Legile care amână ratele bancare şi plata utilităţilor - atacate la CCR de liberalul Florin Roman

Emilia Olescu
Bănci-Asigurări / 6 aprilie 2020

Florin Roman (Sursă foto: Fcaebook)

Florin Roman (Sursă foto: Fcaebook)

Deputatul liberal Florin Roman a atacat la Curtea Constituţională a României legile PSD care prevăd amânarea ratelor bancare cu până la şase luni şI plata facturilor la utilităţi.

Parlamentarul a scris, pe pagina sa de Facebook: "PSD încearcă, practic, să împiedice măsurile luate deja de guvern, prin înregistrarea iniţiativelor în aceeaşi zi în care au fost adoptate de guvern. Şi fără avizul Consiliului Economic şi Social! În graba de a sabota măsurile luate deja de guvern, majoritatea toxică a PSD a trecut aceste proiecte cu tăvălugul, fără dezbatere parlamentară şi fără avize de la comisii importante, precum cea juridică sau economică. Celor două iniţiative le lipsesc punctul de vedere al guvernului şi impactul socio-economic, juridic şi bugetar, deşi PSD, partidul populismului, deschide calea unor «facilitati», care în final, vor fi suportate tot de cetăţeni, fie în plata lunară a ratei majorate la bancă, fie în factura mai costisitoare la utilităţi".

Deputatul PNL consideră că, în cazul suspendării ratelor la bănci, măsura propusă nu face diferenţa între rău platnici şi buni platnici, propunerea PSD tratând la fel pe cei cu plata la zi a ratelor şi pe cei care nu au plătit de trei luni. În cazul facilităţilor fiscale, în care PSD propune amânarea plăţilor la utilităţi, în comunicarea publică, populiştii au "uitat" să amintească de măsura acoperirii golului la operatorii de distribuţie, din credite, ceea ce înseamnă că, după trei luni, PSD le face cadou românilor facturi greu împovărătoare, subliniază Florin Roman, adăugând că la fel se va întâmpls şi în cazul CAS şi CASS: "În forma propusă, cele două proiecte nu sunt doar neserioase, ci şi amatoriste şi populiste.

Propunerile domnilor Ciolacu, Ponta şi ale aliaţilor de strânsură întorc România în vremurile epocii de aur a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cu efecte devastatoare pentru economia naţională şi cetăţenii români. Populismul şi iresponsabilitatea acestor politicieni declanşează o nouă criză, cea economică, care va genera aruncarea economiei în prăpastie şi va genera pierderea a sute de mii de locuri de muncă".

Florin Roman adaugă: "Deputaţii liberali au explicat, în cadrul aşa ziselor dezbateri parlamentare, neconstituţionalitatea adoptării acestor legi populiste şi iresponsabile. Cu toate acestea, PSD, Pro România şi acum, «oamenii noi» în politică au votat cot la cot, din perspectivă pur electorală, în contradicţie totală cu funcţionarea unei economii funcţionale, oricum şubrezită de criza pandemică".

Liberalul dă asiguurări că aceste legi nu vor intra în vigoare.

Opinia Cititorului ( 18 )

  1. Cine n-a platit ratele in ultimele 3 luni, e clar ca nu va putea plati nici de acum incolo.

    Se va muri de FOAME !!! 

    Domnilor din PNL și de la guvernare și măsura dumneavoastră este populistă. PSD și-a dat jos de două ori guvernul. Voi ați vrut să nu fiți mai prejos și ați făcut același lucru în loc să guvernați. Acum când poporul este sărac și nu are ce mânca pe voi vă interesează tot băncile. Nu le convine regimul și dobânzile pe care le-am plătit zeci de ani, nu au decât să plece din România să vedem în ce țară vor primi atâta încredere și facilități cum au primit de la Guvernele României și Băncii Naționale. Vor veni alte bănci, din China, Rusia, Japonia, de ce obligatoriu din UE ? Mi se pare justă decizia PSD. Suspendarea ratelor și extinderea perioadei de creditare exact în forma care sunt și asta cât mai repede. Timpul trece vine scadența la rate, românul nu are cu ce plăti și se împovărează și mai mult.

    1. Nenorocitul asta de Roman împreună cu liota de jegosi din PNL put a hoit de imputiti cu tot cu cei care au votat cu PNL-eu.

      Parca ai semnat ca platesti dobanda?

      Pe limba ta somerule .

      Sictir. Stapanul te-a pus pe liber pana platim noi ratele.

    cat de tampitel

    PNLu va lasa poporul sa moara de foame, o sa vedeti. Altfel ar fi confiscat prin Ordonanta Militara toate pensiile speciale si le-ar fi impartit echitabil celor care acum mor de foame...

    1. Romane cear zice p nl dacă după paste sar

      trezi în strada cu sute de mii de oameni, după paste oameni vor rămâne fără bani și cu datori la bănci cu executări silite și proprii pe conturi de salariu, mulți au întrat în samaj tehnic de unde sa plătească ratele și propriile din șomajul tehnic. Nu sunt un admirator PSD, dar este o lege bună pentru a ajuta populația, omul trebuie sa aleagă cit timp amână ratele  

      dar plateste dobanda...

      ce nu pricepi cu cu dobanda platita de tine trebuie ca banca sa-si plateasca creditorii (deponenti, alte banci etc), angajatii (salarii), furnizorii (chirii), statul (impozit etc) 

      banca nu poate functiona altfel ... decat daca ii da statul banii aceia...adica tot noi; eventual sa faca inflatie, caz in care deponentii ar fi f...., iar debitorii avantajati ca li se dilueaza datoria  

      nu mai zic de urmaotorul exemplu: 

      Gigel si-a luat un credit sa-si cumpere un apartament cu 100.000, pe care sa-l dea in chirie. Are o rata de 500 euro, si o chirie de 500 de euro. Iese pe 0, dar peste 30 de ani ramane cu apartamentul. Teoretic o afacere buna, dar cu niste riscuri (ca nu i se inchiriaza, cresc dobanzile etc). Gigel nu are nici un fel de alte economii. 

      Ionel are o leafa buna, are 100.000 RON in depozite, dar nu a vrut sa-si asume riscurile unui credit. 

      In scenariul normal, acum preturile la imobiliare scad, Gigel va fi fortat sa-si vanda imobilul, iar Ionel poate se incumeta sa-si ia un credit, deoarece ar considera ca 80.000 euro e pretul corect. Gigel pierde ce a castigat, Ionel isi recupereaza chiriile pierdute. Piata regleaza tot. 

      In scenariul PSD, pe Gigel il doare la basca, ca i-a amanat statul plata ratelor. Ba mai mult, inchiriaza apartamentul in continuare la Ionel, care desi vede ca e criza, vede ca preturile nu scad... 

      La final, cand 1 RON va fi 6 euro, Gigel vede ca datoria lui de 480.0000 RON (100.000 euro la cursul de azi), devine 80.000 euro. Iar el incaseaza chirii in euro. 

      In schimb, saracul Ionel, vede ca daca iniante un apartament costa 480.000 RON, acum costa 600.000 RON, iar salariul lui nu a crescut. Ba mai mult, ii va plati lui Gigel 3000 RON chirie in loc de 2400 RON cat ii plateste azi. 

      Cazul de mai sus, e valabil pentru speculanti, proprietari si chiriasi.

      Dar sa mergem spre cazurile normale: 

      1) Prima Casa. Creditare garantate 50% de stat. Daca sunt acolo probleme, se pot crea mecanisme ulterior  

      2) Credite normale ipotecare, omul si casa lui. Bancile pot crea mecanisme de amanare a ratelor, rescadentare, capitalizare etc. 

      3) Credite de consum, leasinguri, credit pentru iphone ... Ce sa cauti cu leasing la masina, iphone in rate cand tu nu ai o rezerva de 1-3 salarii? Huwaii nu e bun? Sau autobuzul? Sau un Logan de 3000 euro. La leasinguri, nu problem... le vor prelua cei care si le permit. 

      4) Credite proaste... acolo ia banca pierderea. Se descurca cum poate. 

      PS: Creditarea e pentru cei cu o anumita disciplina.

    adica cei veniturile neafectate sa nu plateasca rate la banci si utilitati, ce sa le ceri, bine ca nu au dat si o lege cu toti cei care isi cumpara alimente sa nu plateasca nimeni. Bonsus, sa fie si majorari de salarii la bugetari

    1. Bai analfabetule,pune mana pe carte inainte sa te plateasca astia sa le sustii cauza.

    dupa ce le-a atacat la CC, "Liberalul dă asigurări că aceste legi nu vor intra în vigoare".......mai este ceva de comentat?.....

    1. Ce mai spuneți acuma când guvernul da ordonanță pentru scutirea de plata a, chiriilor, utilități la notari avocați și executorilor judecătorești,, amărâți nu au bani

    Măsurile adoptate de Uniunea Europeană în contextul răspândirii pandemiei de COVID-19 -

    Răspunsul UE la epidemia de Covid-19 se axează pe patru priorități:1.Limitarea răspândirii virusului 2.Asigurarea furnizării de echipamente medicale 3.Promovarea cercetării pentru tratamente și vaccinuri 4.Sprijinirea locurilor de muncă, a întreprinderilor și a economiei 

    2.Asigurarea furnizării de echipamente medicale UE colaborează cu statele sale membre pentru a asigura furnizarea de echipamente individuale de protecție și de materiale medicale în întreaga Europă, prin:achiziții publice comune pentru măști și alte echipamente individuale de protecție,contacte strânse cu sectorul industrial european pentru a crește producția tuturor materialelor necesare, exporturi reglementate de echipamente individuale de protecție din UE pentru a asigura aprovizionarea în toate statele membre.asigurarea de căi prioritare pentru a facilita libera circulație a mărfurilor și a persoanelor care trebuie să treacă frontierele,standarde europene armonizate și disponibile în mod liber pentru materialele medicale, pentru a facilita creșterea producției 

    3.Promovarea cercetării pentru tratamente și vaccinuri UE accelerează și promovează cercetarea în legătură cu Covid-19 prin mobilizarea: a 47,5 milioane EUR pentru 17 proiecte de vaccinuri și tratamente, prin intermediul programului pentru cercetare Orizont 2020 al UE,a 90 de milioane EUR sub formă de fonduri publice și private pentru terapii și metode de diagnosticare, prin intermediul Inițiativei privind medicamentele inovatoare (IMI), a 164 de milioane EUR pentru IMM-uri și întreprinderi nou-înființate în vederea unor soluții inovatoare de combatere a epidemiei de Covid-19, prin intermediul programului de accelerare al Consiliul European pentru Inovare, Imagine de ansamblu asupra acțiunilor de cercetare și inovare pentru combaterea Covid-19 (Comisia Europeană) 

    4.Mobilizarea bugetului UE și a Băncii Europene de Investiții pentru a salva locuri de muncă ale oamenilor și pentru a sprijini companiile afectate de criză 

    Grupul BEI va viza crearea unei investiții suplimentare de 20 de miliarde de euro în întreprinderile mici și mijlocii, folosind parțial propriul capital și parțial susținut de bugetul UE.  

    Fondul de investiții (FEI), deci poate oferi lichidități IMM-urilor, mobilizând în total 8 miliarde de euro pentru a ajuta cel puțin 100.000 de companii 

    Instrumentul SURE al Comisiei protejează locurile de muncă și oamenii la locul de muncă. Comisia a prezentat sprijin temporar pentru atenuarea riscurilor de șomaj în caz de urgență - SURE - pentru a ajuta oamenii să își păstreze locul de muncă în timpul crizei.-SURE oferă finanțare statelor membre de până la 100 de miliarde de euro, acoperind o parte din costurile aferente creării sau extinderii schemelor naționale de lucru pe timp scurt.  

    Măsuri de lichiditate pentru a ajuta IMM-urile cu impact puternic 

    Inițiativa de investiții pentru răspunsul coronavirusului 

    Comisia a depus o inițiativă de investiții pentru a oferi statelor membre lichiditate imediată. Se compune din fonduri de politică de coeziune.Inițiativa UE pentru investiții în răspunsul la coronavirus 

    Init?iativa urmărește să mobilizeze toate resursele existente din bugetul UE pentru a sprijini financiar statele membre în ra?spunsul lor imediat la criza generata? de coronavirus. Aceasta include efectuarea unor pla?t?i în avans, redirect?ionarea fondurilor de coeziune s?i acordarea de asistent?a? statelor membre în canalizarea cât mai rapida? a fondurilor acolo unde este cea mai mare nevoie de bani.Inițiativa UE va mobiliza 37 miliarde de euro din Fondurile structurale și de investiții europene (FESI), rezervate inițial pentru programele din cadrul Fondului European de Dezvoltare Regională (FEDR), Fondului Social European (FSE), Fondului de Coeziune (CF) și Fondului european pentru pescuit și afaceri maritime (FEPAM). Astfel, 8 miliarde de euro provin din prefinanțarea neutilizată pe care statele membre au primit-o în 2019 și care ar fi trebuit rambursată până la finalul lunii iunie 2020, în timp ce 29 miliarde de euro reprezintă cofinanțarea de la bugetul UE.Utilizarea fondurilor structurale va permite ca cheltuielile de asistență medicală să fie eligibile pentru rambursare. Vezi anexa  

    - Drept urmare, pentru combaterea crizei provocată de COVID-19, Comisia Europeană, prin Inițiativa UE pentru investiții în răspunsul la coronavirus, va direcționa către România 3, 079 miliarde de euro, dacă autoritățile românești vor reuși să mobilizeze toți banii aferenți cofinanțării europene. Astfel, 491 milioane de euro reprezintă prefinanțarea neutilizată din fondurile de coeziune, sumă pe care România ar fi trebuit să o ramburseze la bugetul UE până la finalul lunii iunie 2020 și 2,588 miliarde de euro – cofinant?area de la bugetul UE care va fi disponibila? în cazul în care – conform recomanda?rilor Comisiei – suma în valoare de 491 milioane de euro va fi utilizată pentru finant?area ra?spunsului la coronavirus. 

    până la 800 de milioane EUR din partea Fondului de solidaritate al UE urmează să fie direcționate către țările cel mai puternic afectate, datorită extinderii domeniului de aplicare a fondului la crizele din domeniul sănătății public 

    Inițiativa include, de asemenea: o rată de finanțare de 100% a UE pentru măsurile de combatere a crizei, astfel încât statele membre să nu fie nevoite să prefinanteze bani. 

    Noi metode din cadrul Fondului pentru ajutor european pentru cei mai defavorizați pentru a ajunge la cei mai vulnerabili, cum ar fi livrările la domiciliu și utilizarea voucherelor electronice pentru a reduce riscul de contaminare. 

    Flexibilitate pentru a redirecționa finanțarea între programe și regiuni pentru a finanța acțiuni legate de corona. Se permite flexibilitatea în aplicarea normelor UE privind: 

    măsurile de ajutor de stat pentru sprijinirea întreprinderilor și a lucrătorilor 

    finanțele publice și politicile bugetare, de exemplu pentru a face față cheltuielilor excepționale 

    Ajutoare de stat - Cum pot statele membre să sprijine întreprinderile afectate de epidemia de COVID-19, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat? 

    Sprijinul financiar din partea UE sau din fondurile naționale acordate serviciilor de sănătate sau altor servicii publice pentru soluționarea situației legate de COVID-19 nu intră în domeniul de aplicare al controlului ajutoarelor de stat. Același lucru este valabil și pentru orice sprijin financiar public acordat direct cetățenilor. În mod similar, măsurile de sprijin public aflate la dispoziția tuturor întreprinderilor, cum ar fi, de exemplu, subvențiile salariale și suspendarea plăților impozitului pe profit și a taxei pe valoarea adăugată sau a contribuțiilor sociale, nu intră sub incidența controlului ajutoarelor de stat și pot fi luate fără a fi necesară aprobarea Comisiei în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat. În toate aceste cazuri, statele membre pot acționa imediat, vezi anexa nr,2. 

    Asigurarea creditelor la export pe termen scurt: cadrul introduce o flexibilitate suplimentară cu privire la modul în care prezintă riscuri neasigurabile pe piața privată, permițând astfel ca statul să furnizeze, atunci când este necesar, asigurarea creditelor la export pe termen scurt. 

    Flexibilitatea cadrului fiscal european Comisia Europeană a declanșat „clauza de evadare” pentru a permite un sprijin fiscal excepțional. Acest lucru va permite aplicarea flexibilității maxime la normele noastre bugetare pentru a ajuta guvernele naționale să sprijine financiar sistemele și întreprinderile de asistență medicală și să mențină oamenii în locuri de muncă în timpul crizei. 

    Răspunsul Băncii Centrale Europene la situații de urgență coronavirus 

    Măsurile economice ale Comisiei vor completa Programul Pandemic de Achiziții de Urgență de valori mobiliare private și publice din cadrul Băncii Centrale Europene în perioada de criză, pe lângă programul de 120 de miliarde de euro, decis anterior. 

    Proiecția investițiilor străine directe 

    La 25 martie, Comisia a emis linii directoare pentru a ajuta statele membre să analizeze investițiile străine directe și achizițiile de control sau influență. 

    Scopul este de a proteja activele și tehnologia critice europene în actuala criză. 

    Obiectivul este acela de a utiliza banii în mod eficient cât mai curând posibil, cel târziu în următoarele săptămâni. Comisia va depune toate eforturile pentru a face acest lucru posibil. 

    Sectorul bancar 

    Care este rolul sectorului bancar în contextul declarațiilor Băncii Centrale Europene (BCE) și ale Autorității Bancare Europene (ABE)? 

    Băncile din UE sunt bine capitalizate și au rezerve de lichidități care pot fi utilizate pentru a combate impactul epidemiei de COVID-19. Întrucât băncile au un rol esențial în finanțarea gospodăriilor și a întreprinderilor din UE, este esențial ca acestea să poată continua să furnizeze lichidități în economie. 

    Comisia salută măsurile luate de statele membre pentru a oferi garanții menite să sprijine întreprinderile.Comisia salută declarațiile făcute de ABE și de mecanismul unic de supraveghere (MUS) și solicită flexibilitate în aplicarea cadrului prudențial (și anume, rezervele de capital și de lichidități, inclusiv orientările din cadrul pilonului 2), precum și o reducere a cerințelor privind structura pilonului 2. Invităm autoritățile de supraveghere să adopte o abordare coordonată și să utilizeze pe deplin flexibilitatea oferită de cadrul de supraveghere al UE. 

    Utilizarea flexibilității depline a cadrului bugetar european 

    Cum intenționează Comisia să permită statelor membre să utilizeze pe deplin flexibilitatea oferită de cadrul bugetar european? 

    Comisia va utiliza pe deplin flexibilitatea existentă în cadrul bugetar al UE pentru a ajuta statele membre să combată criza. 

    Pactul de stabilitate și de creștere include ipoteza unui impact bugetar negativ în urma unui eveniment neobișnuit, cum ar fi această pandemie. Acesta se referă atât la efectele provocate de creșterea economică mai lentă, cât și la cheltuielile suplimentare legate de combaterea epidemiei. 

    Comisia este pregătită să propună Consiliului să activeze clauza derogatorie generală pentru a permite un sprijin mai general al politicii fiscal-bugetare. Această clauză, în cooperare cu Consiliul, ar suspenda ajustarea bugetară recomandată de Consiliu în cazul unei recesiuni economice grave în zona euro sau în UE în ansamblul său. 

    Cum se va aplica acest lucru în practică? Care sunt etapele următoare? 

    Comisia consideră că flexibilitatea de a ține cont de „evenimentele neobișnuite, aflate în afara controlului guvernului” este aplicabilă situației actuale, ceea ce le permite statelor membre să se abată temporar de la ajustările bugetare necesare. 

    Statele membre pot depune o cerere de flexibilitate în cadrul programelor de stabilitate, în care să își prezinte planurile fiscal-bugetare pentru următorii trei ani. Programele de stabilitate vor fi prezentate în aprilie 2020. Comisia va efectua o evaluare preliminară a acestor cereri în temeiul „clauzei privind evenimentele neobișnuite”, odată ce acestea vor fi înaintate. În evaluarea sa, Comisia va ține cont de necesitatea ca statele membre să pună în aplicare măsuri urgente pentru a menține sub control epidemia, pentru a reduce presiunea asupra sistemelor de asistență medicală și pentru a contracara consecințele socioeconomice negative ale epidemiei. 

    Recomandările specifice fiecărei țări formulate de Comisie, care urmează să fie emise mai târziu în această primăvară, vor ține seama și de cele mai recente evoluții economice, adaptând eforturile fiscal-bugetare care trebuie întreprinse de statele membre atunci când este necesar pentru a ține seama de situația economică. 

    Prin urmare, eforturile fiscal-bugetare recomandate vor lua în considerare situațiile specifice fiecărei țări, inclusiv deteriorarea activității economice, cheltuielile excepționale și măsurile de salvare specifice. 

    Recomandările specifice fiecărei țări vor trebui aprobate de Consiliu. 

    Ce cheltuieli ar putea fi facilitate prin intermediul acestei flexibilități? 

    Comisia este conștientă de costurile semnificative pe care le vor suporta statele membre pentru a pune în aplicare măsurile necesare menite să mențină sub control pandemia, să sprijine sistemele de asistență medicală și să contracareze consecințele socioeconomice negative ale epidemiei. 

    Cheltuielile cu măsurile imediate de menținere sub control a epidemiei se pot referi, de exemplu, la furnizarea de echipamente medicale, la mărirea capacității spitalelor, la măsuri de protecție civilă și la campanii de informare. 

    Cheltuielile ar putea fi direcționate, de asemenea, către acordarea de sprijin lucrătorilor, în special persoanelor care desfășoară activități independente și întreprinderilor din anumite sectoare și domenii de activitate care se confruntă cu perturbarea producției sau a vânzărilor și care, prin urmare, sunt afectate de lipsa lichidităților, în special IMM-urile. 

    Există preocupări la nivelul Comisiei în sensul că flexibilitatea acordată va crea riscuri pentru sustenabilitatea finanțelor publice? 

    Normele noastre fiscal-bugetare și cadrul nostru de guvernanță economică sunt bine echipate pentru a face față impactului pandemiei, fără a pune în pericol sustenabilitatea finanțelor publice pe termen mediu. 

    Uniunea economică și monetară a Europei a fost revizuită în mod substanțial de la criza economică și financiară. Prin urmare, suntem în măsură să luăm măsurile necesare pentru a oferi un răspuns eficient la această criză, menținând în același timp stabilitatea macroeconomică. 

    Comisia va continua să monitorizeze îndeaproape evoluția situației și este pregătită să ia măsuri suplimentare în strânsă coordonare cu statele membre și cu BCE. 

    Preşedinta Comisiei Europene a promis un nou ‘Plan Marhsall’ european, finanţat din bugetul UE, pentru relansarea economică după criză. Von der Leyen: ‘Criza actuală va întări Europa’!

    1. Cati bani ai luat postacule?

    Ce tradatori de neam si de tara, bai nene.. si mai voiau si alegeri anticipate...

    Si-au scos fraierul in fata.

    Tot intr-o campanie electorala sunt astia. 

    Masura mea e mai buna, ba a mea. 

    In timp ce lumea nu stie ce sa faca 

    Bravo.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
SHE LEADS - Gala Excelenţei în Business
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

07 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0645
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3179
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4146
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8692
Gram de aur (XAU)Gram de aur459.5007

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb