Românii reprezintă 30-40% dintre turiştii din Bulgaria, fiind pe primul loc în topul ţărilor din care provin vizitatorii ţării vecine, conform platformei Travel Planner, de la care relatăm cele ce urmează. Se estimează că trecerea la moneda euro ar putea creşte în primăvară cu aproximativ 5-10% preţurile pentru următorul sezon de vacanţe în Bulgaria. Majorarea va fi determinată de preţurile mai mari pe care hotelurile şi pensiunile le vor plăti în 2026 pentru aprovizionare, utilităţi şi forţă de muncă.
Românii care aleg Bulgaria pentru vacanţa de vară preferă staţiunile Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach, Constantin şi Elena, dar în ultimii doi ani a existat un interes tot mai mare pentru Sveti Vlas datorită hotelurilor noi, premium.
Tarifele pentru o săptămână la mare în Bulgaria în vara 2026 variază în prezent între 170 - 1.100 de euro de persoană. Astfel, o vacanţă de şapte nopţi la un hotel premium (5 stele) în Bulgaria pentru începutul lunii iulie 2026 costă 550 - 1.100 de euro de persoană, în funcţie de varianta aleasă (mic dejun, demipensiune sau all inclusive), în timp ce la un hotel superior (4-5 stele) între 440 şi 1.000 de euro de persoană, potrivit datelor Travel Planner. O săptămână la un hotel din categoria convenabil (în general 4 stele) costă între 250 şi 1.000 de euro, iar la un hotel din categoria „pentru toţi” (3-4 stele) preţurile sunt de la 170 la 700 de euro.
„Pentru sezonul următor am observat deja din toamnă o majorare de 5-10% şi este posibil să apară un avans similar în primăvară. Practic, este posibil ca unii hotelieri să crească de două ori preţurile. Dacă vor fi două majorări, cred că am putea ajunge la o medie de creştere a preţurilor de 7-15% pentru anul următor, dar este posibil să fie şi hoteluri care să nu crească tarifele în primăvară - fiecare hotel îşi va calcula în funcţie de inflaţie, de aşteptări şi ori îşi va asuma această creştere ori va face măriri suplimentare. Dar mulţi estimează să aibă preţuri mai mari la furnizori, la alimente, utilităţi, forţă de muncă, iar toate acestea se vor vedea în costuri. De aceea noi recomandăm turiştilor să îşi cumpere pachetele în perioada de early booking pentru a evita o posibilă nouă scumpire în primăvară, dar mai ales că acum îşi pot alege dintr-o diversitate mult mai mare de oferte”, a afirmat Sebastian Constantinescu, fondator şi CEO al Travel Planner.
„Hotelierii simt că pentru sezonul următor nu îşi pot face estimări la fel de realiste precum în anii anteriori. Simt că nu este un context foarte favorabil şi sunt foarte atenţi la ce se întâmplă în România, mai ales că România este piaţa lor principală. De asemenea, estimează că vor trece prin ceva similar cu ce se întâmplă la noi din punct de vedere economic probabil şi ca urmare a trecerii la euro. Astfel, aspectele negative ale trecerii la moneda euro vizează posibile scumpiri şi un nivel redus de predictibilitate în primul an de la adoptare. Pe de altă parte, principalul avantaj este faptul că turiştii vor putea utiliza direct euro, deci nu vor mai fi nevoiţi să gândească în leva”, a explicat Sebastian Constantinescu.
„În jur de 80-85% dintre turişti aleg staţiunile de pe litoral, restul vizitând Sofia, regiunea Veliko Târnovo sau staţiunile de la munte. Noi credem că perioada de early booking - între noiembrie şi februarie - este cea mai potrivită pentru rezervări, pentru că atunci turiştii îşi pot alege hotelul preferat şi pot plăti un preţ mult mai mic. Aceasta este perioada în care hotelurile au reduceri, iar hotelurile bune se vând foarte repede acum. Noi ne aşteptăm ca în 2026, ca urmare a situaţiei economice, românii să considere Bulgaria cea mai atractivă destinaţie din Europa şi să o aleagă în faţa unor ţări precum Grecia şi Turcia. Pentru perioada de early booking noi am lansat servicii precum rezervare cu 50 de euro avans şi restul de plată în 2026, plata în rate, posibilitatea de anulare fără grijă cu maximum şapte zile înainte de vacanţă, protecţie dacă se îmbolnăvesc copiii prin oferirea unui voucher pentru zilele de cazare neefectuate”, a adăugat fondatorul Travel Planner.
În perioada mai-octombrie anul acesta, Bulgaria a atras aproximativ 2,5 milioane de turişti din UE, românii reprezentând 31% dintre aceştia, conform datelor Institutului Naţional de Statistică din Bulgaria. De asemenea, în august, românii au reprezentat aproape 43% (în jur de 360.000 de persoane) dintre turiştii din UE care au vizitat Bulgaria, aceasta fiind şi luna cu cei mai mulţi turişti străini (în jur de 845.000). Astfel, românii sunt pe primul loc în topul turiştilor în Bulgaria, locurile următoare fiind disputate de la lună la lună între turiştii din Germania, Polonia, Grecia şi Cehia.




























































Opinia Cititorului