Producătorul rus de camioane Kamaz a anunţat vineri că va reduce producţia şi va scurta săptămâna de lucru pentru a face faţă crizei din piaţa rusă a camioanelor, pe care o pune pe seama politicii „miopie” a importatorilor şi a ratelor ridicate ale dobânzii practicate de banca centrală, potrivit Reuters, de la care menţionăm următoarele.
Cel mai mare producător auto al Rusiei, Avtovaz, şi Uzina de Automobile Gorki au declarat, de asemenea, în această săptămână, că ar putea reduce săptămâna de lucru de la cinci la patru zile, evidenţiind costurile de împrumut prohibitive care afectează cererea şi producătorii.
Banca Rusiei, care se află sub presiune de luni de zile din partea oficialilor guvernamentali şi a liderilor din mediul de afaceri din cauza ratelor ridicate, este aşteptată să reducă costurile de împrumut cu 200 de puncte de bază, până la 18%, mai târziu vineri, potrivit analiştilor chestionaţi de Reuters.
Kamaz a spus că piaţa rusă a camioanelor de peste 14 tone metrice s-a prăbuşit cu 60% în prima jumătate a acestui an şi a identificat două cauze principale:
„1. Politica miopă a importatorilor de echipamente străine, care, în ciuda tuturor previziunilor privind o scădere a pieţei, au importat anul trecut o cantitate excesivă de echipamente”, a declarat Kamaz pe Telegram.
„2. Politica monetară a băncii centrale, care a dus nu doar la imposibilitatea achiziţionării de echipamente noi cu ajutorul instrumentelor financiare precum creditul şi leasingul, ci obligă şi companiile de transport şi altele să returneze echipamentele achiziţionate în leasing anul trecut către finanţatori.”
Kamaz a precizat că peste 30.000 de camioane zac în depozite fără cerere, chiar şi la preţuri de dumping, iar echipamentele sunt vândute mult sub valoarea de piaţă.
Kamaz a anunţat că va introduce o săptămână de lucru mai scurtă începând cu 1 august. Situaţia companiei scoate în evidenţă probleme economice mai ample din Rusia, unde creşterea economică încetineşte puternic după doi ani de supraîncălzire alimentată de cheltuieli militare.
Vânzările Kamaz sunt un indicator important al activităţii economice din Rusia, atât în sectorul construcţiilor, cât şi în comerţ.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 12:17)
4 zile la lucru, 3 pe front!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 12:38)
politichia tovarasului putler
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 15:00)
Pai da, bate mujicii "trans" ucrainieni la poponeţ de nu se mai pot aseza nici pe latrină, le da voie zelea in latrina lui poleita cu aur si unsă cu untură de crocodil
:-)))))))
:-)))))))
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 17:52)
bot rusnac defect
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 20:12)
nu te mai da cu capul de pereti iar esti in criza
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 14:06)
Dupa rezultatele slabe de la Volkswagen,
ce misto ca si rusii au probleme,
dar ce castiga Romania din asta ?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 14:57)
pacea
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.07.2025, 20:14)
Romania doar pierde ca e silita de imbecili sa dea de pomana boschetarilor din ucraina