FedEx a depăşit aşteptările pieţei în cel mai recent trimestru, demonstrând forţa planului de reducere a costurilor şi consolidarea volumelor de livrări domestice. Acţiunile companiilor au reacţionat pozitiv, în contextul în care revenirea la ghidaj anual şi perspectiva de creştere oferă un plus de încredere investitorilor într-un sector marcat de volatilitate şi presiuni comerciale, menţionează o analiză TradeVille.
FedEx Corporation oferă servicii de transport, comerţ electronic şi servicii pentru afaceri prin intermediul mai multor companii care operează împreună sub brandul FedEx. Principalele companii sunt FedEx Express (servicii de transport expres), FedEx Ground (servicii de livrare) şi FedEx Freight (servicii de transport mărfuri).
Compania este una dintre cele mai mari din industria sa, cota de piaţă fiind dificil de estimat. Printre principalii concurenţi regionali şi internaţionali ai companii se numesc United Parcel Services (UPS), grupul DHL, DB Schencker, CH Robinson şi alţii. Principalii acţionari ai companiilor sunt investitori instituţionali, precum Vanguard Group (8,1%), Blackrock (6,2%), Dodge & Cox (5,5%). Investitorii instituţionali deţin un procent de circa 78,1% din companie, în timp ce insiderii au o pondere de 8,14% din acţionariat.
În ultimele 12 luni, au fost înregistrate opt tranzacţii făcute de către insideri, dintre care şase de vânzare în sumă de circa 5,5 milioane dolari şi două tranzacţii de cumpărare de aproximativ 365.000 de dolari, ceea ce poate fi un semnal de îngrijorare pentru investitori.
Directorul general al FedEx este Rajesh Subramaniam, mandatul acestuia debutând în anul 2022. Acesta a activat în cadrul companiei peste 30 de ani. În afară de funcţia ocupată la FedEx, este şi membru al Consiliului de Administraţie la Procter & Gamble.
• Sectorul de livrări colete - gigantul în expansiune
Piaţa globală a serviciilor de curierat este estimată la 453,6 miliarde dolari în 2024 şi se preconizează că va ajunge la 712,1 miliarde dolari până în 2032, cu un ritm anual de creştere (CAGR) de 5,8%. Creşterea este susţinută de expansiunea e-commerce, digitalizarea logistică şi utilizarea tehnologiilor avansate precum GPS, drone, crowd-sourcing şi soluţii bazate pe locaţie.
În Europa, pieţele din Germania, Marea Britanie, Franţa şi Polonia domină, în timp ce segmentul B2B conduce piaţa datorită lanţurilor de aprovizionare complexe, urmat de B2C, impulsionat de comerţul online.
Serviciile interne predomină faţă de cele internaţionale, iar regiunea Asia-Pacific deţine 45% din cota globală în 2024, stimulată de creşterea veniturilor şi digitalizarea din China, India şi ASEAN. Competiţia intensă este marcată de giganţi precum UPS, DHL, FedEx şi start-up-uri inovatoare. Sectorul se îndreaptă spre automatizare, AI, livrări autonome şi integrarea serviciilor mobile, cu un accent tot mai mare pe eficientă şi pe experienţa clientului.
• Ultimele rezultate financiare
Rezultatele FedEx au depăşit şi în acest trimetru aşteptările pieţei , pe fondul reducerilor de costuri şi al creşterii volumului de livrări, iar acţiunile companiei au urcat cu +5,5%, după raportare . Rezultatele mai bune decât temerile iniţiale, revenirea la ghidaj anual şi stabilitatea în livrările domestice au determinat reacţia pozitivă a pieţei, după ce în ultimele patru raportări acţiunile pierduseră, în medie, 6%.
Astfel, pentru primul trimestru fiscal 2026, societatea a raportat venituri la un nivel de 22,2 miliarde dolari USD (+2,8% vs primul trimestru din 2025; +2,5% vs prognoze), în timp ce EPS-ul a urcat până la 3,83 dolari (+6,4% vs trimestrul ]nti al acestui an; +6% vs prognoze). Deşi volumul mediu zilnic al exporturilor internaţionale a scăzut cu 3%, volumul total - incluzând livrările domestice - a crescut cu 4% în trimestru, iar venitul per colţ a urcat cu 2%.
FedEx implementează un plan de economii de un milliard de dolari pentru anul fiscal care se încheie în mai 2026, ce presupune parcarea unor avioane, închiderea unor facilităţi şi comasarea unor divizii. Aceste măsuri au sprijinit profitabilitatea, marja operaţională crescând la 6% faţă de 5,2% în trimestrul anterior.
În total, politicile comerciale vor genera un impact negativ de un milliard de dolari în 2025, în principal prin scăderea veniturilor din ruta China-SUA, considerată una dintre cele mai profitabile pentru companie. FedEx a precizat că eliminarea excepţiei „de minimis” (pentru colete sub 800 de dolari scutite de taxe vamale), introdusa prin ordin executiv al preşedintelui Trump, a redus veniturile trimestriale cu 150 milioane dolari.
• Previziuni
Pentru anul fiscal 2026, FedEx estimează o creştere a veniturilor de 4-6%, un profit diluat pe acţiune între 14,20 şi 16 dolari şi un profit ajustat pe acţiune între 17,20 şi 19 dolari, cu o rată efectivă de impozitare de circa 25%.
Pentru următorul trimestru, piaţa se aşteaptă că societatea va genera venituri în valoare de 22,3 miliarde dolari (+0,5% faţă de trimestrul întâi din 2026) şi un EPS de 4,03 dolari (+5,2% faţă de prognoze).
De asemenea, se prognozează realizarea de economii permanente de un milliard de dolari, prin reduceri structurale de costuri şi iniţiative Network 2.0, precum şi cheltuieli de capital de aproximativ 4,5 miliarde dolari destinate optimizării reţelei, modernizării flotei şi automatizării.
În plus, FedEx a anunţat că a finalizat răscumpărări de acţiuni în valoare de 500 milioane dolari şi intenţionează să finalizeze separarea diviziei de transport rutier până în iunie 2026.
• Ce spun analiştii?
În ciuda provocărilor, analiştii rămân relativ optimişti: 59% recomandă „Buy”, faţă de media de 55% pentru companiile din S&P 500, iar ţinta medie de preţ este 276,08 dolari/acţiune (+21,9% vs ultimul preţ de închidere), arată TradeVille.
Mai mulţi analişti importanţi, inclusiv de la JP Morgan şi Susquehanna, şi-au redus estimările de profit pentru 2026 (17,40-17,50 dolari/acţiune), însă menţin recomandarea de cumpărare cu ţinte de preţ de până la 285 dolari.
De la începutul anului şi până acum, acţiunile FedEx au suferit o scădere de -19,5%, în timp ce în ultimele 12 luni acestea au scăzut cu -24%. În comparaţie, piaţa din SUA, reprezentată de indicele S&P 500, a urcat cu +12,8% YTD şi +18% anual.
După raportarea rezultatelor acţiunilor companiilor au crescut cu circa +5,5%, atât pe fondul reducerilor de costuri, cât şi a creşterii volumului de livrări.
În ultimii doi ani, acţiunile FedEx au evoluat pe o tendinţă laterală între un suport situat la 193 dolari şi o rezistenţă - la 306 dolari.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în FedEx
Oportunităţi
-Companie subevaluată: Comparativ cu principalii competitori din industria de servicii transport, FedEx se prezintă cu un multiplu P/E de x13.3, în timp ce media industriei este de x17; P/S este de 0.6 (vs 0.6 în industrie), iar EV/EBITDA este de 6.6 (vs 9.5 în industrie).
-Restructurarea afacerilor: Compania este în plin proces de a reduce costurile în vederea optimizării operaţionale şi are în plan optimizarea reţelei de servicii şi eficientizarea operaţiunilor tradiţionale.
Riscuri
-Compania este semnificativ influenţată de condiţiile macro: Fluctuaţiile preţurilor petrolului, creşterea inflaţiei şi politicile comerciale ale administraţiei Trump pot reduce activitatea companiilor;
-Pierderea unui client important : În cursul anului 2024, USPS (Serviciul Poştal al Statelor Unite) a luat decizia să renunţe la serviciile FedEx în favoarea concurentului sau, UPS (United Parcel Service), ceea ce afectează o serie de companii.
TradeVille a utilizat în raportul său următoarele surse: MarketScreener, Tradingview.com, FactSet, cnbc.com, investors.fedex.com, Barron's, Marketbeat, Reuters, CNBC, maximizemarketresearch.com
Opinia Cititorului