Gigantul chinez de comerţ electronic Alibaba a anunţat astăzi că intenţionează să atragă 3,2 miliarde de dolari prin vânzarea unei obligaţiuni convertibile fără cupon, pentru a finanţa expansiunea internaţională şi pentru a consolida divizia de cloud computing, relatează Reuters, de la care reluăm următoarele.
Această emisiune de obligaţiuni va fi cea mai mare de acest tip din acest an, potrivit datelor Dealogic, depăşind tranzacţia DoorDash de 2,75 miliarde de dolari din luna mai.
Alibaba a precizat că aproape 80% din fonduri vor fi folosite pentru extinderea centrelor de date, modernizarea tehnologiei şi îmbunătăţirea serviciilor, pentru a răspunde cererii tot mai mari de soluţii de cloud computing. Restul va fi investit în consolidarea prezenţei pe piaţă şi în creşterea eficienţei afacerilor de e-commerce.
Obligaţiunea va fi oferită cu o primă de conversie între 27,5% şi 32,5% peste preţul acţiunilor listate în SUA, potrivit unui document consultat de Reuters. Scadenţa va fi pe 15 septembrie 2032, iar obligaţiunile vor putea fi convertite în acţiuni listate în SUA.
Acţiunile Alibaba listate la Hong Kong au scăzut joi cu până la 2,6%, până la 139,10 dolari HK, depăşind declinul de 0,7% al indicelui de referinţă Hang Seng (.HSI). Acţiunile listate la New York au scăzut cu 2,2% miercuri. Totuşi, titlurile Alibaba de la Hong Kong au crescut cu 71,6% de la începutul anului, iar cele din SUA cu 71,1%.
Compania este unul dintre cei mai mari investitori chinezi în inteligenţă artificială, promiţând investiţii de 380 de miliarde de yuani (53,37 miliarde de dolari) pe o perioadă de trei ani. În raportarea rezultatelor trimestriale de luna trecută, Alibaba a subliniat că AI este esenţială pentru creşterea veniturilor din cloud computing, care au avansat puternic chiar dacă restul operaţiunilor au ratat estimările de venituri.
„Investiţiile noastre în AI au început să ofere rezultate concrete,” le-a spus Wu analiştilor într-o conferinţă. „Vedem un drum din ce în ce mai clar prin care AI va impulsiona creşterea robustă a Alibaba.”
Alibaba a atras deja 1,5 miliarde de dolari în iulie printr-o obligaţiune convertibilă şi 5 miliarde de dolari în mai anul trecut printr-o tranzacţie similară.
Tot astăzi, China Pacific Insurance a anunţat şi ea o obligaţiune convertibilă fără cupon, vizând atragerea a 15,55 miliarde HK$ (2 miliarde de dolari).
Pieţele de capital din Hong Kong au fost foarte active în ultimele şase luni. Obligaţiunile convertibile s-au dovedit deosebit de populare, oferind posibilitatea de câştig din acţiuni, unele plătind şi cupon, iar principalul fiind rambursat la scadenţă dacă opţiunea de conversie în acţiuni nu este exercitată.
În regiunea Asia-Pacific au fost emise obligaţiuni convertibile în valoare de 27,8 miliarde de dolari până acum în acest an, arată datele Dealogic, comparativ cu 28,7 miliarde de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut - cel mai puternic ritm din ultimii trei ani.
Opinia Cititorului