Tesla (TSLA.O) urmează să raporteze mâien cel mai bun trimestru al anului, datorită grabei cumpărătorilor din SUA de a profita de creditul fiscal de 7.500 de dolari pentru maşinile electrice, care a expirat la începutul acestei săptămâni. Totuşi, analiştii estimează că efectul va fi de scurtă durată, iar slăbiciunea de pe piaţa europeană va persista, scrie Reuters, de la care reluăm următoarele.
Rezultatele trimestriale vor arăta cât de mult au stimulat vânzările subvenţiile americane, în timp ce China mizează pe noul Model Y L cu şase locuri, lansat în septembrie, iar Europa rămâne în declin din cauza gamei îmbătrânite Tesla şi a impactului negativ al opiniilor politice ale CEO-ului Elon Musk asupra percepţiei cumpărătorilor.
Această situaţie pregăteşte terenul pentru livrări globale trimestriale mai scăzute decât anul trecut şi o posibilă scădere şi în trimestrul patru. Expirarea creditelor fiscale din SUA probabil a grăbit achiziţii care altfel s-ar fi făcut mai târziu, fără a aduce mulţi clienţi noi, au spus analiştii.
Tesla a majorat preţurile pentru leasingul auto în SUA, potrivit site-ului companiei, după ce Congresul a adoptat o lege care a eliminat marţi stimulentele fiscale pentru industria vehiculelor electrice.
Musk avertizase deja în iulie că Tesla se va confrunta cu „câteva trimestre dificile”, pe măsură ce subvenţiile dispar, înainte ca veniturile din software-ul de conducere autonomă şi servicii să crească la sfârşitul anului viitor.
Miliardarul, care a negociat un contract salarial de un trilion de dolari pe care acţionarii îl vor vota în noiembrie, a spus că viitorul Tesla se bazează pe maşini autonome şi roboţi, dar deocamdată cea mai mare parte a veniturilor provine din vânzarea de automobile.
Wall Street estimează livrările Tesla din trimestrul trei la aproximativ 441.500 de vehicule, iar pentru întreg anul 2025 la circa 1,6 milioane, cu 10% sub nivelul de anul trecut, potrivit datelor Visible Alpha. Chiar dacă trimestrul septembrie va fi cel mai bun din 2025, livrările vor fi totuşi cu 6% mai mici faţă de cele 462.900 de vehicule livrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Producătorii de vehicule electrice au investit masiv în campanii de marketing în SUA înainte de expirarea creditului fiscal federal de marţi.
„Creditul de 7.500 de dolari cu siguranţă a avut un efect de accelerare a cererii în acest trimestru,” a spus Ken Mahoney, CEO al Mahoney Asset Management, acţionar Tesla. El a adăugat că expirarea creditului ar putea crea un gol în cererea din SUA în trimestrul patru, în timp ce reducerile de preţ şi promoţiile, mai ales în China, vor continua să preseze marjele de profit.
Analiştii Deutsche Bank cred însă că piaţa chineză ar putea amortiza şocul în T4, mai ales datorită lansării Modelului Y L în septembrie. Musk a spus că acest model nu va fi disponibil în SUA înainte de sfârşitul anului viitor.
Rezultatele din trimestrul patru depind şi de planurile Tesla de a lansa o versiune mai ieftină a Modelului Y până la finalul anului.
Europa rămâne, însă, un punct slab. În august, vânzările Tesla în Europa şi Marea Britanie au scăzut cu 22,5% faţă de anul trecut, reducând cota de piaţă la 1,5%, potrivit Asociaţiei Constructorilor de Automobile Europeni, în timp ce rivalii s-au concentrat pe hibride plug-in, iar mărcile chineze au câştigat teren.
Pe măsură ce stimulentele americane dispar, reducerea producţiei de EV de către alţi producători ar putea diminua presiunea concurenţială.
„Deoarece Tesla are marje puternice per vehicul, compania are mai multă flexibilitate să ajusteze preţurile dacă este necesar,” a declarat Brian Mulberry, manager de portofoliu la Zacks Investment Management, investitor în Tesla.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.10.2025, 14:38)
Si pe viitor ce va fi fara creditul fiscal?
Mai pune lumea botul, sa se dubleze actiunile ca in vremurile bune???