Peste 200 de reprezentanţi de rang înalt ai instituţiilor statului român, oficiali ai autorităţilor centrale şi locale, specialişti şi experţi din industria de apărare naţională şi internaţională au luat parte astăzi la evenimentul oficial de prezentare a prototipului VLAH, eveniment în cadrul căruia echipa BlueSpace Technology a pornit motorul primului vehicul blindat fabricat 100% în România, se arată înt-un comunicat de presă remis redacţiei.
"Numărul impresionant de participanţi prezenţi astăzi şi modul în care opinia publică a reacţionat la VLAH, prima maşină blindată fabricată în România, demonstrează cât de mare este nevoia unei astfel de platforme modulare care să ofere industriei de apărare româneşti flexibilitate, mentenanţă rapidă şi costuri rezonabile.", a declarat Constantin PINTILIE, CEO BlueSpace Technology.
VLAH - Vehicul de Luptă Autonom Hidramat, este o platformă modulară, cu o greutate totală de 10 tone, autonomie de până la 600 de kilometri ce poate atinge o viteză maximă de 110km/h. Cabina oferă protecţie pentru un echipaj format din 5 oameni iar blindajul respectă standardele NATO pentru protecţie balistică şi contra minelor. În acest moment, maşina se află în configuraţie completă, marcând intrarea oficială a proiectului în etapa de configurare a sistemelor, testare şi omologare.
"Pentru că se poate şi în România” ar trebui să devină marca înregistrată a ţării noastre. Trebuie să ridicăm valul de pe ochii decidenţilor şi să arătăm capacitatea reală a ingineriei şi inovaţiei româneşti. De la început am crezut în acest proiect. Depinde de noi ce viitor va avea VLAH.”, a declarat Ştefan-Radu OPREA, Secretarul General al Guvernului.
În cadrul evenimentului a avut loc de asemenea un panel de discuţii intitulat «Inovaţie strategică în apărare - Pentru că se poate şi în România», moderat de Moise Guran, care a reunit lideri şi experţi din domeniul apărării şi al cercetării. Printre participanţi s-au numărat Constantin PINTILIE, CEO BlueSpace Technology, Mihnea
Claudiu DRUMEA, Secretar de stat, Cancelaria Prim -Ministrului, Adrian CURAJ, Director General UEFISCDI, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Gabriel PURCARU, primarul Municipiului Moreni, şi Nicolae CIUCĂ, fost Prim-Ministru şi fost Ministru al Apărării Naţionale, discutând perspectivele şi provocările inovării strategice în industria de apărare românească.
Includem câteva dintre declaraţiile relevante exprimate în cadrul panelului:
Nicolae CIUCĂ: "Dacă vom continua să cerem experienţă similară în achiziţiile din domeniul apărării, nicio companie românească nu va avea o şansă reală. Trebuie să ne sprijinim pe noi înşine, prin noi înşine”.
„Mecanismul SAFE ne obligă să facem o modificare legislativă importantă a tot ceea ce înseamnă industria de apărare şi achiziţiile publice, iar acest proces este deja în curs”, a declarat Mihnea-Claudiu DRUMEA, Secretar de stat, Cancelaria Prim - Ministrului.
„Toţi factorii de decizie trebuie să pună umărul pentru ca acest proiect să meargă mai departe. VLAH nu este proiectul unui oraş, este un proiect de ţară. Ne considerăm norocoşi că VLAH se află în curtea noastră - este şansa ca Moreni să ajungă pe harta UE şi NATO ”, a declarat Primarul Municipiului Moreni, Gabriel PURCARU.
Referitor la paşii următori după lansarea prototipului, CEO-ul BlueSpace Technology a subliniat: "Urmează Seria Zero VLAH în care vom implementa toate modificările pe care le considerăm necesare şi pe care le-am întâlnit pe parcursului realizării prototipului. La finalul primului trimestru al lui 2026, estimăm vom avea o maşină gata de producţia de serie. Următorul obiectiv va fi industrializarea liniei de producţie pentru a produce în ţară, la Moreni, 200 de maşini pe an", a declarat Constantin Pintilie.




























































Opinia Cititorului