Adobe Inc. a raportat rezultate financiare peste aşteptări pentru ultimul trimestru din anul fiscal 2025, pe fondul creşterii cererii pentru produsele sale bazate pe inteligenţă artificială. Compania se aşteaptă la o creştere de două cifre a veniturilor anuale recurente, pe măsură ce îşi extinde businessul de AI, potrivit Departamentului de Analiză al TradeVille.
• Concluzii - cheie
Rezultatele financiare:
Venituri: 19 miliarde de dolari, +10% anual, peste estimările analiştilor (6,11 miliarde de dolari)
Profit net: 2 miliarde de dolari, +31%
Câştig pe acţiune (EPS) ajustat: 50 de dolari, +14% vs anul trecut, peste estimările analiştilor (5,40 dolari)
Profit operaţional: 2 miliarde de dolari, +30%
Segmente de activitate:
Digital Media ARR (anual): 2 miliarde de dolari vs. 19,18 miliarde de dolari estimate.
Venituri Digital Media: 62 miliarde de dolari vs. 4,54 miliarde de dolari estimate, +11,5% anual.
Venituri Digital Experience: 52 miliarde de dolari vs. 1,51 miliarde de dolari estimate, +8,9% anual.
Venituri Publishing & Advertising: 60 de milioane de dolari vs. 50,21 milioane de dolari estimate, -7,7% anual.
Venituri Services & Other: 131 de milioane de dolari vs. 143,27 milioane de dolari estimate, -18,1% anual.
Venituri Subscription: 5,99 miliarde de dolari vs. 5,9 miliarde de dolari estimate, +11,6% anual.
Venituri Products: 74 milioane de dolari vs. 63,03 milioane de dolari estimate, -8,6% anual.
Venituri Subscription - Digital Experience: 41 de miliarde de dolari vs. 1,4 miliarde de dolari estimate, +11,5% anual.
Reacţia post raportare:
After-hours: acţiunile au scăzut uşor în tranzacţiile after-hours, cu mai puţin de 1%. Evoluţia post-raportare a venit şi în contextul scăderii bursei pe fondul rezultatelor raportate de către Oracle. Cotaţia Adobe a scăzut cu 23% de la începutul anului, subperformând faţă de avansul de 17% al indicelui S&P 500. Investitorii aşteaptă claritate privind monetizarea AI, iar competiţia tot mai intensă din zona creativă generează în continuare îngrijorări. Este important de menţionat faptul că preţul a avansat cu 4% în următoarele două şedinţe, creând un bull flag pe grafic.
Mişcarea aşteptată: +/-6,98%
• Mesaje-cheie din conferinţa cu investitorii şi perspective
Estimări pentru primul trimestru din anul fiscal 2026:
Venituri totale: între 6,25 şi 6,3 miliarde de dolari (vs 5,71 miliarde de dolari în primul trimestru din 2025), peste consensul de 6,23 miliarde de dolari;
EPS: 5,85 - 5,90 dolari/acţiune (vs 5,08 în primul trimestru din 2025), peste consensul de 5,67 dolari.
Estimări pentru anul fiscal 2026:
Venituri totale: 25,9 - 26,1 miliarde de dolari, faţă de 25,89 miliarde de dolari estimate de analişti;
EPS: între 23,30 şi 23,50 dolari/acţiune, în linie cu consensul (23,38 dolari).
ARR: +10,2% anual
Estimarea nu include contribuţii din achiziţia Semrush (1,9 miliarde de dolari)
Shantanu Narayen, CEO: ”Rezultatele record din anul fiscal 2025 reflectă importanţa tot mai mare a Adobe în ecosistemul global AI şi adopţia rapidă a instrumentelor noastre bazate pe AI”; ”Prin avansarea platformelor noastre generative şi agentice şi extinderea bazei de clienţi, ţintim o creştere de două cifre a ARR în anul fiscal 2026”.
Adobe a informat că noile venituri anuale recurente influenţate de AI depăşesc deja o treime din întreaga afacere ”pe măsură ce integrăm AI profund în soluţiile noastre şi continuăm să lansăm produse concepute AI-first”.
Adobe a mai transmis că, începând din 2026, va ajusta unele segmente de raportare pentru a pune accent pe veniturile din abonamente pe categorii de clienţi şi pe ARR-ul anual la final de an fiscal.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Adobe
Oportunităţi
ChatGPT: Adobe a anunţat că va aduce aplicaţiile sale creative principale în platforma AI conversaţională ChatGPT a OpenAI. Aplicaţiile precum Photoshop, Express şi Acrobat vor fi disponibile gratuit pentru utilizatorii ChatGPT.
Acord: Adobe a anunţat achiziţia platformei Semrush pe 1,9 miliarde de dolari pentru a-şi consolida instrumentele de marketing în era AI, tranzacţie care ar urmă să se finalizeze în prima jumătate a lui 2026.
AI generativ (Firefly): Adoptarea produselor AI precum Firefly şi Acrobat AI Assistant accelerează, cu o creştere de 15% a utilizatorilor activi lunar.
Opinii: Unii analişti văd în scăderea recentă a acţiunilor o oportunitate de acumulare, considerând că Adobe este evaluată sub potenţialul său şi ar putea reveni pe creştere pe termen mediu şi lung, dacă reuşeşte să transforme investiţiile în AI în venituri sustenabile.
Riscuri
Sensibilitate la preţ: Majorarea abonamentelor sau introducerea unor limitări artificiale pentru a monetiza AI poate genera reacţii negative şi pierderi de clienţi.
Presiune pe preţuri: Creşterea abonamentelor poate determina utilizatorii sensibili la cost să migreze către alte alternative.
• Sentimentul pieţei
Ce au urmărit analiştii: monetizarea AI, creşterea ARR şi ROI iar tonul a fost neutru spre uşor pozitiv.
Îngrijorări: analişti rămân precauţi privind creşterea ARR în 2026, calificând această creştere drept modestă în contextul investiţiilor masive în AI şi competiţiei sporite.
Opinii: ”Deşi Adobe a raportat rezultate financiare solide şi a depăşit aşteptările privind venituri şi EPS, există în continuare îngrijorări legate de competiţia AI şi modul în care Adobe va reuşi să monetizeze efectiv inovaţiile AI”, au menţionat analiştii de la Barron's.
Preţ ţintă: Jefferies a menţinut recomandarea ”Buy” (”cumpără”) pentru acţiunile Adobe, cu un preţ ţintă redus la 500 de dolari, de la 590 de dolari.
• Evaluare
P/E forward Adobe: 18, potrivit Seeking Alpha, sub mediana sectorului, de 24,46.
P/E peers: Salesforce (P/E de 22,29)
Subevaluată cu 27%, potrivit valorii instrinseci estimate în scenariul de bază de către Alpha Spread, comparativ cu ultimul preţ de tranzacţionare.
Sursele menţionate de TradeVille (https://tradeville.ro/?utm_source=bursaro&utm_medium=media&utm_campaign=treviq) în această analiză sunt: raport companie, WSJ, Yahoo Finance, SeekingAlpha, CNBC, YCharts, MarketScreener.
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.






























































Opinia Cititorului