă semnificativ inferioară Airbus, care a raportat 72 de livrări în aceeaşi perioadă, potrivit Reuters, de la care relatăm cele ce urmează.
Din totalul livrărilor Boeing, 32 au fost 737 MAX, inclusiv cinci pentru Southwest Airlines, iar restul au inclus şase 787 Dreamliner (două 787-10 către TAAG Angola Airlines), două cargo 777 pentru Turkish Airlines şi Aerotranscargo, şi patru 767.
În privinţa comenzilor, Boeing a primit 164 în noiembrie, dar şi 38 de anulări, rezultând un total net de 126. Modelul 777X, întârziat şi programat pentru 2027, a generat 74 de comenzi, dintre care 65 de la Emirates, ridicând totalul companiei din Golf la 270 de unităţi. China Airlines a comandat alte nouă aeronave.
Boeing a mai primit 30 de comenzi pentru 787 Dreamliner (15 Gulf Air, opt Uzbekistan Airways, şase Etihad, una anonimă) şi 43 de 737 MAX de la clienţi neidentificaţi, precum şi 15 KC-46 pentru Forţele Aeriene SUA şi două cargo 777. Anulările majore au inclus 15 comenzi 777X de la Etihad, patru 787 de la Air Canada şi cinci 737 MAX de la Comair.
Deşi Airbus a livrat mai mult în noiembrie, producătorul european şi-a redus obiectivul anual la 790 de avioane, din cauza unor probleme de calitate în lanţul de producţie.
Până la 30 noiembrie, Boeing a livrat 537 de aeronave în 2025: 396 de 737 MAX, 74 de 787, 33 de 777 şi 28 de 767, acumulând 1.000 de comenzi noi şi 908 net după anulări, cu un carnet total de 6.019 aeronave.




























































Opinia Cititorului