Roxana Ilinca, TMC Group: ”Anul 2025 a schimbat regulile: Piaţa de business travel se redefineşte”

R.S.
Media-Advertising / 24 octombrie, 17:23

Roxana Ilinca, TMC Group: ”Anul 2025 a schimbat regulile: Piaţa de business travel se redefineşte”

Turismul de business s-a reconfigurat semnificativ în 2025, pe fondul nevoii de eficienţă, control al costurilor şi transparenţa financiară, iar deplasările corporate s-au transformat într-un exerciţiu de management strategic. Roxana Ilinca, CEO al TMC Group, o companie românească specializată în managementul integrat al călătoriilor de afaceri şi al evenimentelor corporate, atrage atenţia că piaţa recompensează operatorii cu expertiză reală, capabili să livreze predictibilitate şi continuitate prin selecţie riguroasă a furnizorilor, clauze de protecţie şi planuri de continuitate.

Transformarea pieţei de business travel se vede cel mai bine în detaliile operaţionale. Planificarea călătoriilor de afaceri a devenit un proces riguros, în care durata călătoriilor s-a redus, echipele sunt formate aproape exclusiv din factorii decizionali, iar aprobările se realizează rapid, prin sisteme digitale integrate. Bagajul de cală dispare acolo unde ruta o permite, iar deplasările cu overnight sunt tot mai rar aprobate. Fiecare plecare este analizată strategic, în raport cu scopul ei şi cu eficienţa utilizării resurselor. În acelaşi timp, bugetele se validează pe baza datelor şi a proiecţiilor financiare, iar digitalizarea devine instrumentul central al managementului de travel.

„Piaţa s-a schimbat extraordinar de mult. Dacă la începutul anului nu ştiam exact care vor fi modificările de TVA sau companiile aeriene care vor intra pe piaţă, acum vorbim despre o cerere uriaşă şi o ofertă tot mai limitată. Cursele sunt mai puţine, flotele neînnoite, personalul redus, ceea ce a dus la o majorare vizibilă a preţurilor - între 15% şi 30% pe anumite destinaţii. Putem spune că 2025 a schimbat regulile în piaţa de business travel, care acum se redefineşte prin digitalizare, controlul costurilor şi management strategic”, declară Roxana Ilinca, CEO TMC Group.

Pentru a răspunde cerinţelor tot mai complexe ale companiilor, TMC Group a implementat o structură digitală care centralizează bilete de avion, cazări, asigurări, trenuri, transferuri şi rapoarte într-un flux financiar unic. Pe segmentul de cazare, compania operează licenţe profesionale şi un integrator care conectează peste 10-12 motoare globale inaccesibile publicului larg, astfel încât căutarea se face o singură dată, iar sistemul arată automat cea mai bună opţiune disponibilă. Rolul tehnologiei devine decisiv în schimbarea modului de cumpărare. „Am anticipat de ani buni nevoia de automatizare şi eficienţă. Este următorul pas firesc într-o piaţă în care companiile caută predictibilitate şi flexibilitate în acelaşi timp”, spune Roxana Ilinca, CEO TMC Group.

Alături de zona călătoriilor corporate, interesul companiilor se extinde tot mai mult către segmentul de evenimente, văzut astăzi ca parte a strategiei de cultură organizaţională. Formatul fizic a recâştigat net teren după perioada hibridă. Industrii ca pharma, beauty, automotive şi MLM tratează evenimentul ca instrument de retenţie şi employer branding. Se caută experienţe memorabile şi învăţare aplicată, nu simple seri festive, ci ateliere interactive, competiţii sportive, live cooking, sesiuni creative şi proiecte de CSR.

Tendinţa este valabilă şi în zona de wellbeing. Companiile înlocuiesc majorările salariale recurente cu programe lunare de wellbeing la birou, speakeri tematici, sesiuni de nutriţie, micro-workshopuri de echipă, toate cu cost per angajat mai mic decât o bonificaţie punctuală, dar cu impact de durată în coeziune şi percepţia valorii.

Configurarea actuală a pieţei de turism de afaceri impune disciplină, accent pe eficienţă, trasabilitate şi control deplin asupra fiecărei etape. Companiile îşi doresc o piaţă solidă, care înseamnă că nu este lipsită de incidente, ci cu risc previzionat şi gestionat corect, ceea ce înseamnă contracte clare, clauze de protecţie, politici de continuitate, trasabilitate pe tot lanţul şi furnizori validaţi înainte de a fi propuşi clientului. Consultanţa activă devine parte a livrării prin configurarea rutelor optime, folosirea contractelor tripartite, separarea corporate de leisure la nivel de produs, integrarea asigurărilor şi a transferurilor într-un acelaşi dosar de cost.

În linie cu aceste transformări, şi industria hotelieră se adaptează cerinţelor specifice ale segmentului corporate. Roxana Ilinca spune că hotelurile româneşti se aliniază standardelor internaţionale, iar uneori le depăşesc prin dimensiunea camerelor şi calitatea finisajelor. Segmentul F&B urcă în preferinţele clienţilor prin diversitate şi execuţie, iar personalul bine instruit rămâne avantajul competitiv. Bulgaria domină zona de all-inclusive pe litoral, însă România câştigă teren în zona de corporate prin experienţă, logistică şi raport preţ-valoare.

În acest context, la Gala Performanţei & Excelenţei - Ediţia Aniversară 2025, Roxana Ilinca, Founder & CEO TMC Group, a fost distinsă cu titlul „Ambasador al Turismului Românesc prin Excelenţă”, pentru contribuţia remarcabilă la promovarea internaţională a României. ”Este un premiu care onorează munca, viziunea şi pasiunea investite în crearea de experienţe corporate memorabile, în dezvoltarea turismului sustenabil şi în managementul strategic al evenimentelor. Mulţumim tuturor celor care au fost parte din această călătorie şi care, prin încredere şi colaborare, ne inspiră să ducem mai departe misiunea TMC Group - aceea de a transforma fiecare proiect într-o experienţă cu sens”, declară Roxana Ilinca.

(C)

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

rominsolv.ro
Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Oct. 2025
Euro (EUR)Euro5.0835
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3789
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4992
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8344
Gram de aur (XAU)Gram de aur572.5195

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
hipo.ro
sustenlandia.com
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
thediplomat.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb