Retailerul online Notino a încheiat anul fiscal 2024 (mai 2024 - aprilie 2025) cu o cifră de afaceri de 1,579 miliarde euro, în creştere cu 18% faţă de anul precedent, potrivit datelor companiei. Ritmul de avans a fost de peste două ori mai mare decât cel al pieţei europene de e-commerce, estimat la 8%. Ţara noastră a contribuit cu 8% la rezultatele Notino.
Polonia a generat aproape 16% din cifra de afaceri, fiind cea mai mare piaţă a companiei, urmată de Cehia (12%) şi Italia (9%). România a ocupat locul patru, cu 8%. Cele mai mari creşteri anuale s-au consemnat în Finlanda (+56%) şi Irlanda (+39%).
Potrivit lui Zbynìk Kocian, CEO Notino, primele nouă luni ale exerciţiului au fost marcate de o evoluţie puternică, urmate de o perioadă mai dificilă după sărbători, ceea ce a determinat compania să îşi concentreze strategia pe stabilizare şi creştere sustenabilă.
În perioada raportată, Notino a expediat peste 114 milioane de produse, ziua de Black Friday (29 noiembrie) fiind vârful de activitate, cu aproape 300.000 de colete livrate. Parfumeria a rămas principala categorie de produse, cu aproape jumătate din vânzări, urmată de cosmeticele de îngrijire a pielii (14%) şi produsele pentru păr, care au înregistrat o creştere de aproape 20%.
Compania, fondată în 2004 în Cehia, este prezentă online pe 27 de pieţe europene şi deţine în prezent 27 de magazine fizice. În iulie 2025, va deschide prima unitate din Croaţia, la Zagreb.
Opinia Cititorului