Declaraţiile unioniste făcute de Maia Sandu luna aceasta nu pot fi citite doar ca intervenţii politice conjuncturale, ci semnalează o realitate mai profundă: dificultatea structurală a Republicii Moldova de a funcţiona economic într-o lume tot mai fragmentată, în care securitatea şi apartenenţa instituţională se traduc direct în costuri financiare.
La 13 ianuarie 2026, într-un interviu acordat podcastului britanic The Rest Is Politics, Maia Sandu a declarat că ar vota pentru unirea cu România în eventualitatea unui referendum, arătând că pentru un stat mic este tot mai greu să-şi apere democraţia şi suveranitatea sub presiune geopolitică, potrivit relatărilor Reuters.
Câteva zile mai târziu, pe 22 ianuarie, preşedinta a precizat, într-o conferinţă de presă la Chişinău, că în prezent nu există o majoritate în favoarea unirii, conform Agerpres.
Împreună, aceste declaraţii descriu o opţiune de ultimă instanţă, nu un obiectiv imediat.
Dincolo de mesajul politic, ele ridică însă o întrebare economică precisă: cât costă, în termeni concreţi, statutul actual al Republicii Moldova?
• 1. Costul riscului geopolitic: comparaţia cu România, în cifre
În economie, riscul nu este o noţiune abstractă.
El se vede în dobânzi, cursuri de schimb şi acces la finanţare.
Diferenţa este clară: Republica Moldova plăteşte cu circa 1,8-2 puncte procentuale mai mult decât România pentru a se împrumuta pe termene similare.
Această diferenţă nu este explicată de inflaţie sau de politica monetară - dobânda-cheie a BNR este mai mare decât cea a BNM -, ci aproape exclusiv de prima de risc geopolitic şi instituţional.
• 2. Moneda spune aceeaşi poveste: volatilitate mai mare, risc mai mare
Diferenţa de percepţie se vede şi în evoluţia cursului de schimb faţă de euro.
În ultimele 12 luni:
Cu alte cuvinte, volatilitatea relativă a leului moldovenesc a fost cu aproape 80% mai mare decât cea a leului românesc.
Această diferenţă apare în pofida intervenţiilor active ale băncii centrale de la Chişinău şi reflectă aceeaşi realitate: lipsa unei ancore de securitate şi de integrare profundă.
• 3. Ce înseamnă aceste cifre pentru economie
Pentru cetăţeni şi pentru companii, aceste diferenţe se traduc simplu:
Pentru stat, ele înseamnă un buget mai împovărat de dobânzi şi un spaţiu fiscal mai îngust.
Aceasta este „taxa” pe care Republica Moldova o plăteşte pentru poziţia sa geopolitică incertă.
• 4. Nivelul de dezvoltare şi costurile de convergenţă
O analiză completă nu poate ignora diferenţa de nivel economic de plecare.
Potrivit datelor Eurostat şi Băncii Mondiale:
- Republica Moldova se situează la aproximativ 35-40% din media UE la PIB/locuitor (PPS).
- România se află la 75-80% din media UE.
Această diferenţă implică costuri reale de convergenţă în orice scenariu de integrare accelerată:
- investiţii publice masive;
- presiuni bugetare pe termen mediu;
- potenţiale tensiuni sociale şi redistributive.
Precedentul unirii celor două Germanii arată că integrarea reduce riscurile sistemice, dar nu elimină costurile: transferurile către estul Germaniei au continuat timp de decenii.
• 5. Unirea ca terapie de şoc structural (beneficii şi limite)
În acest context, ideea unirii nu apare ca un proiect identitar, ci ca un mecanism de corecţie structurală. Integrarea cu România ar însemna:
Precedentul unirii celor două Germanii arată efectul economic al unei astfel de mutări: convergenţă rapidă a costului capitalului şi stabilizare instituţională.
• 6. Contra-argumentele care nu pot fi ignorate
• Nota de plată a fragmentării
Republica Moldova nu este penalizată pentru politicile sale economice, ci pentru poziţia sa strategică.
Diferenţele de dobândă şi de volatilitate valutară faţă de România sunt măsurabile şi persistente.
În aceste condiţii, includerea unirii în discursul public, aşa cum reiese din declaraţiile Maiei Sandu din ianuarie 2026, nu este un exerciţiu retoric.
Este recunoaşterea faptului că, acum, într-o lume fragmentată, securitatea este cea mai eficientă politică economică. Fără ea, costurile continuă să se acumuleze - în dobânzi, în cursuri de schimb şi, în cele din urmă, în nivelul de trai.


















































1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 09:28)
Despre ce arbitraj vorbim?
Nu există un alt „arbitraj” în cazul acumulării unei expuneri destul de mari, cu efect negativ, pe care România ar avea-o față de Basarabia, în afară de abandonarea acesteia.
Până mai ieri se umbla cu UE, hopa – au căzut finanțările prin ONG-uri și vizele SUA… pac!
Oare de ce romanii au abandonat Dacia? Și bine au făcut.
Ce ne aduce Basarabia? Mai multă sărăcie, mai multe legături subterane cu lumea interlopă din Rusia, Ucraina și Belarus?
România nu are nevoie de Basarabia. A făcut deja prea mult atunci când a recunoscut-o gratuit în 1990, inclusiv prin acceptarea numelui impus de retorica rusă, care a creat confuzie și o identitate falsă la nivel internațional.
Moldova ar trebui să-și schimbe numele în „Basarabia” — asta ar trebui să ceară România, nu altceva.
Iar dacă vrea unirea cu România, să vină cu bani, nu cu pretenții.
Probabil comentariul va fi șters, dar acesta este adevărul: Basarabia nu reprezintă nimic pentru România. Singura ei valoare este în sens invers.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Marș la Moscova în data de 30.01.2026, 09:56)
Mulțumim pentru efort!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 30.01.2026, 09:57)
Singura ratiune pentru care comentariul tau ar trebui sters este propozitia ta "Probabil comentariul va fi șters", care nu respecta Regulamentul comentariilor.
Propozitia ta ilustreaza reaua credinta in privinta principialitatii Redactiei si comentariul, astfel, se auto-elimina, conform Regulamentului, care nui permite hartuirea Redactiei sau a ziaristilor.
Dupa cum vezi, nu ti-am eliminat comentariul, considerand ca vei fi fiind vreun cititor nou care nu cunoaste principialitatea ziarului BURSA sau vei fi venind de pe TikTok si iti este mai greu sa procesezi.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:05)
A doua întrebare care se pune este de ce v-a abandonat Mămuca Rusia? De ce nu vine să vă elibereze de sub jugul nazist românesc?!?
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:38)
Huraaaa !!!
pe langa finantarea Ucrainei,vom finanta integral si Moldova,
mama !!! ce de Pachete de Austeritate o sa primeasca saracii romani,
de la salvatorii tarii Nicusor-Bolojan.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:45)
Sărăkia se tratează cu munca. Degeaba cerșești bani de la propaganda sovietică. Idioții utili sunt întotdeauna.... gratuiți.
1.6. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 30.01.2026, 10:58)
...
1.7. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 31.01.2026, 13:33)
...
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.01.2026, 19:02)
Ai dreptate,
banii de la Bruxelles,au miros mult mai fain !
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 08:34)
O să vină ... dacă continuă retorica (și nu numai aceasta - exemple în Țările Baltice) oligofrenă nazist-segregaționistă, iar o anume parte a poporului se va simți amenințată și va cere în singurul loc de unde ar putea veni cu adevărat, așa cum au făcut-o unii (căci din altă parte nu vine, cum a fost și cu fosta Iugoslavie) ... că așa-i în istorie, cine nu o cunoaște în varianta ”original-reală„ este predestinat la a o repeta, să calce pe greblă iar și iar! Mămuca Rusia nu și-a abandonat niciodată copiii ... în comparație cu alții! Iar un secol este o clipă în istorie, iar 22 de ani ...
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 15:49)
Respect! Moldova nu ajută Romania cu nimic!
Deci NU MOLDOVA
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 09:43)
„Precedentul unirii celor două Germanii ar demonstra efectul economic al unei asemenea mutări, respectiv o convergenţă rapidă a costului capitalului şi o stabilizare instituţională.”
Serios ? Cum poţi compara mere cu pere? O analogie mai onestă ar fi, mai degrabă, compararea „unificării” Greciei cu insulele Lemnos, Lesbos, Chios şi Samos — periferii structurale, nu motoare de convergenţă economică.
Ai dreptate: comparația „Germania–Germania” vs. România–Basarabia e, în cel mai bun caz, creative writing economic.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 09:57)
Câtă suferință,... la Tiraspol. :
2.2. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 30.01.2026, 09:59)
...
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 09:57)
”Este recunoaşterea faptului că, acum, într-o lume fragmentată, securitatea este cea mai eficientă politică economică. Fără ea, costurile continuă să se acumuleze - în dobânzi, în cursuri de schimb şi, în cele din urmă, în nivelul de trai.”
Ce concluzie! Graitoare absolut!
Mai degrabă sună a globalism — un concept deja muribund — decât a lamentație unionistă autohtonă („pod de flori”, „soartă”, soră”, „legea mânzului”, „bălegă”, „vierzuite”). Totuși, tonul mioritic este mai prietenos decât cel globalist.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 30.01.2026, 10:04)
Amice, te sfatuiesc sa citesti intii textul ca intreg (si articolul de sustinere) - da-ti sansa sa intelegi despre ce e vorba! - iar nu sa-l comentezi pe masura ce-l citesti.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:08)
Mai pe Sud Est aveți o colaborare locală, Rusia-Coreea de Nord, orez contra cadavre. Nu suportă comparație cu globalismul chinezesc, dar rămâne totuși un vis frumos.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:16)
Am ales să îți răspund în absența unor argumente de fond, atunci când discursul alunecă exclusiv spre argumente ad personam. Răspunsul corect, în stil spartan, ar fi: „Dacă.”
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:28)
muribunzi sunt Putler și bufonul portocaliu, cel din urmă reușind să producă viitor combustibil pentru globalizare. Joaca de-a tarifele l-a lăsat singur în drum în timp ce Sovietul tău drag trage să moară, deocamdată la o rată de 1000 pe zi.
Deci, când vorbești de concepte muribunde, ar cam trebui să fi demonstrat înainte că știi pe ce lume trăiești.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 17:12)
globalismul nu e muribund decat in capul unora. atata timp cat capitalul, bunurile si banii, internetul ,chiar si persoanele circula liber peste granite , ai globalism. si asta nu poate fi reversat usor, e un sistem globalizat integrat.
A, ca se fac aliante, tarife , dealuri etc. ok, dar interdependentele cresc nu scad, odata cu marirea vitezei de circulatie a capitalului si alocarii capitalului , nu mai poti desface nimic asa dependente sunt sistemele, stranuta cineva in japonia, toti se panicheaza in vest.
In acest context mondial TOT MAI GLOBALIZAT indiferent cine ce zice, vorba zboara , realitatea arata asta, Moldova singura e o tampenie, un fel de groenlanda, forta zero, pozitie geopolitica importanta= tentatie pt nu spun cine. unirea cu RO are singurul sens logic, independenta nu poate dura indiferent ce viseaza moldovenii, nici macar ca parte a EU, ca NATO nu se va mai intinde spre est.
3.6. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 31.01.2026, 16:57)
...
4. Unirea trebuie facuta
(mesaj trimis de Marian în data de 30.01.2026, 10:01)
Daca ai un frate mai putin norocos decat tine si mai sarac, il abandonezi?!
Daca avem suficienta vointa politica si imprejurarile (Marile Puteri) ne permit, trebuie sa facem unirea.
Cu asumarea costurilor, asa cum bine le prezinta in sinteza autorul.
Fruntea sus!
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:35)
Un frate sărac și mai puțin norocos nu există în realitatea internațională dintre state. Dacă există totuși așa ceva, acela mai puțin norocos și sărac încetează a fi frate, fiind evaluat la statutul de dependență, cuantificată în costuri și bani.
În alte cuvinte, nu există frați, surori și alte rătăciri dacopate decât în mintea moldo-vlahă. Decât să citești astfel de articole, mai bine citește cartea lui Dan Alexe, Dacopatia și alte rătăciri românești; poate vei înțelege conceptul de putere, fie ea regională sau — „noi” (te îngădui cu simpatie și pe tine în acest „noi”).
Am arătat acest statut de putere regională de la bun început, în ciuda tuturor elucubrațiilor scrise de la 1859 încoace. Toți vecinii noștri au fost puteri regionale (sârbi, bulgari, unguri, chiar și cazacii zaporojeni). Rușii, grecii și turcii au fost sau sunt adevărați hegemoni — e drept, în alte epoci — dar se poate spune, iar acest lucru este recunoscut, că da.
Doar închipuirea ne face să gândim că am putea fi și, prin această proiecție de idei, unioniști.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:47)
românii s-au tot unit, c-au vrut că n-au vrut, genialii finanțați de ruși au lovit barele din toate pozițiile.
4.3. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 31.01.2026, 16:58)
...
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:27)
De ce ii pasa rusiei ce face o tara cat un cartier al moscovei? de ce au sarit in sus ofuscati Lavrov HorseFace si alcoolica zaharova?!
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:44)
Ca să ai habar de ce zbieră basarabenii și se plimbă prin București, ca să facă și ei un ban cinstit, fiind plini de dispreț față de tot ce înseamnă Bucureștiul!
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 10:48)
Eh, aceste vorbe sunt... goale...
6. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 30.01.2026, 11:08)
...
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 12:19)
Deci SUA vrea Groenlanda, o insula de gheata dar noi sa nu vrem Basarabia rupta de mujici si care e pamant Romanesc locuit de frati Romani dupa propaganda mujica:-)...Pana acum mureau de grija Romanilor din Ucraina, de Romanii din Basarabia nici nu vor sa auda:-)...Transmujicia nu-i lasa sa doarma:-)
7.1. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 30.01.2026, 12:28)
...
7.2. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 30.01.2026, 13:22)
...
7.3. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 30.01.2026, 13:42)
...
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.01.2026, 17:34)
moldova e similar cu groenlanda, dombas, alberta(deocamdata incipient).
ce au in comun aceste zone? separatismul, zone mici fara putere militara dar cu ambitii de "suveranism".
ce se intampla in timp cu oaia ratacita de turma? vine ursul sau vulturul sau panda si o inhata.
7.5. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 7.4)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 31.01.2026, 16:58)
...
8. Incet si bine
(mesaj trimis de Un roman în data de 30.01.2026, 18:07)
Mai bine sa stam calmi si sa analizam totul cu rabdare.
Oportunitatile vin si….pleaca.
Etnici rusi mai avem prin Dobrogea si s-au integrat foarte bine.
Si tot o oportunitate a fost si 24 ianuarie.
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.01.2026, 06:54)
Peste 10 ani vom regreta ca n-am fost în stare să facem unirea acum. Cei mari vor deveni și mai mari, cei mici , minusculi. Nu pot intelege ura romanilor verzi fata de moldoveni. Nu pot intelege de ce nu putem accepta macar ca discuție unirea. Felicitări Bursa!
10. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 31.01.2026, 11:12)
...
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.01.2026, 11:57)
iara e pusa pe tapet ideea asta total neinspirata. r. moldova are constitutia ei , limba si populatia ei. in 40 ani nu au fost in stare sa faca nimic, exceptand exportulde carne vie, infractionalitate si produse de o calitate indoielnica.
acu trebe sa muncim extra si sa platim pt cresterea nivelului lor de trai
in plus se arunca cu numele asa.. de parca sutele de miliarde de euro cresc in copac.
parca scaparam de georgescu si ideile lui nationaliste
vor sa intre in UE foarte bine sa indeplineasca conditiile de aderare, negociere supraveghere justitie etc.
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.01.2026, 12:36)
Da trebuie, ca sunt din aceleasi neam ca noi, majoritatea.
Patriotismul n-a disparut.
Si o tara unita,mai mare, e mai puternica.
Ma refer la Romania.
Apropo, moldovenii fac si lucruri bune: vinurile :)
11.2. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 31.01.2026, 16:57)
...
11.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 20:45)
aceleasi idei perimate, ala aur sau georgescu. Republica Moldova sa intre in UE cum am intrat si noi, pe merit, dupa multe monitorizari si cu multe tratate incheiate cu vecinii in care ne-am asumat obligatii si am renuntat la diverse pretentii teritoriale.
Ei vor sa intre asa pe repede inainte, cu o mica spaga.
Sa stea in antecamera, sa isi modifice constitutia, legile , sa ajunga la o intelegele pe termen lung cu transnistria etc.
12. Romanii, din Romania sint anti-unire
(mesaj trimis de Gigi contra în data de 31.01.2026, 20:12)
In primul rand feicitari jurnalistului!
In al 2lea rand, majoritatea comentariile bunilor romani si urmasi aextra ultra exceptionalii dqci arata ca ei si-ar abandona fratele mai defavorizat, arata ca pilda reintregirii Germaniei nu au perceput-o si nici atat inteleasa.
Carcotqsii siint for.ati in scoala lui Ceasca in care R.Moldova nu exista si nici o iota de unire pana de curandnu ziceau jeneralii din servicii si cu atat mai putin istoricii.
Oricate probleme ar fi UNIREA e imperios de facut ! Pentru memoria strabunilor nostrii si a copiilor copiilor nostri!
Un stat mare e puternic!
Ps. Carcotasii trebuie sa inteleaga necesitatea unirii si din perspectiva demografica!
Natalitateq romanilor e la pamanr, astfel in viitor rromii si ungurii vor avea procente tot.mai mari
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 00:42)
Bai, ca intotdeauna, tu scrii, tu iti raspunzi.
Ai scris o gramada de comentarii antiunire sa para de la mai multi romani (atat te-a dus capul) si apoi pe baza comentariilor tale ai tras concluzia ca Romanii, din Romania sint anti-unire
Iti mai aduci aminte cand scriai un comentariu cu litere mici, unul cu litere mari si al treilea, jumatate cu litere mici si cealalta jumatate cu litere mari, Asta doar ca sa para ca sunt 3 comentatori diferiti. Atat te duce capul tau de ins invatat in sistemul de invatamant URSS.
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 00:19)
Eu zic sa punem Europa in fata faptului împlinit si apoi mai vedem, decât sa regretsm ca nu am încercat mai bine sa rezolvam acum.
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 10:52)
Imi amintesc ca in 1990 in Financial Times se facea o analiza a efortului financiar pe care il facea fostul URSS pt a mentine pe linia de plutire republicile unionale marginale . Rep. Moldova figura cu 1mld $ (echivalentul a cca 4mld $ in prezent)
Situatia economica actuala a Basarabiei poate fi considerata disperata: majoritatea populatiei active a emigrat in est sau in vest. Razboiul din Ukraina a condus la izolarea energetica a zonei.
Sentimental o unire cu cei de peste Prut este agreata de catre romani, Nu trebuie uitat insa ca in ultimele 2 secole Basarabia a facut parte din Romania cam 20 de ani. Structura actuala etnica este diferita si atractivitatea populatiei din Basarabia pt unire este limitata.
Legat de efortul financiar pe termen lung pe care Romania ar trebui sa-l faca, in mod clar nu dispunem de resurse.
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 14:54)
Aceasta Maia Sandu este o mincinoasa si o fatarnica… Ea este cel mai mare dusman al Romaniei si este aliata trup si suflet cu banderistul de Zelenski.. Basarabia lui Maia are nevoie de resursele Romaniei pe care Bolojan si Nicusor le dau pe gratis, curent electric, gaze naturale, fonduri financiare, invatamant gratuit etc .. Romania nu are nevoie de Basarabia acum cand 65 la suta din populatia acestei provincii urasc Romania si nu vor unirea.. Maia Sandu face jocul UK unde a si dat interviul care este dusmanul tarii noastre.. Uk ne a vandut la rusi sa nu uitam.. Uk prin Maia Sandu vrea sa bage Romania in razboi impotriva Rusiei alaturi de Ukraina… Asa ca o sa spunem pas acestui mar otravit Maia Sandu si unirii cu Basarabia.. Romania este in UE in NATO trebuie sa ne vedem de drumul nostru si sa i lasam pe ceilalti sa si gaseasca calea …
16. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 18:48)
Exista o fereastra de oportunitate foarte asemanatoare cu 1918, doar ca astazi calitatea clasei politice e sub nivelul marii...
Echilibristica periculoasa a Basarabiei, ba vrem, ba nu vrem poate inceta doar votand unirea, Romania nu se opune, UE da din gura, Rusia are pata pusa pe altii, iar SUA e complet pe dinafara.
17. Reîntregirea Tării trebuie făcut
(mesaj trimis de anonim în data de 01.02.2026, 22:58)
Jigodiile rusofile din Romania au început deja campania împotriva Unirii cu Republica Moldova . Si se mai declară si mari patrioti ... Nu erau suficienti dusmanii reîntregirii de dincolo de Prut ? Se pare că nu ! Asa că rușii au activat si filiera romanească .
Acum 25 de ani doar 12% dintre basarabeni se declarau unioniști iar acum in jur de 40% dintre acestia vor Unirea si tot cam atatia sunt impotriva dar in sondaje n-a fost niciodata inclusa diaspora moldoveneasca care este intr-o proportie covarsitoare proeuropeana si UNIONISTA . Aceasta diasporă reprezinta aproape un sfert din populatia Moldovei ! Procesul de reromânizare a Basarabiei nu s-a incheiat incă si este pe un drum ireversibil pentru ca sangele apă nu se face si basarabenii incetul cu incetul si-au regasit originile românesti chiar și dupa 200 de ani de înstrăinare si rusificare forțată !
UNIREA SE VA FACE !