Wizz Air a prezentat un raport privind progresele realizate în primele şase luni de implementare a planului de transformare „Customer First Compass”, în valoare de 14 miliarde de euro - un cadru strategic care plasează pasagerii în centrul tuturor operaţiunilor companiei. În această perioadă, Wizz Air a înregistrat o schimbare majoră în modul în care îşi deserveşte pasagerii, raportând o creştere de 10% a nivelului general de satisfacţie a clienţilor, potrivit comunicatului transmis redacţiei.
Acest progres vine în contextul celui mai bun sezon de vară al companiei, cu o îmbunătăţire de aproape 22% a punctualităţii zborurilor1. Compania a atins o rată medie de finalizare a zborurilor de 99,5%2, în pofida faptului că a operat cu 7% mai multe zboruri faţă de 2024, ajungând la 1.000 de zboruri zilnice în vârful sezonului. Această performanţă este rezultatul investiţiilor continue în cadrul întregii companii aeriene, prin utilizarea de tehnologii moderne şi soluţii bazate pe inteligenţă artificială în centrul de control operaţional, în cabina de pilotaj şi în cadrul serviciului pentru clienţi, pentru optimizarea proceselor şi luarea rapidă a deciziilor în situaţii de perturbare a operaţiunilor.
De asemenea, compania a consolidat activitatea de la sol, prin suplimentarea personalului de asistenţă pe cele mai aglomerate aeroporturi, pentru a sprijini pasagerii şi a asigura o eficienţă sporită în pregătirea aeronavelor pentru următorul zbor - un proces care a înregistrat o îmbunătăţire cu 34%3 în ultimele şase luni.
Creştere în numărul de pasageri, rute şi aeronave
Ca parte a planului de investiţii, Wizz Air a continuat să-şi extindă flota, urmând să atingă pragul de 250 de aeronave în luna noiembrie.
În paralel, compania a investit în tehnologii menite să echilibreze creşterea operaţională cu obiectivele sale de reducere a emisiilor. Cu o vârstă medie a flotei de doar 4,6 ani, Wizz Air operează una dintre cele mai tinere flote din industrie şi deţine unul dintre cele mai reduse niveluri de emisii de CO2 per pasager-kilometru dintre companiile aeriene europene4.
Peste 70% din flotă este compusă din aeronave Airbus A321neo, de ultimă generaţie, care oferă un consum de combustibil cu 20% mai redus, emisii scăzute şi un nivel de zgomot mai mic. Astfel, compania progresează constant în implementarea planului pentru zero emisii nete şi îşi menţine obiectivul de a atinge neutralitatea emisiilor până în 2050.
În ultimele şase luni, Wizz Air a deschis noi baze operaţionale în Bucureşti Băneasa, Bratislava, Varşovia Modlin, Erevan şi Podgorica, lansând totodată 250 de noi rute.
De asemenea, compania a îmbunătăţit modul în care comunică cu pasagerii, prin modernizarea centrului de asistenţă pentru pasageri, introducerea noilor funcţionalităţi „My Journey” şi extinderea capabilităţilor chatbotului AI Amelia, pentru a oferi informaţii mai clare şi actualizate despre rezervări. Ca urmare, Wizz Air a înregistrat o îmbunătăţire anuală de 5%5 în modul de gestionare a situaţiilor de perturbare a operaţiunilor.
„All You Can Fly” - a treia etapă
Wizz Air a anunţat şi lansarea celei de-a treia etape a programului său de abonamente „All You Can Fly”, disponibil la preţul de 499 EUR pe an. Un număr de 10.000 de abonamente pot fi achiziţionate în 34 de ţări6, oferind pasagerilor posibilitatea de a efectua un număr extins de zboruri în reţeaua companiei, pentru un preţ anual fix şi o taxă recurentă de rezervare de doar 9,99 EUR7 per segment de zbor.
Această nouă etapă vine în urma cererii ridicate din partea pasagerilor. De la lansarea programului anul trecut, abonaţii au efectuat în medie nouă zboruri pe an.
În cadrul unui eveniment organizat la Londra, Michael Delehant, Senior Chief Commercial and Operations Officer la Wizz Air, a declarat: „Suntem extrem de mândri de rezultatele obţinute de la lansarea programului «Customer First». Într-un context economic dificil, în care preţurile cresc în majoritatea sectoarelor, noi am continuat să oferim opţiuni de călătorie accesibile, permiţând clienţilor să zboare la preţul unei perechi de pantofi sport.
Acest lucru reflectă ambiţia noastră de a redefini conceptul de călătorie low-cost. Credem că preţurile accesibile trebuie să vină la pachet cu operaţiuni eficiente şi servicii de calitate - iar noi livrăm exact asta. Vara aceasta a fost cea mai bună pentru noi, cu îmbunătăţiri semnificative în punctualitate, operare şi timpi de pregătire la sol - toate acestea în timp ce am atins pragul de 1.000 de zboruri zilnice.
Nu doar că aducem îmbunătăţiri, ci mergem şi mai departe, extinzându-ne oferta pentru pasageri. În ultimele şase luni, am introdus 250 de rute noi şi am lansat o gamă de produse inovatoare care transformă deja experienţa de călătorie. Pe măsură ce intrăm în următoarea etapă a acestei călătorii, vom continua să inovăm şi să descoperim noi modalităţi de a oferi cea mai bună experienţă posibilă de zbor. «Let's WIZZ!»”.





















































Opinia Cititorului