Abonament gratuit
Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”

SUPLIMENT DIGI COMMUNICATIONSDigi Communication îşi consolidează poziţia de leader pe plan naţional în piaţa de furnizare a serviciilor de televiziune prin cablu, internet şi date fixe

Valentin M.Ionescu
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital #Telecomunicaţii /

Digi Communication îşi consolidează poziţia de leader pe plan naţional în piaţa de furnizare a serviciilor de televiziune prin cablu, internet şi date fixe

  • document ataşat Istoric date financiare
    apasă aici pentru a descărca.

    Evoluţia rezultatelor Digi Communications NV în baza situaţiilor financiare consolidate preliminare şi neauditate la 31 decembrie 2019 

    În anul 2019, cifra de afaceri a grupului Digi Communications s-a majorat cu 14% comparativ cu 2018. Cu o cifră de afaceri de 1,1,8 miliarde euro, Digi Communications îşi consolidează poziţia de lider pe piaţa internă în televiziune prin cablu, internet şi date fixe plus telefonie mobilă faţă de Telekom care a înregistrat o cifră de afaceri de 980 milioane euro, conform datelor consolidate preliminare publicate de grupul OTE.

    Comparaţia o realizăm între firme care furnizează servicii integrate în telecomunicaţii de acelaşi tip pentru sectorul rezidenţial şi cel de afaceri. De aceea, nu am introdus în calcul Orange şi Vodafone.

    Cifra de afaceri de 1.186.026.000 euro a fost înregistrată de Digi Communication NV pe teritoriul Româ­niei în proporţie de aproximativ 64% din total (756.6 milioane euro), pe segmentele televiziune prin cablu şi internet plus date fixe, telefonie mobilă şi DTH, mai cu seamă ca urmare a majorării tarifelor. În România, numărul de unităţi generatoare de venit/RGU (Revenue Generating Unit) la televiziune prin cablu a crescut cu 8,6%, iar la internet şi date fixe cu aproximativ 9,5%.

    La servicii de telecomunicaţii mobile creşterea nu este semnificativă (1%). În Ungaria (cifra de afaceri: 217 milioane euro, decembrie 2019) numărul de unităţi generatoare de venit/RGU s-a majorat cu 0,7% la televiziune prin cablu, cu 0,4% la internet şi date fixe şi a crescut cu 560% la telefonie mobilă, deşi baza era mică.

    În schimb la telefonie fixă şi DTH se înregistrează mici scăderi. Pe piaţa din Spania (cifra de afaceri: 216 milioane euro, decembrie 2019), numărul de unităţi generatoare de venit/RGU s-au majorat cu 41% la telefonie mobilă, păstrându-se trend-ul din anii anteriori. La fel pentru segmentul de internet şi date fixe unde saltul este semnificativ (912,5%), dar explicabil întrucât baza este mică. Pe total grup, profitul net a crecut cu 132% , rata profitului net marginal cu 3,5%, EBITDA cu 50%, iar marja EBITDA cu 37,6%. Dacă veniturile din exploatare au crescut cu aproximativ 13%, cheltuielile din exploatare au înregistrat o majorare de 12%.

    Datele preliminare publicate în februarie 2020 nu ne permit o analiză detaliată a acestora, dar dacă cercetăm structura şi evoluţia cheltuielilor la 6 şi 9 luni din exerciţiul financiar 2019, se observă o creştere de aproximativ 22,5% la cheltuielile de telefonie şi de aproximativ 10% la cheltuieli de personal. Ambele au ponderea cea mai mare în total cheltuieli de exploatare.

    Întrucât grupul este în expansiune, numerarul net folosit în activităţi de investiţii este ridicat (241.9 milioane euro, la 9 luni), dar a scăzut faţă de 2018. Pe de altă parte, cheltuielile financiare sunt importante (93.8 milioane euro, pe tot anul 2019), deşi grevează mai puţin decât ne-am fi aşteptat. Însă, îngrijorează ritmul lor de creştere (48% comparativ cu decembrie 2018). La nivel de grup, împrumuturile purtătoare de dobânzi pe termen lung sub formă de obligaţiuni sunt în valoare de 549.553.000 euro, iar împrumuturile bancare 269.330.000 euro. De asemenea, grupul are datorii din leasing financiar de aproximativ 181 milioane euro. La sfârşitului anului 2018, datoria financiară netă ajunsese la 979.7 milioane euro, dar acesta nu este totalul datoriei. Leadership-ul grupului a decis în mod prudent că în structura datoriilor totale (1,7 miliarde euro) cele pe termen lung să aibă ponderea cea mai mare (65%), iar scadenţa să fie prelungită din 2023 spre 2025 şi 2028 la împrumuturi, deşi pasivele pe termen scurt nu sunt de neglijat. Compania a continuat să adopte o strategie prudentă de finanţare, cu un nivel al îndatorării raportate la EBITDA cu mult sub media ratei de îndatorare a altor operatori tradiţionali de comunicaţii fixe din Europa. În 2019, Digi Communications a afişat un multiplu de îndatorare la 2,6 x, în timp ce media în industrie este de 3,8 x.

    Grupul înregistrează anual creşteri din vânzări. Acestea depind nu doar de tarife corelate cu o calitate a serviciilor, ci şi de investiţii în tehnologii noi al căror cost este ridicat (de exemplu 5G).

    Ţînând cont de rezultatele întregului grup, valoarea de piaţă a firmei Digi Communications NV este în la începutul lunii martie de 3,3 miliarde lei, cu un factor Tobin Q de 1,2, relativ constant faţă de decembrie 2019.

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    DTLAWYERS
    Business Card
    Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
    BTPay
    Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    Pagini Aurii
    www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
    Cabinet de avocatservicii curatenie