OPINIE DELOITTE: Eforturile de conformare la valul de reglementări adoptate în timpul pandemiei au sufocat companiile. Ce soluţii există?

A.P.
Companii / 12 martie 2021

Maria Butcu

Maria Butcu

Anul 2020 a adus, pe lângă provocările de natură medicală şi economică, numeroase reglementări care au adăugat complexitate mediului legislativ autohton, cu impact puternic asupra costurilor de conformare ale companiilor. În România, anul trecut, doar de la declanşarea pandemiei, au fost emise peste 230 de acte normative cu implicaţii asupra mediului de afaceri, iar implementarea acestora a presupus un efort semnificativ. Pentru multe întreprinderi, mici dar şi mari, măsurile luate de autorităţi pentru a contribui la stoparea răspândirii virusului au presupus, printre altele, schimbarea locului de desfăşurare a activităţii pentru angajaţi, scăderea veniturilor, aplicarea unor facilităţi sau chiar reorganizări interne, potrivit unei opinii Deloitte.

În aceste condiţii, departamentele financiare şi de resurse umane au fost supuse unor presiuni uriaşe pentru implementarea rapidă a noilor reglementări şi navigarea prin multitudinea de aspecte apărute în practică. O soluţie pentru degrevarea resurselor interne ar putea fi apelarea la furnizori externi, specializaţi, pentru serviciile din zona administrativă.

Un pas în această direcţie ar putea consta în externalizarea funcţiei contabile, fiscale şi de calcul salarial. Această oportunitate, la care multe întreprinderi au ezitat să apeleze anterior, a ieşit tot mai puternic în evidenţă în ultima perioadă, odată cu schimbările apărute în peisajul economic. Pandemia de COVID-19 a adus în prim plan multe dintre beneficiile imediate şi pe termen lung ale externalizării acestor funcţii.

Degrevarea resurselor interne de sarcina administrativă şi direcţionarea către alte activităţi. Modul în care cele mai multe companii au reuşit să se redreseze după primul şoc al pandemiei a demonstrat că mulţi angajaţi nu trebuie să se afle tot timpul fizic la birou pentru a lucra eficient. Schimbarea locaţiei din care se munceşte are însă multiple implicaţii, dar acestea pot fi abordate eficient în cazul externalizării funcţiei contabile, fiscale şi de calcul salarial, având în vedere că ceastă operaţiune presupune implicarea unor experţi în domeniu, bine pregătiţi şi cu experienţă bogată, cu atât mai benefică în perioade de criză şi incertitudine. În acest fel, compania îşi aloca mai bine resursele către zone care produc mai multă valoare în activitatea de bază.

Securitate şi eficienţă în gestionarea virtuală a forţei de muncă. Cu mulţi angajaţi care lucrează de acasă, pentru un viitor previzibil, companiile sunt nevoite să implementeze rapid soluţii care să le ajute să se adapteze cel mai bine la noile circumstanţe. În această eră virtuală, migrarea de la un sistem clasic de contabilitate către unul în cloud (care poate fi accesat din orice locaţie doar cu o conexiune la Internet) sau de la un pontaj pe hârtie la o evidenţă online a prezenţei angajaţilor la muncă permite directorilor executivi şi angajaţilor să aibă acces securizat, de la distanţă, la toate datele necesare gestionării resursei umane.

Cunoştinţe şi expertiză de calitate. Apelând la experţii în contabilitate, fiscalitate şi salarizare, o companie poate să obţină informaţii financiare şi fiscale relevante, dar şi sprijinul necesar să aplice pentru diferite facilitaţi şi subvenţii disponibile şi să înţeleagă numeroasele modificări legislative care au fost adoptate în contextul pandemiei şi nu numai. A lucra cu o echipă de specialişti în aceste domenii permite conducerii companiei, în cele din urmă, să se concentreze asupra operaţiunilor esenţiale pentru succesul afacerii.

Acces la tehnologie scalabilă. În această perioadă, mai mult ca oricând, antreprenorii sau directorii executivi sunt supuşi presiunii de a obţine rapid informaţii şi de a întreprinde acţiuni strategice clare pentru a spori performanţa companiei. Iar sistemele de contabilitate integrate (ERP) şi platformele online de resurse umane şi salarizare, care sunt interconectate cu platformele de raportare, pot furniza date şi rapoarte în timp real, astfel încât să se poată lua cele mai bune decizii financiare în timp record.

În concluzie, pentru că antreprenorii şi directorii executivi se confruntă cu aşteptări tot mai mari din partea autorităţilor în ceea ce priveşte transparenţa financiară şi conformarea fiscală, pentru mulţi dintre ei decizia de externalizare a funcţiei contabile, fiscale şi de calcul salarial este un pas înainte către digitalizare, eficienţă şi degrevarea resurselor interne, elemente necesare pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0600
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2961
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4155
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8673
Gram de aur (XAU)Gram de aur460.7924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
ccib.ro
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb