Peste 40% dintre managerii IT au declarat că organizaţiile lor au fost vizate de atacuri cibernetice în ultimii doi ani, în timp ce 26,9% au recunoscut că nu ştiu dacă organizaţia lor a fost ţinta unor atacuri cibernetice, relevă studiul "Connect Romania 2019" la care au răspuns peste 500 de specialişti IT, participanţi la evenimentul Connect România, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Dacă anul trecut, managerii IT considerau că lipsa conştientizării ameninţărilor de securitate la nivel de top management este principalul obstacol în securizarea companiei în faţa ameninţărilor cibernetice, în acest an participanţii la studiu au identificat ca principal obstacol lipsa bugetului (46,5%), mai precizează sursa.
O altă provocare cu care se confruntă managerii IT este refuzul angajaţilor de a respecta regulile de securitate, însă vestea îmbucurătoare este că acest procent a scăzut în 2019 faţă de anul trecut (23,7% dintre respondenţi au indicat acest lucru drept una dintre provocările cu care se confruntă în activitatea zilnică, faţă de 28,5% în 2018).
Furnizarea de servicii IT stabile, îmbunătăţirea securităţii cibernetice şi dezvoltarea de noi produse şi servicii inovatoare sunt principalele priorităţi IT ale companiilor în 2020.
Astfel, peste 52% dintre managerii IT au menţionat că furnizarea de servicii IT stabile reprezintă principala preocupare pentru departamentele IT pe care le conduc în următorul an, urmată de îmbunătăţirea securităţii cibernetice (47,8% dintre respondenţi), dezvoltarea de noi servicii şi produse inovatoare (34,7%), creşterea eficienţei operaţionale (33,1%), îmbunătăţirea experienţei clienţilor (31,8%).
Chestionaţi asupra schimbărilor digitale prin care trec organizaţiile lor în prezent, peste 93% dintre respondenţi au declarat că au loc schimbări, de amploare şi importanţă diferite, în funcţie de specificul fiecărei companii în parte. Peste 24% dintre managerii IT au raportat transformări radicale (de exemplu, un model nou de venituri, cum ar fi tranziţia de la oferte de bunuri/produse la oferte de servicii, introducerea de noi produse/servicii, de importanţă egală sau mai mare decât a celor existente). 41,6% au declarat că în prezent au loc schimbări minore din punct de vedere digital (de exemplu, dezvoltarea produselor/serviciilor existente), în timp ce 27,5% dintre respondenţi au menţionat că au loc unele schimbări (de exemplu, introducerea de noi produse/servicii, cele existente fiind încă dominante).