Bugetul mediu alocat sărbătoririi Paştelui în acest an nu a crescut aproape deloc din 2013, suma medie alocată situându-se acum în jurul valorii de 359 lei/persoană, faţă de 358 lei/persoană în 2013, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center şi trimis redacţiei.
La fel ca anul trecut, peste 50% dintre respondenţi nu vor primi beneficii suplimentare de la locul de muncă. În acest an, persoanele active pe piaţa muncii nu se vor mai bucura de o minivacanţă similară celei din anul 2013, dovadă fiind şi procentajul "simţitor mai mic", faţă de anul precedent, al celor care vor avea zile libere suplimentare (5,2% în 2014 faţă de 16,7% în 2013). De asemenea, comparativ cu anul 2013, angajatorii rămân, în general, la fel de reţinuţi în a acorda beneficii suplimentare cu ocazia Sărbătorilor Pascale. Cu toate acestea, 15,2% dintre persoanele intervievate (care sunt angajate) vor primi primă de Paşti în bani, în timp ce 11,2% dintre aceştia vor beneficia de tichete-cadou şi 4,9% de produse-cadou, precizează studiul.
Aproape 85% dintre subiecţii din mediul urban sunt hotărâţi să îşi petreacă zilele libere de Paşte cu membrii familiei, fie în localitatea de domiciliu, fie la rude, prieteni sau ieşind "la iarbă verde".
Tradiţia vopsirii ouălor în casă se păstrează în 64,8% dintre familiile orăşenilor respondenţi. Cu toate acestea, oferta comercianţilor vine în sprijinul a 17,2% dintre cei chestionaţi, care preferă să cumpere ouăle roşii din magazine, fără să mai depună efortul de a le vopsi în casă, mai transmite studiul.
"Dar, atunci când vorbim despre cozonac, tendinţa se schimbă, în sensul că acesta este cumpărat de aproape 50% dintre persoanele cuprinse în eşantion, numai 33,6% depunând efortul de a-l pregăti în casă. În schimb, 34% dintre consumatorii de pască şi 42,8% din consumatorii de drob pregătesc aceste preparate în casă", se mai arată în comunicat.
La polul opus, se situează vinul, cumpărat de aproape 50% dintre orăşenii intervievaţi.
"Şi, pentru că tradiţia de Paşte presupune consumul de carne de miel sau ied, aproape jumătate (49%) dintre respondenţi intenţionează să cumpere acest tip de carne pentru a sărbători Învierea Domnului. Mai mult decât atât, numărul consumatorilor de carne de miel sau ied creşte dacă îi luăm în calcul şi pe cei 7,1% care primesc acest tip de carne de la familie/prieteni, dar şi pe cei 2% care cresc iezi sau miei în propria gospodărie. Există, totuşi, şi orăşeni (5,3%) care nu îşi permit din punct de vedere financiar să achiziţioneze carnea tradiţională de Paşte", mai scrie în studiul MEDNET.
Aproape 70% dintre persoanele intervievate, din mediul urban, au declarat că intenţionează să cumpere cadouri, principalul beneficiar fiind "persoana iubită (soţul/soţia sau iubitul/iubita)", în 60% dintre cazuri. De asemenea, mai mult de jumătate dintre toţi respondenţii au precizat că vor oferi cadouri atât părinţilor (58,4%), cât şi copiilor/nepoţilor (57,7%), încheie documentul.
Studiul a fost realizat pe Internet, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional - urban, în perioada 4-8 aprilie 2014. Au fost intervievate 663 de persoane cu vârste de 18-55 ani. Marja de eroare a studiului este de +/- 3,81%.



























































