Pepco Group sărbătoreşte un an de transformare, cu rezultate financiare solide şi progres strategic rapid

A.D.
Companii / 19 decembrie, 12:09

Pepco Group sărbătoreşte un an de transformare, cu rezultate financiare solide şi progres strategic rapid

Pepco Group N.V. („Pepco Group” sau „Grupul”) a încheiat un an de transformare, caracterizat de performanţe financiare solide şi implementarea rapidă a noului său cadru strategic, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.

În anul financiar 2025, Grupul a deschis 247 de magazine noi, şi-a optimizat portofoliul şi a consolidat brandul Pepco drept principal motor al dezvoltării sale, punând bazele unei creşteri sustenabile pe termen lung, potrivit sursei.

România a devenit a doua cea mai mare piaţă a Grupului, reprezentând un adevărat motor de creştere în Europa Centrală şi de Est şi un reper pentru testarea noilor concepte şi experienţe dedicate clienţilor, înainte ca acestea să fie extinse la nivel regional. De la 44 de magazine şi 450 de angajaţi în 2015, compania operează astăzi 500 de magazine în peste 100 de oraşe, sprijinită de aproape 4.000 de angajaţi, conform comunicatului.

Raul Ciungu-Iordate, Country Manager, Pepco România, a declarat: „Suntem mândri de dimensiunea şi stabilitatea reţelei noastre de magazine din Europa, iar România, cu 500 de magazine în prezent, s-a consolidat ca a doua cea mai importantă piaţă a Grupului. Acest lucru reflectă atât succesul nostru pe plan local, cât şi importanţa strategică a acestei pieţe în cadrul Grupului, contribuind semnificativ la dezvoltarea şi consolidarea poziţiei Pepco în Europa Centrală şi de Est. În centrul atenţiei noastre rămâne satisfacerea constantă a nevoilor clienţilor, prin produse de calitate şi experienţe de cumpărare adaptate aşteptărilor acestora”.

Pe parcursul anului, Pepco Group a înregistrat progrese semnificative în direcţia simplificării operaţiunilor şi în clarificarea focusului său strategic, potrivit sursei. Vânzarea cu succes a Poundland în iunie 2025 şi ieşirea completă din categoria FMCG în cadrul brandului Pepco au reprezentat repere importante, permiţând Grupului să se concentreze exclusiv pe categorii cu marje mai ridicate, precum articolele de îmbrăcăminte şi produse pentru casă. Această realiniere a condus la o organizaţie mai simplă, mai agilă, mai disciplinată şi mai bine poziţionată pentru a valorifica oportunităţile de creştere şi a răspunde eficient nevoilor în continuă schimbare ale clienţilor din întreaga Europă, conform comunicatului.

Stephan Borchert, Chief Executive Officer, Pepco Group, a declarat: „Anul 2025 a reprezentat un moment definitoriu pentru Grup. După ce am prezentat noul nostru cadru strategic în luna martie, Grupul a acţionat cu o viteză excepţională, înregistrând progrese semnificative într-un interval scurt de timp. Decizia de a ne concentra pe brandul Pepco şi exclusiv pe categoriile noastre de bază - îmbrăcăminte şi produse pentru casă - a fost confirmată de aceste rezultate solide”.

Această concentrare strategică mai clară s-a transpus în rezultate financiare solide în anul 2025. Veniturile Grupului au crescut cu 8,7%, ajungând la 4,5 miliarde de euro, susţinute de revenirea la creşterea pozitivă a vânzărilor comparabile (+2,6%) şi de extinderea continuă a reţelei de magazine, arată sursa. EBITDA de bază (IFRS 16) a înregistrat o creştere de 10,3%, ajungând la 865 milioane de euro, reflectând o îmbunătăţire de 100 de puncte de bază a marjei brute faţă de anul precedent, până la 48%, ca urmare a creşterii eficienţei operaţionale şi a ieşirii din categoriile FMCG, conform comunicatului.

Profitul net de bază a crescut cu 19,7%, ajungând la 219 milioane de euro, ceea ce demonstrează o conversie îmbunătăţită a EBITDA. Totodată, generarea solidă de flux de numerar liber, de 334 milioane de euro, a consolidat şi mai mult bilanţul Grupului, potrivit sursei citate. Pe parcursul anului, Pepco Group şi-a refinanţat cu succes datoria, prelungind scadenţele şi reducând semnificativ costul mediu al dobânzilor, ceea ce a îmbunătăţit flexibilitatea şi soliditatea financiară, arată sursa.

În paralel cu aceste rezultate, Grupul a continuat extinderea reţelei de magazine, cu 247 de unităţi noi în 2025, ajungând la finalul anului la un total de 4.359 de magazine la nivel european. Expansiunea s-a concentrat în continuare pe pieţele cu randament ridicat din Europa Centrală şi de Est, precum şi din Europa de Vest, care reprezintă principalele motoare de creştere ale Grupului.

Conform sursei, în anul financiar 2025, Grupul a accelerat procesul de transformare digitală, punând bazele unor noi funcţionalităţi dedicate clienţilor, precum un website nou, o aplicaţie mobilă şi un program de loialitate, a căror lansare este programată pentru primul trimestru al anului 2026. Totodată, investiţiile în date, sisteme şi în dezvoltarea lanţului de aprovizionare vor îmbunătăţi procesul decizional, vor conduce la creşterea eficienţei operaţionale şi experienţa clienţilor, arată sursa.

Impactul social al Grupului continuă să fie susţinut prin intermediul programului Future at Heart, în care Pepco Group investeşte anual peste 3 milioane de euro în proiecte de educaţie pentru copii. Prin aceste iniţiative, mai mult de 90.000 de copii beneficiază anual de sprijin, în parteneriat cu peste 50 de organizaţii non-guvernamentale din pieţele în care Grupul îşi desfăşoară activitatea, conform comunicatului.

Privind către viitor, Pepco Group rămâne încrezător în strategia şi perspectivele sale de creştere atât în Europa Centrală şi de Est, cât şi în Europa de Vest. Pentru anul financiar 2026, Grupul şi-a propus deschiderea a aproximativ 250 de magazine noi, majoritatea în regiunea CEE, în timp ce va accelera extinderea în pieţe selectate din Europa de Vest, inclusiv în Peninsula Iberică şi Italia, arată sursa citată.

Cu un portofoliu simplificat, o echipă de conducere consolidată şi încredere tot mai mare în perspectivele sale, Pepco Group rămâne ferm dedicat obiectivului de a deveni unul dintre cei mai de succes retaileri de tip discount din Europa. Grupul continuă să transforme avantajele sale - dimensiunea reţelei, poziţia de lider pe preţ şi oferta atractivă pentru clienţi - în creştere sustenabilă şi valoare pe termen lung, potrivit sursei.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2025
Euro (EUR)Euro5.0896
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3449
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4650
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8140
Gram de aur (XAU)Gram de aur604.5466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mozart
Schlumberger
raobooks.com
cofetariiledelice.ro
leonidas-universitate.ro
Viva
metalshow-tib.ro
hiperambrozia.com
le-chateau.ro
novaplus.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb