Abonament gratuit
Videoconferinţa “FONDURI EUROPENE”Videoconferinţa “FONDURI EUROPENE”
Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”

EXPERŢII DELOITTE ROMÂNIA ŞI SAS:"Companiile trebuie să asigure cooperarea între departamentele antifraudă şi de conformitate"

I.M.
Miscellanea /

Ioana Ungureanu

Ioana Ungureanu

Un caz obişnuit de fraudă este depistat în medie într-un interval de 14 luni şi provoacă pierderi de peste 8.000 de dolari/lună, potrivit Raportului adresat Naţiunilor din 2020 emis de Asociaţia Examinatorilor de Fraudă (Association of Certified Fraud Examiners - ACFE), transmit experţi ai Deloitte România şi SAS.

Potrivit acestora, având în vedere contextul financiar actual, în care tranzacţiile au loc în mai puţin de o secundă, iar economia globală trece printr-o perioadă de instabilitate din cauza crizei provocate de pandemia de COVID-19, aceste provocări şi riscuri devin cu atât mai mari.

"Cu toate acestea, există motive de optimism, ţinând cont de faptul că 55% dintre organizaţii plănuiesc să investească mai mult în tehnologia antifraudă în următorii doi ani, conform Raportului ACFE din 2020 privind soluţiile tehnologice antifraudă. Mai mult decât atât, apar noi abordări în domeniul prevenirii fraudei, care combină sistemele bazate pe reguli cu cele de învăţare automată şi cu cele de detectare a fraudei cu ajutorul inteligenţei artificiale, care permit identificarea a mii de modele de fraudă.", informează experţii.

Conform Deloitte România şi SAS, colaborarea departamentelor de conformitate cu cele antifraudă este una dintre principalele provocări cu care se confruntă organizaţiile în lupta împotriva fraudei şi a spălării banilor, având în vedere că în prezent cele două funcţii nu sunt integrate, au declarat experţii Deloitte România. În cazul în care este depistată o infracţiune financiară, cele două departamente solicită în mare măsură informaţii similare, pentru a lua măsurile adecvate. Cu toate acestea, dacă cele două departamente nu au tabloul complet, demersul devine ineficient atât în ceea ce priveşte derularea investigaţiei, cât şi în ceea ce priveşte costurile.

Ioana Ungureanu, Forensic Manager, Deloitte România, unul dintre vorbitorii din cadrul webinariilor, a declarat: "Colaborarea strânsă între departamentul de conformitate şi cel antifraudă dintr-o instituţie financiară are avantaje foarte mari. Lupta împotriva infractorilor din perspectiva combaterii fraudei şi a spălării banilor şi descoperirea unor scheme complexe, cum ar fi cea denumită Frauda CEO, sunt posibile doar prin colaborarea celor două funcţii".

"Grupurile infracţionale ştiu că pot recruta cu uşurinţă "cărăuşi de bani" în orice moment, de aceea companiile trebuie să-şi informeze angajaţii asupra acestui risc, pentru că aceştia devin deseori intermediari în spălarea de bani, fără voinţa lor.", au subliniat specialiştii SAS.

Andreas Kitsios, Senior Business Solutions Manager, SAS Grecia & Europa de Est, Fraud & Security Intelligence, a spus în timpul webinariilor: "Trebuie să aveţi spirit de iniţiativă, şi nu o atitudine reactivă. Rămâneţi conectaţi la standardele de referinţă privind riscurile, pentru a putea identifica şi aborda eficient noile ameninţări".

Potrivit Raportului ACFE din 2020 privind soluţiile tehnologice antifraudă, investiţiile în tehnologia antifraudă au devenit importante, în contextul în care peste 60% dintre organizaţii spun că pot analiza un volum tot mai mare de tranzacţii cu ajutorul data analytics

Anna Lykourina, Senior Fraud Analyst Expert, SAS EMEA, unul dintre vorbitorii din cadrul webinariilor, a explicat: "Funcţiile analitice avansate îmbunătăţesc şi eficienţa investigaţiilor, prin reducerea numărului de alerte care se dovedesc a nu fi fraudă, numite fals pozitive, şi a cazurilor în care fraudele nu sunt identificate, numite fals negative. Astfel, experienţa clienţilor este îmbunătăţită, iar compania îşi reduce riscurile".

Două din trei organizaţii utilizează în prezent tehnici de raportare a excepţiilor şi de detectare a anomaliilor în demersurile lor antifraudă, astfel că, în următorii doi ani, inteligenţa artificială şi învăţarea automată vor fi tot mai des folosite în cadrul a programelor de combatere a fraudei.

Mihail Bucheru, Forensic IT Manager, Deloitte România, a subliniat în cadrul webinariilor: "Implementarea de software şi de soluţii tehnologice adecvate pentru generarea unor sisteme de raportare este un mecanism suplimentar de apărare pe care îl recomandăm pentru reducerea riscului de fraudă. Totuşi, acesta ar trebui să fie un demers complementar, care să însoţească verificarea şi prelucrarea constantă a datelor de către o echipă specializată".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
BTPay
Nuclearelectrica

Curs valutar BNR

20 Oct. 2020
Euro (EUR)Euro4.8738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1289
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5467
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.3552
Gram de aur (XAU)Gram de aur253.0441

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

AAGES GROUP
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
14 Noiembrie - Noaptea Muzeelor
Legal Accelerators
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie