ANALIZA TRADEVILLECotaţia acţiunii The Procter & Gamble Company a fost în scădere, în ultima săptămână

E.O.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 26 ianuarie

Cotaţia acţiunii The Procter & Gamble Company a fost în scădere, în ultima săptămână

The Procter & Gamble Company raportează în linie cu estimările analiştilor

Procter & Gamble (P&G) este a treia cea mai mare companie din lume de pe piaţa bunurilor de larg consum (după vânzări) şi cea mai mare companie de pe piaţa produselor nealimentare, având peste 100.000 de angajaţi şi fiind prezentă în peste 160 de ţări, conform unui raport elaborat în cadrul Departamentului de Analiză TradeVille.

În T2 2023 fiscal*, vânzările nete consolidate ale segmentelor operaţionale s-au situat după cum urmează:

- Detergenţi şi produse pentru casă (Ariel, Tide, Ambi Pur, Fairy.) - > 34%;

- Produse pentru îngrijirea copiilor şi de igienă (Pampers, Always, Bounty etc.) - > 24%;

- Produse de înfrumuseţare (Head&Shoulders, Pantene, Herbal Essences etc.) - > 18%;

- Produse de îngrijire personală (Oral-B, Old Spice, Vicks etc.) - > 15%;

- Produse de epilare, tuns şi bărbierit (Braun, Gillette, Venus etc.) - > 8%;

- Altele - > 1%.

* Din punct de vedere fiscal, P&G tratează perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2022 ca fiind T2 2023, anul fiscal pentru companie încheindu-se pe 30 iunie.

Profitul P&G, afectat de creşterea costurilor

Vânzările totale consolidate ale companiei, obţinute în trimestrul al doilea 2023 fiscal, au fost de 20,8 miliarde dolari, înregistrând o scădere cu 1% comparativ cu acelaşi trimestru din anul anterior, şi cu 50 milioane dolari peste aşteptările analiştilor intervievaţi de FactSet. Conform calculelor companiei, cursul de schimb valutar a avut un impact negativ de 6% asupra vânzărilor nete. Astfel, excluzând impactul cursului de schimb valutar şi pe cel al achiziţiilor, vânzările organice ale companiei au crescut cu 5% comparativ cu T2 2022 fiscal, uşor peste estimările analiştilor de 4,7%.

De asemenea, costul bunurilor vândute (COGS) s-a majorat în ultimele trei luni din 2022, ridicându-se la 10,89 miliarde dolari, în creştere cu 2% comparativ cu perioada similară a anului anterior; marja brută s-a diminuat cu 1,60 pp comparativ cu acelaşi trimestru din anul anterior, ajungând la 47,5%. Această scădere a marjei brute a fost afectată de creşterea costurilor cu materiile prime (360 puncte de bază), de mixul negativ de produse (130 puncte de bază) şi de costurile generate de extinderea capacitaţii de producţie (140 puncte de bază), compensate parţial de creşterea preţurilor produselor P&G (470 puncte de bază) şi economiile generate în urma unei productivităţi mai ridicate (80 puncte de bază).

Astfel, creşterea vânzărilor organice a fost determinată, în principal, de preţurile mai mari ale produselor P&G, acestea fiind compensate de o scădere a volumelor vândute şi de o creştere a costurilor cu materiile prime şi materialele. Cu excepţia produselor de epilare, tuns şi bărbierit, toate segmentele de produse ale companiei au înregistrat vânzări organice în creştere, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Profitul net obţinut de P&G în T2 2023 fiscal s-a situat la 3,96 miliarde dolari (-7% vs. T2 2022 fiscal), în linie cu estimările analiştilor.

Cotaţia acţiunii The Procter & Gamble Company a fost în scădere, în ultima săptămână

Evoluţia din 2023 a preţului acţiunii P&G

Cu toate că rezultatele financiare au fost în linie cu estimările analiştilor, iar prognoza companiei privind rezultatele pe întreg anul fiscal nu s-a înrăutăţit, preţul acţiunii s-a diminuat de la începutul anului cu aproximativ 6,5%*, în special după anunţul privind diminuarea preţurilor en-gros de pe piaţa din SUA cu 0,5% în decembrie, comparativ cu luna anterioară, peste nivelul de 0,1% anticipat de analişti.

Spre comparaţie, unul dintre cele mai populare ETF-uri cu expunere pe companiile din sectorul bunurilor de larg consum, Consumer Staples Select Sector SPDR Fund (US.XLP), este în scădere cu 3,4%* de la începutul anului, după ce, pe parcursul anului 2022, s-a depreciat cu 2,34%.

*în baza preţurilor de închidere din 19.01.2022

Perspective financiare

Compania şi-a majorat prognoza privind creşterea vânzărilor organice pentru anul fiscal 2023, până la o valoare cuprinsă între între 4% şi 5%, faţă de intervalul anunţat anterior de 3%-5%. În ceea ce priveşte profitul net, estimările companiei au rămas aceleaşi (creştere între 0% şi 4% faţă de anul fiscal 2022). Reprezentanţii companiei au declarat că se aşteaptă ca limita inferioară a intervalului să fie mai aproape de adevăr, în contextul menţinerii costurilor ridicate ale materiilor prime şi impactului cursului valutar.

În termeni nominali, compania se aşteaptă că pe parcursul lui 2023 să fie afectată de cursul valutar nefavorabil cu 1,2 miliarde dolari, de creşterea preţurilor materiilor prime şi materialelor cu 2,3 miliarde dolari şi cu 200 milioane de dolari de creşterea preţurilor de transport.

Compania estimează că rata efectivă de impozitare în anul fiscal 2023 va fi de aproximativ 20% şi că se aşteaptă să plătească aproximativ 9 miliarde de dolari în dividende, dar şi să răscumpere acţiuni proprii în valoare de 6-8 miliarde de dolari.

Informaţii sectoriale

Conform datelor furnizate de Statista, pe piaţa bunurilor de larg consum (Fast-moving consumer goods) cea mai mare cotă de piaţă aparţine Nestle AG, care a înregistrat în 2021 vânzări în valoare de 87,1 miliarde franci elveţieni, fiind urmată de PepsiCo, cu 79,5 miliarde dolari şi de P&G, cu 76,1 miliarde dolari.

Se estimează că piaţa globală a bunurilor de larg consum va ajunge la 15,361 miliarde dolari în 2025, înregistrând o rată de creştere anuală compusă (CAGR) de 5,4%, conform analizei realizate de Allied Market Research.

Cotaţia acţiunii The Procter & Gamble Company a fost în scădere, în ultima săptămână

Analiza TradeVille poartă următorul disclaimer:

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare. TradeVille îşi propune să actualizeze raportul cel puţin anual. Lista potenţialelor conflicte de interese

Sursele articolului menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, calcule TradeVille, Yahoo Finance, Statista, Allied Market Research

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Cred ca singura sansa pentru P&G este sa isi mute productia in Asia, unde resursele sunt mai ieftine. Ford Motors a anuntat deja ca se va muta in America si inchide cateva mii de locuri de munca in Germania. Asta este, Europa marsaluieste pe drumul unei noi involutii economice.

    1. Asta o puteti vedea singuri in magazine. La pastele de dinti, la detergenti. Toate marcile de detergenti: Savex, Dero, Ariel au un pret mult marit, de cel putin 90 lei la 100 de spalari, ba chiar peste 100 lei. Dar au aparut niste sortimente fie nume noi, "nemtesti" si detergent Omo la Lidl, la pretul de 55 lei la 100 de spalari. Unilever are fabrici de detergent in Maroc, in China, in Ungaria, Nyírbátor (gaz rusesc???).

      Asta este, competitia pe piata. Celelalte branduri cu fabrici in UE si gaz scump? Nu aveti decat sa dispareti de pe piata. 

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
Electromagnetica
BTPay
cautavocat.ro
danescu.ro
arsc.ro
Gala Regista 2023

Curs valutar BNR

07 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9022
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5747
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9405
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4884
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3601

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro