Al şaptelea studiu internaţional ING pe tema atitudinilor faţă de tehnologii financiare dezvăluie interesul crescut şi continuu al consumatorilor pentru inovaţii în tehnologie, dar şi un grad de reticenţă în adoptarea imediată a acestora, anunţă ING prin intermediul unui comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Studiile arată că 65% dintre europeni nu s-au autentificat niciodată în aplicaţia mobilă a băncii folosind amprenta digitală sau recunoaşterea vocală, şi că 73% dintre europeni consideră că băncile trebuie să livreze cele mai noi tehnologii către clienţi.
La polul opus, 63% dintre olandezi declară că nu ar vrea ca datele lor să fie împărtăşite, aceeaşi abordare fiind întâlnită şi în Belgia (62%) şi Cehia (56%). Potrivit studiului, pentru adoptarea noilor tehnologii financiare, acestea trebuie să fie compatibile cu stilul de viaţă al utilizatorilor şi să poată fi folosite în moduri cât mai simple şi rapide.
Persoanele care utilizează dispozitive (tablete, telefonul mobil, smartwatch-uri) declară că îşi administrează mai uşor finanţele personale şi au o evidenţă mai clară asupra cheltuielilor. Astfel, 63% dintre aceştia susţin că îşi verifică mai frecvent conturile bancare, 28% consideră că îşi asumă mai puţine riscuri cu banii şi 33% că se gândesc mai conştient la cheltuieli.
Pe de altă parte, o treime dintre europeni sunt de părere că banca lor este prea ambiţioasă prin introducerea unor servicii pe multiple dispozitive, susţinând că nu au nevoie de mai multe canale pentru a interacţiona cu banca, se mai arată în studiu.
Opiniile divergente pornesc, în mare parte, de la lipsa încrederii în tehnologie şi a grijilor privind securitatea atunci când utilizează noi funcţii. Doar jumătate dintre europeni (53%) consideră că funcţia de recunoaştere facială este sigură, iar 23% dintre aceştia sunt de părere că recunoaşterea vocală nu este sigură. În topul preferinţelor respondenţilor din toate ţările analizate se situează opţiunea de autentificare cu doi factori (70%), urmată de amprenta digitală (66%) şi o parolă puternică (62%).