Raportul lansat de EY şi Kennesaw State University's Cox Family Enterprise Center, intitulat "Staying power: how do family businesses create lasting success?", arată că afacerile de familie promovează femeile în poziţii de conducere, precizează un comunicat transmis azi redacţiei.
La nivel global, 70% dintre respondenţi iau în considerare numirea unei femei ca viitor CEO. În medie, cinci femei ocupă poziţii manageriale de top în cadrul companiei, iar patru sunt în curs de pregătire pentru poziţii de leadership. Mai mult de jumătate dintre afaceri (55%) au cel puţin o femeie în consiliul de administraţie.
O altă concluzie a raportului este aceea că afacerile de familie de succes acordă importanţă succesiunii, de aceea 87% din respondenţi au identificat în mod clar cine este responsabil pentru procedurile de succesiune, ceea ce înseamnă că procesele de gestionare a tranziţiei şi a posibilelor urgenţe apărute în acest proces sunt bine stabilite.
Consiliul funcţional de directori, al afacerilor de familie de succes, include membri de familie. Majoritatea firmelor respondente (90%) dispun de un consiliu funcţional de directori. Aproape jumătate dintre consilii (48,6%) sunt compuse exclusiv din membri de familie, şi doar 28% dintre ele au în cadrul lor un număr egal sau mai mare de membri cu drept de vot care nu fac parte din familie.
Comunicarea şi disputele constructive duc la o afacere sănătoasă, motiv pentru care 90% dintre participanţii la studiu afirmă că se întâlnesc cu regularitate cu familia sau cu acţionarii pentru a discuta problemele de afaceri, iar 64% dispun de un consiliu de familie care se întruneşte cu regularitate.
Brandingul afacerii de familie generează încredere, iar 76% la sută dintre respondenţi declară că îşi poziţionează business-ul ca afacere de familie în materialele publicitare, pe site-urile web, în social media, comunicate de presă şi/sau alte materiale promoţionale.
Potrivit studiului, sustenabilitatea este apreciată de afacerile de familie. Respondenţii au declarat că apreciază şi implementează practicile de responsabilitate socială corporativă (CSR) şi sustenabilitate, peste 50% afirmând că sunt dedicaţi practicilor CSR, iar un procent de 81% sunt angajaţi în acte filantropice. În plus, 85% dintre companii dispun de un cod de etică, 47% operează o fundaţie şi 37% afirmă că îşi vor creşte activităţile filantropice în 2015.
Cei mai mulţi respondenţi (75%) declară că au multă şi foarte multă încredere în faptul că afacerea lor abordează eficient problema riscurilor informatice. Dintre aceştia, 85% afirmă că se aşteaptă la o creştere a cheltuielilor pentru protecţia informatică, iar 25% dintre liderii de afaceri de familie nu ştiu cum le pot afecta riscurile informatice afacerea pe care o conduc. Dintre cei care conştientizează riscurile informatice, 55% cred că aceste riscuri sunt moderate sau mari.
Bogdan Ion, Country Managing Partner a declarat: "Afacerile de familie sunt vitale pentru economia globală. Ele reprezintă peste două treimi din numărul de companii la nivel global, asigurând între 50% şi 80% din totalul locurilor de muncă".
Raportul are la bază 1.000 de interviuri şi răspunsurile primite din partea celor mai mari 25 de afaceri de familie din fiecare dintre cele mai mari 21 de pieţe la nivel global.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 190.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 27,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2014. În România, EY este unul dintre liderii de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992. Cei peste 500 angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale.