Boeing se aşteaptă să finalizeze certificarea categoriei sale de avioane 737 MAX, cea mai bine vândută, până la sfârşitul anului, a declarat directorul executiv Kelly Ortberg într-un interviu acordat publicaţiei de specialitate Aviation Week.
Compania încearcă de mai mulţi ani să obţină certificarea pentru cele mai mici şi cele mai mari variante MAX de la Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA). Modelele MAX 7 şi MAX 10 au fost întârziate parţial din cauza preocupărilor legate de sistemul de dezgheţare al motoarelor.
Ortberg a declarat pentru Aviation Week că producătorul american de avioane speră să finalizeze certificarea anul acesta, ceea ce ar deschide calea pentru începerea livrărilor modelelor MAX 7 şi MAX 10, "două avioane care sunt foarte, foarte importante pentru clienţii noştri şi pentru portofoliul nostru de comenzi."
Portofoliul Boeing include aproape 1.200 de comenzi pentru 737 MAX 10 şi 332 de comenzi pentru MAX 7.
Directorul comercial al United Airlines, Andrew Nocella, a declarat luna aceasta reporterilor că firma nu se aşteaptă să primească livrări ale modelului MAX 10 mai devreme de 2027. Oficialii Alaska Airlines au spus că nu se aşteaptă să primească această variantă până cel puţin la mijlocul anului 2026.
Ortberg a mai spus în interviul pentru Aviation Week că Boeing face progrese în certificarea modelului 777-9, cel mai mare avion de linie aflat în producţie al companiei.
Când programul a fost anunţat în 2013, Boeing plănuia să înceapă livrările în 2020. Totuşi, avionul se află încă în faza de teste de zbor. Ortberg a declarat anterior public că se aşteaptă ca livrările să înceapă anul viitor.
Potrivit site-ului Boeing, compania are 419 comenzi pentru modelul 777-9.
Opinia Cititorului