TradeVille: Domino's Pizza - vânzări peste aşteptări, în SUA

F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 24 iulie

TradeVille: Domino's Pizza - vânzări peste aşteptări, în SUA

Domino's Pizza Inc. a raportat rezultate mixte pentru al doilea trimestru din 2025, cu o creştere de 3,4% a vânzărilor comparabile în SUA, peste aşteptările analiştilor, susţinută de lansarea produsului Parmesan Stuffed Crust şi de campanii promoţionale eficiente. Cu toate acestea, profitul pe acţiune (EPS) a fost de 3,81 dolari, sub estimarea de 3,95 dolari, din cauza scăderii marjei brute ca urmare a majorării costurilor cu ingredientele. Cotaţia acţiunii a crescut iniţial în pre-market, dar a încheiat şedinţa în uşoară scădere, semn că investitorii au recepţionat pozitiv trendul operaţional, dar au rămas rezervaţi în privinţa profitabilităţii, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Domino's Pizza este una dintre cele mai cunoscute companii de pizza din lume, cu operaţiuni atât în Statele Unite, cât şi la nivel internaţional. Activitatea sa este structurată pe trei segmente principale: magazinele din SUA, francizele internaţionale şi lanţul de aprovizionare. Domino's funcţionează în principal pe baza unui model de afaceri de franciză, cu o reţea vastă în întreaga lume. Francizatii deţin şi exploatează magazinele Domino's individuale, în timp ce compania le oferă servicii de asistenţă, formare, marketing şi lanţ de aprovizionare. Activitatea companiei se desfăşoară pe următoarele segmente de business: US Stores - constă în principal în operaţiunile de franciză; International Franchise - cuprinde reţeaua de magazine francizate din afara SUA; Supply Chain - gestionează centrele regionale de fabricare a aluatului şi de aprovizionare cu alimente. Fondată în anul 1960, Domino's Pizza are sediul central în Ann Arbor, Michigan.

Russell Weiner ocupă funcţia de CEO din mai 2022. Înainte de aceasta, a fost director de operaţiuni şi preşedintele Domino's US, din iulie 2020 până în aprilie 2022, perioadă în care a supervizat afacerea Domino's din SUA, pe lângă echipele centrelor globale de excelenţă care susţin operaţiunile, dezvoltarea, marketingul, inovarea, analiza şi cunoaşterea, comunicarea şi tehnologia în peste 90 de ţări.

Compania este deţinută majoritar de investitori instituţionali, care controlează 95,93% din totalul acţiunilor, potrivit datelor Yahoo Finance. Cel mai mare acţionar este Vanguard Group, cu o participaţie de 11,61% la data de 31 martie 2025, urmat de Blackrock, cu 7,64%, şi Berkshire Hathaway, cu 7,59%. De menţionat că Berkshire este unul dintre acţionarii majoritari, lucru care oferă un grad în plus de încredere pentru investitori pe termen lung, ţinând cont de track-record-ul companiei de investiţii.

Preferinţele consumatorilor de pizza, în schimbare

Piaţa globală a pizzei a fost estimată la 272,4 miliarde de dolari în 2024, iar prognozele arată o expansiune de la 282,91 miliarde de dolari în 2025 la 409,5 miliarde de dolari în 2032, ceea ce corespunde unei rate anuale de creştere (CAGR) de 5,42% în perioada 2025-2033. Această evoluţie este susţinută de schimbarea preferinţelor alimentare ale consumatorilor, influenţate de apariţia unor variante de produse mai sănătoase, precum pizza cu conţinut scăzut de calorii, vegană sau fără gluten, cât şi de popularitatea tot mai mare a comenzilor online prin platforme web şi aplicaţii mobile. Deşi pizza congelată rămâne un produs căutat, piaţa a intrat pe un trend uşor descendent, cu o scădere de 0,3% în cele 12 luni încheiate în martie 2025. Nestle, principalul jucător, a pierdut 3,5% din vânzări, în timp ce Schwan's Company şi mărcile private au crescut cu 5,1%, respectiv 4%. În subsegmentul de blaturi şi aluat congelat, piaţa a scăzut cu 3,9%, afectată în special de declinul Caulipower (-8,7%), deşi branduri mai mici precum Banza (+12,3%) şi Guttenplans (+6,5%) au avut evoluţii pozitive.

Domino's Pizza - profit pe acţiune în scădere

Compania a raportat venituri totale de 1,15 miliarde de dolari pentru al doilea trimestru din 2025, în creştere cu 4,3% faţă de anul trecut, conform aşteptărilor analiştilor. Cu toate acestea, profitul pe acţiune a scăzut cu 5,5%, la 3,81 dolari, sub estimările Wall Street, de 3,95 dolari, în timp ce profitul net a fost de 131,1 milioane de dolari, în scădere faţă de 142 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. Scăderea profitului a fost determinată în principal de o pierdere de 27,4 milioane de dolari legată de investiţia în DPC Dash (francizatul exclusiv Domino's în China continentală, Hong Kong şi Macao) şi de taxe mai mari. Creşterea veniturilor a fost susţinută de performanţa puternică a magazinelor francizate, vânzările comparabile urcând cu 3,4% în SUA (peste estimarea de 2%) şi cu 2,4% la nivel internaţional (peste prognoza de 1,8%), marcând o revenire pe piaţa americană după o scădere de 0,5% în primul trimestru. În plus, reţeaua a crescut cu 178 de restaurante în ultimul trimestru, iar vânzările globale cu amănuntul au fost cu 5,6% mai mari decât anul trecut (excluzând efectele cursului valutar).

TradeVille: Domino's Pizza - vânzări peste aşteptări, în SUA

CEO-ul Russell Weiner a declarat că Domino's a obţinut rezultate solide, menţionând că atât livrările, cât şi comenzile carryout au crescut în SUA, consolidând cota de piaţă a lanţului. Într-un context în care inflaţia şi temerile de recesiune au redus traficul în restaurante, Domino's mizează pe preţurile competitive şi pe capacitatea sa de a genera volum, notează TradeVille.

Compania a raportat venituri mai mari din redevenţe şi taxe de franciză în SUA, din publicitate şi din lanţul de aprovizionare, însă marja restaurantelor deţinute direct a scăzut cu 2%, din cauza costurilor mai ridicate cu asigurările şi materia primă.

Domino's Pizza se aşteaptă la o evoluţie pozitivă în a doua parte a anului 2025, mizând pe extinderea parteneriatului cu DoorDash, pe campaniile promoţionale şi impactul noilor produse, precum blatul umplut cu parmezan. Compania estimează o creştere cu 3% a vânzărilor comparabile în SUA şi 1% -2% la nivel internaţional, precum şi deschiderea a peste 175 de magazine noi în SUA.

Preţul acţiunii Domino's, în urcare

În ultimele 12 luni, acţiunile Domino's au avut o evoluţie pozitivă, de +13,5%, inferioară indicelui Nasdaq, din care compania face parte (+16%). De la începutul anului, cotaţia a urcat cu 9,4%, în timp ce competitorul său principal, Pizza Hut, parte a grupului Yum! Brands, a crescut cu 8%. În urma raportării, cotaţia a rămas aproape neschimbată, închizând ziua cu o uşoară scădere, de 0,18%, în ciuda unei evoluţii iniţiale pozitive în pre-market. Deşi compania a raportat o creştere solidă a vânzărilor comparabile şi a venitului operaţional, investitorii au reacţionat negativ la scăderea profitului net şi la ratarea estimărilor privind profitul pe acţiune (EPS), care a fost sub aşteptările analiştilor.

În prezent, acţiunile companiei se tranzacţionează în preajma principalelor medii mobile simple, aflându-se într-un canal lateral încă de la începutul acestui an, cu un nivel important de rezistenţă la 500 de dolari, în timp ce nivelul de suport se regăseşte în jurul valorii de 420 de dolari.

De remarcat că media mobilă simplă de 200 de zile reprezintă un suport principal în perioada următoare, fiind testată de mai multe ori în ultima perioadă.

TradeVille: Domino's Pizza - vânzări peste aşteptări, în SUA

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Domino's Pizza

Oportunităţi

Parteneriate strategice: Vânzările online au înregistrat un avans semnificativ, alimentate de campaniile promoţionale şi colaborarea cu DoorDash, parteneriat care a determinat dublarea livrărilor realizate prin platforme terţe, ajungând la circa 5% din total, potrivit analiştilor. Aceştia consideră că această dinamică, generată de reduceri şi aplicaţii de livrare, va continua să ofere Domino's un avantaj competitiv faţă de restul pieţei.

Răscumpărări de acţiuni: Consiliul de administraţie a aprobat plata unui dividend trimestrial de 1,74 dolari/acţiune, care va fi distribuit pe 30 septembrie. În al doilea trimestru, compania a răscumpărat 315.696 de acţiuni proprii, în valoare de 150 de milioane de dolari, rămânând cu un buget de 614,3 milioane de dolari disponibil pentru răscumpărări viitoare.

Profitabilitate: Compania afişează o rentabilitate superioară, cu o marja netă de 13%, de peste trei ori mai mare decât media sectorului (4%). Acest nivel ridicat de rentabilitate evidenţiază eficienţa operaţională a companiei şi capacitatea sa de a transforma veniturile în profit real, consolidând astfel poziţia Domino's ca unul dintre liderii financiari ai industriei.

BUY: Domino's Pizza are în prezent 19 recomandări de ”Buy” (”cumpără”) dintr-un total de 36, conform ratingurilor analiştilor de pe Wall Street. Preţul ţintă mediu este de 513,77 dolari, cu un maxim la 594 de dolari şi un minim la 340 de dolari. Totodată, conform consensului analiştilor de pe site-ul de specialitate AlphaSpread, ţinta medie de preţ în următorul an este de 520,56 dolari, un potenţial de urcare cu 13%, cu o prognoza minimă de 343,4 dolari şi o prognoză maximă de 623,7 dolari. Piper Sandler şi-a revizuit în creştere preţul ţintă pentru Domino's, de la 465 la 477 de dolari.

Riscuri

Evaluarea companiei: Acţiunile Domino's Pizza sunt evaluate în prezent la un multiplu P/E de 26,72, depăşind de 1,7x mediana sectorului, de 15,89, potrivit Seeking Alpha. Totodată, comparativ cu competitorul direct, Domino's Pizza este mult mai puţin atractivă pentru investitori - Papa John's (P/E de 22,20). În acelaşi timp, potrivit Alpha Spread, preţul de piaţă actual al companiei este supraevaluat cu 7% comparativ cu valoarea intrinsecă estimată în scenariul de bază, de 430,75 dolari.

Dependenţă de francizaţi: În timp ce modelul de franciză a permis Domino's să se extindă rapid, acesta înseamnă, de asemenea, că societatea depinde de performanţa francizaţilor săi. Francizaţii cu performanţe slabe pot afecta reputaţia şi performanţa financiară a companiei.

Vulnerabilitate la scăderile economice: Pizza este în general considerată o achiziţie discreţionară, neesenţială, astfel că în perioade de scădere economică, consumatorii ar putea reduce cheltuielile pentru a mânca în oraş sau pentru livrări. Acest lucru poate duce la o scădere a cererii şi poate afecta vânzările Domino's.

Sursele menţionate de TradeVille în această analiză sunt: raport companie, Yahoo Finance, Imarcgroup, Snackandbakery, Barron's, WSJ, Reuters, Alpha Spread, Seeking Alpha.

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0693
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3189
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4512
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8500
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.3851

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb