Air Schenghen - o păcăleală pentru economia naţională

George Marinescu
Ziarul BURSA #Politică / 12 decembrie 2023

Grafică de MAKE

Grafică de MAKE

English Version

Potrivit Eurostat, doar 32.459 de tone de mărfuri au fost transportate aerian spre UE din ţara noastră în anul 2022 Prin intermediul transportului rutier de mărfuri, cantitatea de bunuri în relaţia cu UE depăşeşte 60 de milioane de tone anual, potrivit INS Pierderile din transportul rutier de marfă prin neaderarea la spaţiul Schengen se ridică la 10 miliarde euro pe an

Anunţul oficialilor guvernului de la Viena privind aprobarea intrării României şi Bulgariei doar cu frontierele aeriene în spaţiul Schengen reprezintă o măsură fără impact pozitiv major pe plan economic. În timp ce autorităţile de la Bucureşti s-au entuziasmant de acest început de flexibilizare a poziţiei Austriei, premierul Marcel Ciolacu afirmând că declaraţiile ministrului austriac de interne Gerhard Karner reprezintă un prim pas foarte important, iar Nicolae Ciucă spunând că declaraţiile lui Karner sunt încurajatoare, poziţia oficialilor de la Sofia a fost una categorică, de respingere a condiţionalităţilor propuse de Austria pentru deschiderea spaţiului aerian Schengen pentru România şi Bulgaria, guvernanţii din ţara vecină solicitând intrarea în Schengen şi cu frontierele terestre.

Retorica autorităţilor de la Sofia este una corectă, dacă ţinem cont de faptul că, după veto-ul exprimat de Austria în 8 decembrie 2022 la şedinţa Consiliului JAI privind aderarea României şi Bulgariei la Schengen, mai mulţi politicini români au afirmat că blocarea aderării înseamnă o pierdere anuală pentru ţara noastră de peste 10 miliarde euro numai în domeniul transportului rutier de mărfuri, la care s-ar adăuga 1,5 miliarde euro pe care îi plăteşte oricare cetăţean sau orice companie care trebuie să tranziteze graniţele. Or, transportul rutier de mărfuri din România către UE şi dinspre UE către ţara noastră se ridică la un volum ce depăşeşte 60 sau chiar 65 de milioane de tone anual (din peste cele 300 milioane tone marfă transportate anual pe drumurile din ţara noastră), conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică. Potrivit mass-media, un drum între Portul Constanţa şi Viena, care are aproape 1.400 de kilometri, ar putea fi realizat în mai puţin de o zi de un TIR care are doi şoferi sau de 36 de ore de un autocamion cu un şofer. În realitate, acest drum durează minimum două zile, din cauza controalelor vamale de la frontierele României şi Ungariei. Asta înseamnă, în primul rând, costuri mai mari cu angajaţii care stau, în loc să transporte marfă în timpul programului de lucru lunar.

O primire a ţării noastre în aşa-numitul Air Schengen nu ar reduce pierderile financiare respective atât timp cât transportul aerian de mărfuri s-a ridicat anul trecut la numai 47.636 tone. Din această cantitate de mărfuri transportate aerian în 2022 din ţara noastră, numai 32.459 de tone reprezintă mărfuri transportate spre UE, conform datelor publicate pe site-ul Eurostat. Mai mult, niciun aeroport din România (nici măcar Otopeni), nu se situează în primele 20 de aeroporturi de transport marfă din Uniunea Europeană.

Acest lucru demonstrează că principalele căi de transport de marfă către şi dinspre UE sunt în ţara noastră transportul rutier şi transportul feroviar, urmat de cel fluvial-maritim, care sunt ocolite de o eventuală decizie privind aderarea ţării noastre la aşa-numitul Air Schengen.

Dacă analizăm situaţia şi din punct de vedere al transportului aerian de persoane, vedem că nici în acest domeniu nu stăm prea bine. Datele Eurostat arată că la finalul anului trecut, din cele 12,5 milioane persoane transportate de pe aeroportul Otopeni Henri Coandă (singurul aeroport românesc care apare în statistica aeriană europeană citată), 7,6 milioane de pasageri au călătorit pe relaţia România-UE şi invers. Numărul pasagerilor respectivi îi include pe toţi pasagerii, inclusiv pe cei din alte state care au venit în România din alte state membre UE sau au plecat din România spre celelalte state ale blocului comunitar.

De aceea, criticile formulate de deputatul european Eugen Tomac şi de liderul AUR, George Simion, cu privire la deschiderea Austriei par la prima vedere îndreptăţite, deoarece nu se va consemna niciun impact economic pozitiv după primirea ţării noastre în Schengen doar cu frontiera aeriană.

Condiţii puse de Austria pentru primirea României şi Bulgariei în Air Schengen

Menţionăm că, ieri, ministrul austriac de interne Gerhard Karner a anunţat, la televiziunea publică ORF, că Viena e dispusă să relaxeze veto-ul austriac la Schengen în cazul României şi Bulgariei, astfel încât cele două ţări să intre mai întâi cu aeroporturile. În schimbul unei relaxări a "Air Schengen", adică a intrării libere prin intermediul transportului aerian, Karner solicită o protecţie mai strictă a frontierelor externe şi terestre, precum şi readmisia solicitanţilor de azil care vin în Austria prin România şi Bulgaria.

După anunţul făcut, ministrul Gerhard Karner a pasat mingea la Comisia Europeană pentru a lua măsurile cerute de Austria. "Acum este rândul Comisiei", a spus Karner la ORF1, care a menţionat că a înaintat deja cererile Comisiei de la Bruxelles, solicitând triplarea numărului de poliţişti de frontieră şi modernizarea tehnică a pazei de frontieră, în special la graniţele bulgaro-turce şi româno-sârbe.

În interviul acorda ORF 1, Karner a mai spus că solicitanţii de azil din Afganistan şi Siria, în special, ar trebui să fie transferaţi în România şi Bulgaria "cu autobuzul, cu trenul, sub orice formă" şi a menţionat că toate condiţiile puse de Austria vor fi discutate la şedinţa aşa-numitului "Forum Salzburg" cu alţi miniştri de interne din UE, întâlnire ce are loc în aceste zile în Slovenia. Menţionăm că din Forumul Salzburg fac parte Austria, Bulgaria, România, Croaţia, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, Slovacia, Slovenia, Republica Moldova, dar şi statele din regiunea Balcanii de Vest.

Imediat după anunţul lui Karner, premierul Marcel Ciolacu a declarat: "Normal că mă bucur şi cred că şi dumneavoastră vă bucuraţi în egală măsură. Am declanşat în acest moment negocierile, pentru că România era blocată. Primul pas, cel mai important, s-a făcut, Austria este mai flexibilă. Normal că nu puteau să anunţe triumfalist că, din acest moment, fără nici o condiţie o să intre România pentru primul pas, aerian, urmând ca anul viitor, cred că sub preşedinţia Ungariei vom continua cu pasul doi, terestru. (...) Cerinţele pe care le are Austria nu mi se pare exagerate, fiindcă cu toţii ne dorim o întărire a frontierei şi cu Bulgaria, şi cu Ungaria. Să nu ne păcălim unii pe alţii şi să nu ne minţim, dar domnul Cherecheş a reuşit să treacă frontiera cu un buletin al unui văr mai tânăr cu 10 ani. Ăsta este adevărul, dacă vrem să ne asumăm aceste lucruri. Dacă vrem să minţim şi să băgăm tot timpul sub preş, totul, şi să credem că noi păcălim pe toată lumea, că am eu o teorie că şmecheria asta a distrus România, nu vom reuşi, că nu ne crede nimeni. O să ne arate imaginile pe care le-aţi dat la televizor. Deci, sunt nişte discuţii normale şi sunt ferm convins că vor fi benefice pentru români şi pentru statul român".

La rândul său, partenerul de coaliţie guvernamentală a premierului Ciolacu, Nicolae Ciucă, preşedintele Senatului şi preşedintele PNL a spus: "Salutăm declaraţiile ministrului de interne austriac care dovedesc o flexibilizare a poziţiei partenerilor austrieci. Ceea ce a făcut ministrul Karner a fost o declaraţie publică încurajatoare în care a pus şi unele condiţii care se vor discuta şi analiza în perioada următoare. Decizia o aşteptăm la consiliul extraordinar JAI organizat la finalul anului de preşedinţia spaniolă la UE. Madridul a dovedit implicare în identificarea unor soluţii constructive într-o optică europeană".

Condiţiile puse de Viena, inacceptabile pentru guvernul de la Sofia

În schimb, liderul AUR, George Simion a spus că "accederea doar cu spaţiul aerian nu va rezolva nici pe departe cozile pe care trebuie să le îndure transportatorii români, dar nici pierderile financiare pe care aceştia le suferă; practic, nu se rezolvă nimic".

Simion a precizat: "Suntem de acord să intrăm în Schengen chiar şi cu spaţiul aerian, dar nu cu preţul de a rămâne fără un termen bine stabilit pentru graniţele terestre, pentru transportul rutier! Dacă Marcel Ciolacu şi coaliţia PSD-PNL acceptă acest fruct otrăvit al Austriei, de a ne bucura la aderarea cu spaţiul aerian doar pentru a ne închide gura dar fără a şti sigur când vor fi ridicate graniţele terestre, atunci vom asista la o uriaşă trădare a intereselor României".

La rândul său, deputatul european Eugen Tomac, preşedintele PMP, a declarat: "Orice condiţie în plus acceptată de statul român în momentul de faţă este o cedare inutilă. Singurul lucru pe care îl putem accepta pentru a elimina orice suspiciune şi neîncredere care există la Viena este să îi rugăm pe austrieci să îşi detaşeze câţi poliţişti vor, care să stea alături de poliţiştii români şi bulgari, să monitorizeze controlul la frontieră. În rest, orice cedare mi se pare absurdă, pentru că noi avem pierderi economice de peste 10 miliarde de euro anual. Suntem lipsiţi de acces pe piaţa unică europeană, nu te poţi dezvolta, nu poţi fi competitiv pe piaţa unică europeană cu produsele româneşti atât timp cât eşti în afara frontierelor Uniunii Europene".

Poziţia ultimilor doi lideri politici pare apropiată de aceea autorităţilor din ţara vecină, mai precis ale reprezentanţilor guvernului de la Sofia şi ale preşedintelui Bulgariei.

"Pentru ţara noastră, este deosebit de importantă şi deschiderea graniţelor terestre din spaţiul Schengen, nu doar a celor aeriene, aşa cum au admis că ar fi posibil de anul viitor Ţările de Jos şi Austria, cei mai înverşunaţi oponenţi ai intrării ţării noastre în spaţiul european de liberă circulaţie", a comentat pentru mass-media de la sud de Dunăre preşedintele Bulgariei, Rumen Radev.

Mai mult, premierul bulgar Nikolai Denkov a definit drept inacceptabile condiţiile pe care guvernul de la Viena le pune Bulgariei şi României doar pentru deschiderea spaţiului aerian Schengen pentru cele două ţări.

Nikolai Denkov a spus pentru presa din Bulgaria: "Nu am discutat niciodată intrarea noastră în Schengen în acest fel şi nu este acceptabilă aşa cum este definită. Nu este acceptabilă introducerea unor reguli suplimentare pentru Bulgaria şi România. Ideea este să respectăm dispoziţiile regulamentului european, pe care noi şi acum le îndeplinim. Dacă cineva doreşte reguli specifice pentru Bulgaria, acest lucru este categoric inacceptabil. Noi suntem deschişi pentru creşterea securităţii la frontiere şi acum lucrăm cu serviciile austriece şi olandeze. Pentru primirea refugiaţilor, vom lucra conform regulilor europene. Există proceduri pentru cine poate rămâne în Europa şi cine poate fi returnat, iar critica a fost că Bulgaria nu respectă aceste proceduri. Guvernul a lansat deja un proiect şi, împreună cu serviciile europene, am îmbunătăţit activitatea cu privire la migranţii prinşi.

Amintim că în 8 decembrie 2022, Austria a blocat extinderea Schengen pentru România şi Bulgaria, justificând acest lucru prin numărul mare de solicitanţi de azil, argument respins de cele două ţări. Şi Olanda s-a opus aderării Bulgariei la Schengen.

Dacă până la finalul anului 2023 se va stabili ca România şi Bulgaria să intre doar cu frontierele aeriene în spaţiul Schengen, aceasta înseamnă că pasagerii din România şi Bulgaria nu vor mai fi nevoiţi să treacă prin controlul paşapoartelor pentru zborurile în interiorul UE, dar vor trebui să se identifice la check-in - la fel ca toţi ceilalţi cetăţeni din UE.

Der Standard: Politicienii SUA au pledat la Viena cauza României

Decizia guvernului de la Viena ar fi fost influenţată de lobby-ul făcut în favoarea ţării noastre de politicienii americani, susţine cotidianul austriac Der Standard.

Sursa citată arată că oficialii şi diplomaţii români au insistat la Washington, ca SUA să îşi folosească relaţia specială cu Austria pentru a pleda cauza Schengen. Iar acest lucru s-a întâmplat, pe relaţia Washington - Viena - Bruxelles - Bucureşti.

Un personaj-cheie în discuţii ar fi fost James C. O'Brien, secretarul de stat adjunct al SUA pentru Europa, care cunoaşte îndeaproape România pentru că el coordonează eforturile bilaterale de sprijinire a Ucrainei. El a fost în Austria şi România săptămâna trecută; la Viena a participat la dialogul strategic SUA - Austria, la Tulcea a fost prezent la cea de-a şasea întâlnire a grupului de lucru România-Ucraina-Republica Moldova-Comisia Europeană-SUA, înfiinţat pentru asigurarea fluxurilor necesare transporturilor de cereale ucrainene. Printre oficialii americani care au pledat cauza ţării noastre s-ar fi numărat, conform cotidianului austriac Der Standard, şi Ronald Lauder - preşedintele Congresului Mondial Evreiesc, care ar fi discutat cu factorii decidenţi din guvernul de la Viena pentru renunţarea la veto-ul privind aderarea României şi Bulgariei la spaţiul Schengen.

Potrivit G4Media.ro, oficialii americani au discutat subiectul cu cei austrieci inclusiv la începutul lunii decembrie, în marja dialogului strategic SUA - Austria, care a avut loc la Viena, în 4 decembrie. Acest dialog strategic este un format diplomatic ce datează din 2019 şi care a apropiat mult Washingtonul şi Viena pe teme strategice şi de securitate.

Situaţia ţării noastre a fost discutată de diplomaţii şi politicienii americani cu omologii lor din Austria, deoarece România reprezintă un cap de pod esenţial pentru SUA în ce priveşte Ucraina, dar şi un aliat-cheie în regiunea Mării Negre. În plus, în perspectiva efortului de reconstrucţie a Ucrainei, o Românie separată de restul UE prin controale la graniţe va îngreuna serios transportul de materiale, utilaje şi muncitori.

Germania, Spania şi Franţa, dar şi alte state membre UE au fost şi ele aliatele României şi Bulgariei în dialogul cu Austria. Cancelarul Olaf Sholz a discutat personal la Viena subiectul cu omologul său Karl Nehammer, preşedinţia spaniolă a UE a făcut tema una prioritară pe durata preşedinţiei rotative, Parisul a împins şi el tema cu fiecare ocazie.

Motivele acestor ţări sunt bilaterale (relaţii economice şi politice bune cu România, o comunitate românească semnificativă), fie pragmatice - nevoia de a arăta o Europă unită în faţa încercărilor Rusiei de a dezbina blocul comunitar.

Opinia Cititorului ( 25 )

  1. Ciolacu și Ciuca sunt doua nulități absolute.

    1. Indiferent cine ar fi in locul lor tot așa ar face . Austria pune condiții la granița României cu Bulgaria și cu Ungaria dar nu spune absolut nimic de granița cu Ucraina care este liberă de doi ani de zile și pe unde pot intra migranții asiatici , arme ucrainene , milioane de țigarete ucrainene . Austria se poarta cu România foarte urat exact cum a făcut Rusia cu România care a făcut perestroika mai mult în România decât în Rusia sau alt stat european . Nu-i așa ???

      bine zici

      joianis nu are voce. are sintetizator

    daca autoritatile ii lasa pe migrantii ilegali sa tranziteze Romania, probabil cu spaga, sau au ochelari de cal ca la chereches? sau si acolo a fost pasaportul plin cu euro, si i s-a incetosat privirea.

    mi se pare normal sa-i trimita austria inapoi.

    vezi, polonezii de ce pot sa-i opreasca la granita? pt ca vor, la noi nu se vrea, coruptia din vami e prea mare.  

    1. Ne-am vedea dar ne cer șpagă!.

    Politicieni nostrii,prea s-au obisnuit cu minciunile.

    Eu cred ca cineva ( ghici , ciuperca )il impinge pe scari pe Ciolacu , merge din gafa in gafa , nu mai este intamplare ...

    1. nu despre vizita lui in sua vorbeam , ci de gafele lui , cumparaturile de o suta de lei , entuziasmul cu aer schengen care nu-si are locul , fiind motiv de dezamagire , etc , nu le mai inșir ...

      Nu-s gafe, prietene, nu exista gafe la nivelul asta, numai manipularea prostilor.

      ii pregateste felul ca cica sri ar detine nu stiu ce filmare… gata sa o utilizeze in campania de la anu…

      gurile “rele” (nu presa ca ea tace malc) ar spune ca au tot fost “intalniri” de negocieri pe “terenuri”…. 

      si nimic…  

      inca…. 

      PS: tratati cele de mai sus ca pe un pamflet… sau poate nu… 

      sri vegheaza - deci statul paralel exista… asa cum si eu pot sta paralel pe banca cu batranica… “statul paralel”… are rolul lui… mai o intrebare… mai o bagare in seama (ca mosii) … mai o sarire de ajutorare… mai o barfa… etc… toate in stat”ul” paralel pe “banca” societatii. 

      pss: pamflet… sau pam flet … sau pam pan filet… filet… sau 16… sau ce o mai fi cum s-o numi… la ei… acolo… 

      cica se pregatesc tunuri grele cu salve “nasoale” la anu intre participanti…  

      statul paralel nu a reusit sa fie invins de dragul de dragnea… capul “fiarei” nu a fost taiat - (opinia psd)…. 

      A cui “fiara” … a “latraului” ce detecteaza “hoti?”… pe “latrau” il numesc ei “fiara?”…. 

      statul paralele pe banca… in asteptarea de “noi asezetori” pe banca societatii… 

      statul paralel pe banca “are grija” de “parc” si “societate” in limita posibilitatii cand nu il ia somnul si se intinde (din stat paralel) pe “banca”. 

      s c c r e t 

      ai impresia ca ciolacu nu poate fi manipulat ? asta voiam sa spun de la inceput ca este impins spre prapastie de chiar cei care l-au creat .

    Un pas extrem de important .Milioane de romani se bucura deja .

    1. Da... s-au blocat aeroporturile azi de romani care zboara in UE fara sa mai stea la cozi.

      Pana si cei cu camioane care zaceau la frontiera, au ales avionul.  

      daca te caut la chiloti unde ti-ai bagat undeva carnetul de partid, scrie pe el "membru psd"

      NICI UN ROMAN NU SE BUCURA CA GUVERNANTII VOR SA ADUCA AFGANI SI SIRIENI VIOLATORI, HOTI, TALHARI SI UCIGASI PENTRU...air achengen. 

      Ne crezi tampiti derbedeule pesedist ? 

      Ban.Cher.Vali 

    Ciolacu si Ciuca, afirmatii doar pentru obtinerea avantajelor electorale!

    Daca am accepta conditiile Austriei, o multime de azilanti din Austria ar fi "indoctrinati" sa afirme ca au venit prin Romania si Bulgaria. Astfel ne+am umple de azilanti spre satisfactia guvernului austriac care isi reduce cheltuielile bugetare. 

    Ciolos, fost comisar european, si care doar cu 8 europarlamentari a creat al treilea pol parlamentar in PE, a spus+0 clar si raspicat solutia pentru Schengen este DECUPLAREA Romaniei de Bulgaria! 

    De ce ce guvernantii nu asculta sfatul lui Ciolos, care stie dedesubturile din CE, PE si CCE, e un mister! 

    Eram departe astazi daca ne+am fi decuplat de bulgari.

    PS. Unul din motivele pentru care Bulgaria NU e primita in UE, este frontiera mare cu Turcia si valorile traficului de marfa din vamile lor. Apropo bulgarii si turcii au un punct vamal prin care trec zilnic 4000 camioane!!!!!  

    Daca nu se respinge "oferta avantajoasa" din punctul meu sunt pur și simplu trădători de țară și trebuie condamnați la ocna că acu câteva sute de ani.

    Este un prim pas extrem de benefic .Miloanele de cetateni deja se bucura .Nu prea intelegem aparitia aceastei atitudini ce mereu critica orisicare punct realizat in plus de Romania .Am ajuns sa criticam de parca nu am dori sa se intimple .Criticam intrarea in Schengen aparuta ca prim pas spre integrarea totala , criticam aparitia cuplurilor Gay de parca ei nu ar fi romani si ne imbulzim la pupatul mostelor de parca de acolo ne-ar vi solutia , criticam inarmarea si aparteneta la NATO fara de care acum eram prada vecinilor ,criticam federalizarea UE fara de care Europa nu poate merge inainte si fara de care natiunile Europene ,luate separat, nu puteau exista , criticam imensele sume de bani obtinute din PNRR si il laudam la tot pasul pe Orban budapesteanul prietenul partidelor extremiste din Romania si aliatul celui care tocmai ce a invadat Ucraina .Haideti sa ne oprim .Critica este si ea buna uneori dar impotrivirea fara de sens vedem ca nu prea are leac .

    1. Te plimbi cu comentariul asta prin toata presa, sa faci propaganda bolsevico-comunisto-progresist a?

      mai degraba auristii sunt bolsevici nostalgici.

      cunosc 2 auristi si amandoi sunt si psd isti si nostalgici dupa comunism.  

      lasa minciuna, ori aur ori psd

    Deci care e problema...trebuie sa ii convingem de olandezi, austrieci, francezi, italieni sa impartim spaga cu ei pentru marfurile care intra in UE. Cum la noi foamea e mai mare si spaga mai mica rezulta ca foarte multa marfa ar trece pe la vama din Constanta. Nu vad cum sa rezolvam noi ecuatia asta cu o singura cunoscuta.

    In plus ne umplem si de emigranti din Africa. Nu se merita. Se merita numai pentru cine imparte spaga de la vama. Deci nu pentru noi. 

    Romanii si Romania nu vor accepta afgani si sirieni din Austria pentur Air Schengen.

    M-am saturat si ne-am saturat de golaniile si umilintele indurate de la straini pentru ca suntem reprezentati de barbati moi ca o carpa de bucatarie  

    Ban.Cher.Vali 

    1. este pacat... doar ca nu vine revolutia acuma....

      copii nostri vor creste cu cele povestite de noie si cu cele in depravare ce vor vedea in jurul lor.... la urmatoarul ciclul de catapultare dolar (nominal) in pret aur.... va pune pe genunchii viitoarea economie romaneasca atunci cand se va sparge bula...  

      fedul se lupta in draci sa astampare bula dolarului in pret dolari... chiar si nominal... ca de nu da de pamant cu alte natii pe mapamond... 

      nixon a nimicit romania si uressul.... adevarata poveste nu a fost spusa romanilor.... 

      au generat lipsuri artificiale... de si aveam real de toate... de toate doar ca erau artificial directionate si deviate... pentru plati datorii si altele.... 

      fenomen idem repetat in 30 si cv.... idem in 69 80... cu bumerang desinflatie si prindere datorii sub valoare reala fortand productia mai mare ca consumul si deci consum / plata exagerata. alta din 2001 pana in 2010...cu austeritatea aferenta si putina stare de bine actuala.... 

      s c c r e t 

    Vand in comenturi ostalgiile comuniste si atacutri la nostalgici...

    Nu am vazut inca un documentar si o presa bunsa sa faca cele necesare pentru acest popor... 

    sa scoata la lumina adevarul atat in cifre economice, relatii bilaterale comerciale, relatii politice, demografice, ideologice... ca sa explice clar caderea din ani 80 spre 90 a romanieie (cadere inceputa de cand cu nixon si dolarul)... nimeni nu avenit in fata poporului sa ii explice ca romania a luat marfarul in bot din cauza ruperii dolarului de aur. unde puterea veniturilor romanilor in cantitate aur a cazut abrupt. 

    S c c r e t 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

unbr.ro
danescu.ro
arsc.ro
raobooks.com
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Feb. 2024
Euro (EUR)Euro4.9753
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5970
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2177
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8238
Gram de aur (XAU)Gram de aur298.9173

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb