Adopţia vehiculelor electrice o ia pe un drum ocolit

R.S.
Miscellanea / 10 septembrie

Bogdan Maioreanu, eToro

Bogdan Maioreanu, eToro

Adopţia vehiculelor electrice (EV) începe să gâfâie pe măsură ce scade cererea. Volvo a renunţat la planurile de a produce exclusiv maşini electrice până în 2030, în timp ce Volkswagen îşi reduce capacitatea fabricii de baterii. Presiunea producătorilor chinezi creşte, în timp ce UE anunţă noi tarife vamale pentru a proteja producătorii auto europeni, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Potrivit comunicatului, Volvo se aşteaptă acum ca până în 2030 să aibă o gamă care va include modele hibride şi nu doar vehicule electrice. Volvo Cars declară că, până în 2030, îşi propune ca între 90% şi 100% din maşinile vândute să fie modele complet electrice sau plug-in hybrid, în timp ce până la 10% vor fi aşa-numitele mild hybrid, în care energia electrică completează doar motorul cu combustie. În timp ce compania consideră că echilibrul dintre vehiculele complet electrice şi cele hibride plug-in reprezintă portofoliul potrivit, piaţa pare să indice o concluzie uşor diferită.

În luna iulie, vânzările de vehicule electrice din UE au scăzut cu aproape 11%, iar vânzările de vehicule plug-in hibride au scăzut cu peste 14% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, potrivit celui mai recent raport al ACEA - Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile. Singurul segment care a crescut a fost cel al vehiculelor hibride, cu vânzări în creştere cu peste 25%. Acest lucru este în concordanţă cu tendinţa mai largă a vânzărilor de anul acesta, cu o scădere a vânzărilor de EV 0,4%, şi a celor de PHEV cu 4%, în timp ce modelele hibride au crescut cu 22%. Acest lucru arată că, deşi recunosc avantajele electrificării, consumatorii nu sunt pregătiţi să plătească mai mult pentru achiziţionarea unui EV sau diferenţa de preţ pentru un PHEV.

Vânzările de vehicule electrice în România au înregistrat o scădere mai mare ca urmare a reducerii subvenţiilor. În primele şapte luni ale anului, vânzările de EV-uri au scăzut cu 20%, iar vânzările de modele hibride au crescut cu 43% faţă de anul trecut. Dar dacă ne uităm în special la luna iulie, vânzările de maşini electrice au scăzut cu 40%, în timp ce vânzările de vehicule hibrid au crescut cu 71%, cea mai mare creştere din UE.

Redimensionarea planurilor privind vehiculele electrice a fost evidentă la Ford, care şi-a redus bugetul de dezvoltare cu 12 miliarde de dolari. Mercedes-Benz, deşi anterior îşi propunea să fie pe jumătate electrificat până în 2025, acum vede atingerea acestui obiectiv până în 2030, dar numai dacă piaţa va permite acest lucru. Volkswagen reduce la jumătate capacităţile planificate ale fabricilor de baterii, menţionând că planurile vor evolua în funcţie de cererea pieţei pentru vehiculele electrice. De asemenea, ia în considerare închiderea unei fabrici mari de vehicule şi a unei fabrici de componente din Germania, în mare parte din cauza concurenţei din partea rivalilor chinezi. De asemenea, Toyota îşi reduce planurile de producţie de vehicule electrice de la obiectivul iniţial de 1,5 milioane de vehicule electrice până în 2026 la 1 milion de unităţi, se menţionează în comunicat.

Conform unui studiu al Boston Consulting Group, potenţialii cumpărători din SUA care iau în considerare ideea de a opta pentru un vehicul electric pentru următoarea lor achiziţie doresc trei lucruri principale: timpi de încărcare scurţi cu staţii de încărcare amplasate convenabil, o autonomie de peste 560 km şi să plătească aproximativ 50.000 de dolari pentru o maşină nouă. În timp ce partea cu staţiile de încărcare este complicată, producătorii tradiţionali de automobile au probleme şi cu costurile de producţie. Studiul estimează că, în prezent, companiile auto tradiţionale pierd aproximativ 6.000 de dolari pentru fiecare EV pe care îl vând efectiv cu 50.000 de dolari, după luarea în considerare a creditelor fiscale pentru clienţi. În plus, acestea vor putea să reducă doar jumătate din această diferenţă de costuri făcând alegerile tehnologice corecte şi economii de scară, iar acest lucru le face vulnerabile la războiul preţurilor al producătorilor chinezi.

Toate acestea plasează Tesla, cea mai deţinută acţiune de către investitorii individuali de pe platforma eToro, într-o poziţie mai bună. Compania este profitabilă şi integrează staţiile de încărcare şi vehiculele electrice sub acelaşi acoperiş. Deşi concurenţa pe preţ este dificilă, Tesla urmează o altă cale cu software-ul său Full Self Driving, care poate fi un diferenţiator foarte puternic, deoarece compania a anunţat recent că noul modul va fi disponibil în Europa şi China în T1 2025, în funcţie de primirea aprobării de la organismele de reglementare.

În acest an, în Europa asistăm la scăderi ale vânzărilor de maşini pe benzină şi diesel şi la o creştere considerabilă a celor de vehicule hibride. Acest lucru indică unele obstacole pe drumul către electrificare, dar călătoria continuă, deşi pe un traseu diferit faţă de cel iniţial, care include acum o tranziţie treptată prin intermediul vehiculelor hibride, păstrând motoarele termice, se precizează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9752
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5471
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3043
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9437
Gram de aur (XAU)Gram de aur385.5996

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
hipo.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb