Volkswagen spune că tehnologia pe care o dezvoltă ar putea fi folosită în viitor şi la maşinile sale cu motoare termice

T.B.
Companii / 14 noiembrie, 08:21

Volkswagen spune că tehnologia pe care o dezvoltă ar putea fi folosită în viitor şi la maşinile sale cu motoare termice

Grupul Volkswagen a declarat miercuri că tehnologia pe care o dezvoltă împreună cu producătorul american de vehicule electrice Rivian ar putea fi utilizată, în timp, şi la modelele sale cu motoare cu ardere internă, relatează Reuters.

Integrarea software-ului şi a electronicii pe platformele auto este esenţială pentru Volkswagen, care s-a confruntat cu dificultăţi în unificarea arhitecturii tehnologice a mărcilor sale, după întârzieri repetate la divizia internă de software, Cariad.

Colaborarea cu Rivian este văzută ca o modalitate de a accelera dezvoltarea unei platforme de generaţie următoare şi de a reduce decalajul faţă de rivali precum Tesla sau producătorii chinezi.

”Este, desigur, o arhitectură extrem de capabilă şi am putea permite utilizarea ei viitoare şi pentru vehicule ICE, dar, aşa cum am menţionat, focusul nostru clar este implementarea pentru modelele electrice, iar tot ceea ce va urma se va decide ulterior”, a declarat Carsten Helbing, co-director al joint-venture-ului RV Tech.

Cererea pentru vehicule electrice în Statele Unite ar urma să încetinească odată cu expirarea creditului fiscal de 7.500 de dolari, în timp ce, în Europa, Volkswagen şi alţi producători tradiţionali se confruntă cu presiuni crescute din partea mărcilor chineze cu preţuri reduse.

Volkswagen a fost de acord să investească 5,8 miliarde de dolari în Rivian anul trecut, o mişcare interpretată pe scară largă ca o încercare de a-şi consolida capacităţile software după eşecurile Cariad.

”Arhitectura are capacitatea de a susţine şi alte configuraţii de propulsie. Nu vedem probleme majore acolo, dar, desigur, este necesar un plus de muncă la nivelul componentelor şi al platformei”, a spus Helbing pentru Reuters.

Cele două companii au precizat că testele de iarnă vor începe până la finalul acestui an, evaluând performanţa sistemului în condiţii extreme pe modelul Volkswagen ID.Every1, pe un model Audi şi pe unul Scout.

Noul model compact ID.Every1 va fi primul automobil al grupului VW care va utiliza arhitectura software şi electronică RV Tech, lansarea fiind planificată pentru 2027. Până la sfârşitul deceniului, mai multe modele ale grupului Volkswagen bazate pe platforma Scalable Systems Platform sunt aşteptate să adopte tehnologia dezvoltată în cadrul parteneriatului.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Industria auto germana cu o scadere de 18%,

    la preturile actuale de vanzare, nu sunt competitive.

    Oare de ce ??!!  

    1. Pentru ca motoarele ICE ca si hidrocarburile mujice "ieftine" sunt istorie:-)

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Dec. 2025
Euro (EUR)Euro5.0890
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3140
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4821
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8317
Gram de aur (XAU)Gram de aur622.5801

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
phoeniciahotels.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Mozart
Schlumberger
phoeniciahotels.ro
raobooks.com
cofetariiledelice.ro
leonidas-universitate.ro
Viva
metalshow-tib.ro
hiperambrozia.com
le-chateau.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb