"Lansăm Vacanza, unicul brand turistic smart-cost”

A consemnat George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 30 iunie

"Lansăm Vacanza, unicul brand turistic smart-cost”

English Version

(Interviu cu Cristian Pandel, CEO şi preşedintele Christian Tour)

Sezonul estival aduce noi surprize pentru turiştii din ţara noastră. Grupul Christian Tour urmează să lanseze mâine noul brand Vacanza şi site-ul vacanza.ro, ce fac parte din conceptul smart-cost implementat cu succes anul acesta de respectivul grup. Despre ce înseamnă smart-cost în turism, despre avantajele pe care un astfel de concept le oferă turiştilor români şi despre alte aspecte adiacente, am realizat următorul interviu cu Cristian Pandel, CEO şi preşedintele Christian Tour.

Reporter: Cum aţi conceput acest nou brand turistic?

Cristian Pandel: Anul trecut am renunţat la brandul TUI - deţineam franciza TUI din România. A fost o decizie a board-ului grupului nostru. Având în vedere că avem şi AnimaWings - The Heart of Romania, şi Christian Tour - cel mai mare brand românesc pe turism, ne-am mai dorit să avem un brand românesc, nu o franciză germană. Din această cauză am renunţat practic la brandul TUI, pe care îl utilizam prin compania noastră German Touristik Group, iar toate birourile de la TUI au fost înglobate în Christian Tour. German Touristik a rămas doar pe B2B, distribuie produse turistice numai prin reţeaua de agenţii partenere din ţară. Este vorba despre peste 600 de agenţii care distribuie produsele German Touristik. Faţă de ce este în piaţă, German Touristik s-a diferenţiat prin faptul că este primul smar-cost din România. Vorbim despre o agenţie de turism care nu este un low-cost - pentru că oamenii înţeleg prin low-cost ideea de low-quality, ci este un smart-cost. Adică are costuri foarte reduse de operare - echipa de la German Touristik este alcătuită din doar zece angajaţi -, sediul central este în Braşov, distribuţia se face doar B2B, prin parteneri acreditaţi. Datorită costurilor reduse, bineînţeles că şi adaosurile sunt foarte mici şi atunci şi preţurile sunt foarte bune. În plus, am dezvoltat foarte mult zona de tehnologie. Folosim anumite dezvoltări în zona Inteligenţei Artificiale, prin intermediul cărora facem o comparare la achiziţie de la diverşi furnizori.

Reporter: Un fel de comparator de preţuri.

Cristian Pandel: Exact. Compară mai multe preţuri la achiziţie pe care le împachetează cu zborurile noastre şi atunci pachetul final către client are un preţ redus. Smart-costul iese din două componente: adaosul foarte mic, pentru că avem costuri de operare reduse, şi achiziţia foarte bună - hoteluri exclusive, ale noastre, în care investim şi luăm exclusivitate pentru România cu volum mare pe hoteluri, şi faptul că facem achiziţia printr-o comparaţie foarte bună a preţurilor.

Reporter: Ce înseamnă acest smart-cost, faţă de sistemul clasic de programare a unui sejur? Care este diferenţa de preţ între cele două sisteme?

Cristian Pandel: Este exact cum este la o companie aeriană low-cost versus o companie regulată, legacy. Ai foarte multe servicii simplificate - în primul rând costurile de administrare sunt foarte reduse - şi poţi să îţi personalizezi pachetul. Ai cazare plus avion, iar transferul care nu este inclus în pachetul turistic poţi să ţi-l alegi: shutterbus, autocar, maşină privată sau chiar VIP. La personalizarea pachetului turistic, poţi adăuga bagaje extra-plus, poţi să îţi alegi locul în avion. Practic ai şi o zonă de extra-servicii care aduc venituri companiei, dar nu eşti obligat tu, ca turist, să le achiziţionezi neapărat. Diferenţa de preţ în favoarea smart-cost este dată de cele două componente. În primul rând că poţi să îţi cumperi printr-o comparaţie făcută de inteligenţa artificială, care are o putere de procesare mult mai mare decât aceea a unui om, iar în al doilea rând administrarea acestui serviciu se face cu o echipă foarte mică datorită utilizării tehnologiei.

Reporter: Ne-aţi transmis că noul concept smart-cost este B2B. Poate fi el accesat şi în relaţia comercială B2C?

Cristian Pandel: Se distribuie doar prin partenerii autorizaţi - peste 600 de agenţii partenere din piaţă. Începând cu 1 iulie ne rebranduim sub numele de Vacanza. Mai precis German Touristik se rebranduieşte sub numele Vacanza. Vom avea şi un site online, vacanza.ro. Noi vom distribui pachetele turistice atât online, cât şi prin agenţiile partenere. Noi am lansat conceptul de smart-cost încă de la 1 ianuarie 2025, fiind operabil de atunci. Acum doar facem rebrandingul şi ieşim cu noul nume şi logo. Clientul direct îl poate găsi pe site-ul vacanza.ro, dar îl poate achiziţiona din fiecare oraş al ţării prin intermediul partenerilor noştri.

Reporter: În câte destinaţii turistice utilizaţi noul concept smart-cost?

Cristian Pandel: În zece destinaţii, printre care se numără Antalya, Bodrum, Creta, Rhodos, Zakhyntos, Corfu, Mallorca, Tenerife. Noi vom vinde doar pachete de vacanţă. Nu vom vinde doar cazări sau numai circuite turistice ori alte produse. Vom vinde doar pachete cazare plus avion către destinaţiile de vacanţă şi în special către destinaţiile de plajă. Aceasta este nişa pe care va merge brandul Vacanza.

Reporter: Practic, turiştii care doresc să beneficieze de alte servicii pe lângă acest pachet, vor trebui să plătească separat serviciile respective.

Cristian Pandel: Vor merge la alt partener. Christian Tour este un call-seller care are absolut toate tipurile de servicii. Cei care vor să ia servicii extra le pot accesa si de pe platforma Vacanza.

Reporter: Aţi spus că în cadrul pachetului sunt incluse cazarea şi transportul cu avionul. Masa nu este inclusă în acest pachet?

Cristian Pandel: Ba da, este inclusă, dar turistul va putea să îşi aleagă ce doreşte: fără masă, doar mic dejun, demipensiune sau pensiune completă. Practic, turistul îşi construieşte singur pachetul pe care îl doreşte. Adică oferim turistului pachetul cel mai mic, pe care el şi-l va construi sau modela în funcţie de necesităţile sale şi ale familiei sale.

Reporter: Aţi menţionat faptul că acest concept smart-cost funcţionează în cadrul companiei dumneavoastră de la 1 ianuarie 2025.

Cristian Pandel: De atunci încoace noi am testat atât zona de tehnologie, cât şi procesele interne cu echipa noastră, iar după şase luni am contabilizat rezultate pozitive. Pe baza noului concept, creşterea pe care German Touristik a înregistrat-o în primele şase luni ale anului 2025 este cu 80% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atât pe numărul de pasageri, cât şi pe cifre. Pe primul semestru al anului 2024 am avut 14 milioane euro, în timp ce pe primele şase luni ale anului 2025 avem 25 milioane euro. Iar la turişti numărul este mult mai mare. Dacă în prima jumătate a anului 2024 înregistram 14.000 de turişti, acum avem 40.000 de turişti în primele şase luni ale anului curent.

Reporter: Ce estimări aveţi pentru finalul anului 2025?

Cristian Pandel: După cum vedeţi, cifrele cresc vertiginos. Ne aşteptăm ca în următoarea perioadă a anului, după rebranding şi investiţia în brand, după lansarea site-ului vacanza.ro, creşterile să se accelereze. Cred că până la finalul anului, vom avea o creştere a cifrei de afaceri de 100% pe acest segment, iar la finalul anului 2026 ne aşteptăm să creştem cu 100% faţă de anul 2025. Estimăm o creştere exponenţială în următorii ani pe acest produs care este unic în piaţă în acest moment.

Reporter: Vă mulţumim.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0780
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3370
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4322
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9583
Gram de aur (XAU)Gram de aur458.2643

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
letapeseries.com
ccib.ro
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb