Surse: Renault continuă pregătirile pentru listarea Ampere

V.R.
Ziarul BURSA #Internaţional #Auto / 13 martie 2023

Sursa foto: Facebook / Renault

Sursa foto: Facebook / Renault

Şeful Renault, Luca de Meo, a ales oficialii, inclusiv un fost director Apple, care să-l ajute la pregătirea ofertei publice iniţiale (IPO) a diviziei care va regrupa operaţiunile din domeniul vehiculelor electrice, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină. Divizia specializată pe producţia de vehicule electrice va avea numele Ampere, separată de divizia ce va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, având numele Horse.

Deja, Luca de Meo a selectat aproximativ 15 directori interni pentru proiectul Ampere, pe care îl conduce, susţin sursele, conform Agerpres.

Directorul ştiinţific, Luc Julia, care a co-dezvoltat serviciul Siri - asistentul virtual care face parte din sistemele de operare Apple, se va concentra pe tehnologia privind inteligenţa artificială, în timp ce directorul de producţie, Luciano Biondo, va fi responsabil de operaţiuni, inclusiv cu achiziţiile şi controlul calităţii, adaugă sursele.

Un purtător de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze informaţia.

Renault este în mijlocul unui proces de restructurare semnificativ, şi vrea să obţină fonduri pentru dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) şi atenuarea decalajului faţă de rivala mai mare Stellantis NV. Partenerul de alianţă Nissan s-a angajat să cumpere 15% din Ampere, iar Mitsubishi Motors ia în considerare o investiţie. De asemenea, afacerea este sprijinită de Qualcomm, cel mai mare producător de procesoare pentru smartphone.

"Maşina trebuie să fie mai mult decât obiectul fizic. Astăzi, totul este despre conectarea la cloud, la ecosistemul digital, şi transformarea ei într-o extensie a spaţiilor noastre digitale", a scris de Meo într-o postare pe LinkedIn, săptămâna trecută.

Şeful Renault a declarat că listarea Ampere spre finalul acestui an ar fi ideală. Renault speră la o evaluare de aproximativ zece miliarde de euro, anunţa Bloomberg în noiembrie.

Acord Renault - Geely - Aramco pentru divizia de motoare pe combustie

Gigantul petrolier Aramco din Arabia Saudită a fost de acord, luna aceasta, cu preluarea unei participaţii minoritare la noua societate mixtă dedicată motoarelor pe combustie, înfiinţată de producătorii auto Renault SA şi Zhejiang Geely Holding, conform Reuters.

În ianuarie, Reuters informa că Aramco (cea mai mare companie petrolieră din lume) este implicată în negocieri avansate care vizau preluarea unei participaţii de până la 20% în noua entitate înfiinţată de Geely-Renault, notează Agerpres. La data de 2 martie, firmele au anunţat că Geely şi Renault ar urma să deţină participaţii egale la noua entitate independentă, dar nu au precizat cât de mult va deţine fiecare şi cât de mult va investi Aramco.

În noiembrie, Renault şi Geely au ajuns la un acord privind lansarea unei societăţi mixte, deţinute în mod egal, care va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto. Noua entitate va avea 19.000 de angajaţi în 17 fabrici şi trei centre de cercetare-dezvoltare în Europa, China şi America de Sud, putând produce anual peste cinci milioane de motoare cu combustie internă, hibride şi hibride plug-in. Societatea mixtă va dezvolta de asemenea tehnologii pentru carburanţi mai curaţi, acesta fiind motivul pentru care Renault a căutat o companie energetică în calitate de partener.

"În urma acestui parteneriat cu Aramco, vom beneficia de un start lansat în cursa către tehnologia sistemelor de propulsie cu emisii ultra-scăzute. Includerea Aramco ne va ajuta să beneficiem de cunoştinţe specializate unice, care ne vor ajuta să ne dezvoltăm inovaţii revoluţionare în domeniul combustibililor fosili şi a hidrogenului", a afirmat directorul general al Renault, Luca de Meo.

În urma acordului, Aramco devine primul mare producător major de petrol care va investi în industria auto, în condiţiile în care extinderea vehiculelor electrice ameninţă să reducă cererea pentru combustibili convenţionali.

În 2022, Aramco anunţase un parteneriat cu Hyundai Motor Co. din Coreea de Sud pentru studierea combustibililor îmbunătăţiţi care să fie folosiţi la motoarele hibride, pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor

Pentru Geely, acordul cu Renault extinde modelul de construire de parteneriate pentru a se extinde dincolo de China. Anterior, Geely anunţase un acord pentru a dezvolta un motor hibrid cu Mercedes-Benz. Parteneriatul dintre Renault şi Geely creşte implicarea miliardarului chinez Li Shufu în industria auto europeană.

Fondatorul Geely, Li Shufu, deţine şi pachete de acţiuni la Aston Martin Lagonda Ltd., Mercedes-Benz AG şi marca Lotus.

Renault acordă dividende pentru prima dată în ultimii patru ani

Renault a anunţat luna trecută că va acorda dividende pentru prima dată în ultimii patru ani, în urma îmbunătăţirii câştigurilor şi a marjei operaţionale.

Deşi compania a revenit pe pierderi ca efect al retragerii sale din Rusia, în 2022 marja operaţională a grupului s-a dublat faţă de 2021, la 5,6%, în urma concentrării pe lansările de noi vehicule electrice şi a unor discounturi mai reduse, conform Reuters. În acest an, Renault are ca obiectiv o marjă operaţională a grupului de 6% sau mai mult, peste estimările analiştilor, de 5,5%.

Compania a propus dividende de 0,25 euro pe acţiune, pentru prima dată din 2019, când a acordat dividende de peste 3 euro pe acţiune. Acordarea dividendelor ar urma să fie aprobată la Adunarea Generală programată pentru data de 11 mai.

La divizia auto, fluxul de numerar operaţional a ajuns, anul trecut, la nivelul record de 2,1 miliarde de euro, în timp ce analiştii aşteptau 1,68 miliarde de euro. Renault, care a revenit pe profit în 2021, după doi ani de pierderi, a anunţat că fără eliminarea subsidiarei ruse Avtovaz, câştigul net a urcat cu 1,1 miliarde de euro faţă de 2021, ajungând la 1,6 miliarde de euro.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
boromir.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9684
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7338
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3533
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0241
Gram de aur (XAU)Gram de aur409.9933

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
contragarantare.ro
Mirosul Crăciunului
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb