Producătorul de prăjituri Senneville, business antreprenorial lansat în
Timişoara, anunţă deschiderea oficială a fabricii de deserturi refrigerate de la
Călan, judeţul Hunedoara, o investiţie care marchează o nouă etapă în
producţia alimentară românească, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Noua fabrică Senneville reprezintă o investiţie complexă, în valoare totală de 4
milioane de euro, desfăşurată pe un teren de aproximativ 6.000 metri pătraţi, cu
o unitate construită de aproape 2.000 metri pătraţi. Aceasta include o hală de
producţie modernă, camere frigorifice de ultimă generaţie, spaţii de depozitare
şi logistică la standarde europene.
Investiţia a fost realizată din fonduri proprii ale companiei Senneville, finanţare
bancară şi din fonduri europene accesate pentru linia de echipamente
tehnologice, prin Programul Tranziţie Justă, alături de Agenţia pentru
Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest).
Potrivit sursei, capacitatea de producţie de la Călan este triplă faţă de unitatea anterioară din
Timişoara, iar numărul de angajaţi din noua fabrică se ridică la 50 în prezent.
Compania Senneville are în total 70 angajaţi. Principalele roluri ale echipei
Senneville din fabrica de deserturi refrigerate sunt operatorii de pe liniile
automatizate de coacere şi glazurare, specialiştii în mixare şi tehnologii
alimentari şi personal de control calitate.
"Când România construieşte, retailul câştigă. Noua fabrică de la Călan este
esenţială pentru atingerea capacităţii maxime a gamei refrigerate şi consolidează
prezenţa Senneville în retailul modern din România. În plus, avem nevoie de
investiţii noi în unităţi de producţie în domeniul alimentar pentru reducerea
dependenţei de importuri. Echilibrarea deficitului comercial import-export
reprezintă una dintre cele mai mari nevoie structurale ale economiei româneşti",
a declarat David Alb, CEO Senneville.
Deficitul balanţei comerciale în anul 2024 a urcat la 33,393 miliarde de euro
anul trecut, mai mare cu 4,4 miliarde de euro (+15,3%) comparativ cu cel
înregistrat în 2023, relevă datele Institutului Naţional de Statistică (INS).
Potrivit Senneville, noile investiţii în producţie din domeniul alimentar au loc
într-un context comercial complicat, în care retailerii ar putea să accelereze
iniţiativele proprii de dezvoltare care au la bază misiunea de a susţine
producătorii români.
Pe partea de IKA, producătorul de deserturi Senneville lucrează în prezent cu 5
parteneri, Kaufland, Profi, Mega Image, Auchan şi Carrefour, şi intenţionează
să se dezvolte, de asemenea, cu brandurile Arca, Senneville, Dulce de Dor şi
Arca Natural în noi reţele de magazine la nivel naţional în 2025.
Investiţii noi în fabrica Senneville cu tehnologie suedeză, germană şi
italiană
Conform comunicatului, Fabrica Senneville de la Călan este dotată cu echipamente moderne, provenite
de la producători europeni, cu tehnologie suedeză pentru coacere controlată, cu
eficienţă energetică ridicată, tehnologie germană pentru mixare precisă şi
stabilitate în proces şi tehnologie italiană pentru glazurare şi decorare automată,
cu finisaj de calitate premium.
"Inovaţia este o direcţie esenţială, iar fiecare flux de producţie e gândit modular,
pentru versatilitate şi scalabilitate. Această unitate de producţie marchează
tranziţia Senneville către producţie industrială certificabilă internaţional, cu
performanţa clară a obţinerii de certificare IFS v8 - unul dintre cele mai înalte
standarde de siguranţă şi calitate alimentară", mai spune David Alb.
Tipuri de produse lansate în noua unitate de producţie Senneville
Noua unitate Senneville din judeţul Hunedoara produce o gamă extinsă, cu
accent pe prăjituri tradiţionale româneşti: savarină, amandină, ecler, platouri
mixte de prăjituri, o inovaţie ambalată în atmosferă controlată (ATM) - ideală
pentru retail modern, ambalaje individuale (monoporţii) - o premieră pentru
brand, produse proteice şi deserturi funcţionale şi lansarea noii game "Dulce de
Dor" - reinterpretări ale gustului românesc, cu o estetică contemporană şi preţ
de masă.
Producătorul de deserturi Senneville a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de
5,1 milioane de euro, în creştere cu 38% faţă de nivelul din 2023. Creşterea
business-ului de anul trecut a fost generată în principal de extinderea companiei
Senneville în reţelele de magazine la nivel naţional.