ÎN PRIMA JUMĂTATE A ACESTUI AN "Cererea pentru transportul rutier de mărfuri a crescut cu 20%"

A CONSEMNAT GEORGE MARINESCU
Ziarul BURSA #Companii / 23 august 2022

"Cererea pentru transportul rutier de mărfuri a crescut cu 20%"

(Interviu cu Mihai Teodorescu, directorul general al DSV Road SRL)

Reluarea activităţilor economice la parametri normali odată cu reducerea pandemiei şi-a făcut simţite efectele pozitive şi în zona transporturilor, în special a transporturilor rutiere de marfă. Chiar dacă firmele din acest sector de activitate s-au confruntat cu o creştere a preţurilor carburanţilor şi cu o majorare a preţurilor din energie, transportul rutier de mărfuri se situează la cote mai bune comparativ cu 2021 şi încearcă să facă faţă provocărilor viitoare, printre care se numără şi ţintele privind decarbonarea incluse în Green Deal-ul Comisiei Europene.

Despre toate aceste aspecte şi despre modul în care companiile de transport vor răspunde cerinţelor din perioada următoare, am realizat un interviu cu Mihai Teodorescu, directorul general al DSV Road SRL, companie care estimează pentru finalul acestui an o creştere cu 20% a cifrei de afaceri.

Reporter: Care este situaţia companiei după cei doi ani de pandemie?

Mihai Teodorescu: În 2022, înregistrăm o creştere accelerată de 20% faţă de anul anterior, când am încheiat cu o cifră de afaceri de 100 milioane de euro, după ce în 2021 am avut, de asemenea, o creştere de la 70 milioane euro (2020). Per total, avem o activitate efervescentă, business-ul nostru fiind pe creştere continuă din a doua jumătate a anului 2020, imediat după relaxarea restricţiilor. Creşterea se datorează pieţei de consum - retail, pharma, IT&C, unde apar tot mai multe magazine, iar numărul comenzilor este în creştere, care au nevoie de servicii rapide de transport. În plus, interesul companiilor este tot mai mare pentru întreaga gama de servicii de transport şi logistică, inclusiv green transport. Unul dintre motoarele principalele ale pieţe este industria de ecommerce, aflată în plină expansiune în România şi care credem că va deveni un pilon important de creştere în industria de transport şi logistică.

Reporter: Declanşarea conflictului din Ucraina a afectat cifra de afaceri a companiei şi business-ul derulat cu partenerii din zona Europei de est?

Mihai Teodorescu: Ucraina nu era o piaţă importantă pentru noi, prin urmare nici cifra de afaceri, nici desfăşurarea business-ului nu au fost afectate de conflict. În schimb, efectele conflictului din Ucraina se văd la nivel de forţă de muncă, adică a scăzut numărul de şoferi disponibili pe piaţa muncii, având în vedere că o parte importantă dintre ei veneau din ţara vecină.

Reporter: În condiţiile conflictului din Ucraina, aţi avut clienţi din ţara respectivă care v-au solicitat tranzitarea mărfurilor lor prin România? Dacă da, care este estimativ cantitatea de marfă tranzitată în primele patru luni de conflict?

Mihai Teodorescu: Către Ucraina, care era o piaţă mică, am oprit transportul de mărfuri odată cu apariţia conflictului, fără un impact în business. De la apariţia conflictului, nu am avut cereri din Ucraina.

Reporter: Câte solicitări aţi avut pentru flota dumneavoastră de transport rutier în ţara noastră în primul semestru al anului curent şi ce estimări aveţi pentru finalul anului 2022 în privinţa business-ului derulat de dumneavoastră?

Mihai Teodorescu: Cererea pentru transport rutier de mărfuri în camioane şi în semiremorci a crescut cu 20% în prima jumătate a acestui an şi estimăm că până la finalul anului 2022 vom înregistra o creştere totală pe această divizie de 35% faţă de anul anterior.

Per total business estimăm o creştere de 20% a cifrei de afaceri până la finalul anului faţă de 2021, domeniile automotive, retail, FMCG, electronice&electrocasnice, IT&C, pharma, fiind cele mai active pe zona de transport mărfuri.

Transportul de mărfuri, mai scump cu 30% din cauza preţurilor carburanţilor

Reporter: În ultimul an, preţurile din energie, gaze naturale şi carburanţi, precum şi situaţia din anumite zone de pe glob au afectat lanţurile de aprovizionare cu materii prime, materiale şi echipamente. Sancţiunile economice impuse Federaţiei Ruse, printre care se numără şi interdicţia achiziţionării de petrol rusesc, şi-au pus şi ele amprenta asupra situaţiei actuale. Cum se reflectă acest fapt în activitatea companiei? S-au modificat timpii de aşteptare şi costurile (cu ce procent) pentru clienţii dumneavoastră?

Mihai Teodorescu: Toate creşterile de preţ la carburanţi au generat implicit creşteri ale costului de transport mărfuri la nivel de piaţă, schimbare generală la care ne-am aliniat constrânşi de contexul actual. Astfel, aproximativ 30% din costul total de transport îl reprezintă acum costul motorinei şi estimăm creşteri noi pe piaţa de transport în următorul an pe baza creşterii preţului la motorină.

Timpul de aşteptare nu a fost afectat, mai ales că am făcut schimbări care să favorizeze clienţii, cum ar fi trimiterea camioanelor în cursă cu o capacitate mai mare de încărcare pentru a livra produsele fără întârzieri.

Reporter: Care sunt particularităţile şi cerinţele clienţilor din România faţă de omologii lor din Europa?

Mihai Teodorescu: Nu sunt diferenţe majore între clienţii din România şi cei din alte ţări din Europa. Cererea pentru transport în regim de grupaj, prin care oferim posibilitatea mai multor companii să împartă acelaşi lot de transport, este mai pronunţată pe plan local comparativ cu alte ţări şi în creştere mult mai accelerată decât în alte ţări din regiune, în special pe industriile din domeniul auto, de consum - retail, pharma şi IT&C.

"Pe termen mediu şi lung, odată cu evoluţia tehnologiei care ar putea asigura o autonomie mai mare, camioanele electrice pot fi alternativă excelentă la camioanele standard"

Reporter: Care este gama de servicii oferită clienţilor dumneavoastră?

Mihai Teodorescu: Pe segmentul transport rutier oferim 5 tipuri de servicii de transport: transport de mărfuri în regim de grupaj (până la 2.500 kg total), transport cu încărcare completă, transport cu încărcare parţială (peste 2.500 kg), transport intermodal şi transport mărfuri în condiţii speciale (cu temperatură controlată, ADR - mărfuri periculoase).

Reporter: Care a fost impactul programului IMM Leasing asupra activităţii pe care o desfăşuraţi?

Mihai Teodorescu: În acest moment, nu avem date privind achiziţiile din partea clienţilor prin acest program.

Reporter: Obiectivele trasate de Uniunea Europeană privind neutralitatea climatică în anul 2050 vor influenţa şi piaţa pe care activează compania dumneavoastră. În acest moment, este fiabilă achiziţionarea unui camion electric? De ce este nevoie pentru a vedea cât mai multe camioane electrice pe drumurile din România?

Mihai Teodorescu: În prezent, compania noastră oferă servicii de green transport şi de măsurare a amprentei de carbon pentru companii, servicii care se aliniază cu măsurile UE de a reduce cantitatea de emisii de carbon. Aceste servicii capătă o atractivitate tot mai mare pe piaţa locală de la an la an, mai ales că firmele trebuie să îşi îndeplinească obiectivele de ESG. În ceea ce priveşte camioanele electrice, acestea ar putea fi folosite în România doar pentru livrări pe distanţe foarte scurte, de exemplu de la depozit la magazin, iar din acest punct de vedere este fiabilă adoptarea acestui tip de camion. Însă pentru distanţe lungi, încă nu este fiabilă folosirea camioanelor electrice, având o autonomie destul de mică, de 300 km la o viteză de 80 km/h, şi nepermiţând o încărcare mare de mărfuri. Totuşi, pe termen mediu şi lung, odată cu evoluţia tehnologiei care ar putea asigura o autonomie mai mare, camioanele electrice pot fi alternativă excelentă la camioanele standard. Cu siguranţă în viitorul relativ apropiat o mare parte din mărfuri vor fi transportate în camioane electrice.

Specialiştii - o necesitate în domeniul transportului rutier de mărfuri

Reporter: Cum vă descurcaţi cu forţa de muncă, în condiţiile în care piaţa forţei de muncă specializată se confruntă cu mari probleme?

Mihai Teodorescu: În prezent, echipa noastră este completă şi solidă, dar ne dezvoltăm continuu şi creăm noi oportunităţi profesionale odată cu creşterea business-ului. Din echipa noastră fac parte specialişti cu vechime de mai bine de 10 ani în companie şi specialişti la început de carieră, pe care îi formăm în permanenţă. De altfel, investim în asigurarea unui mediu de lucru care să stimuleze evoluţia profesională şi personală a fiecărui membru, având şi un centru de training global care furnizează training-uri specializate (Traffic Academy, Commercial Academy, Code of Conduct). Pentru tinerii care vor să înceapă o carieră în Freight Forwarding oferim un program (Young DSV) de câteva luni de pregătire în această profesie, prin centrul nostru de pregătire din Copenhaga, în urma căruia se obţine o diplomă de specialist în forwarding, recunoscută la nivel european.

Reporter: Ce ar trebui să facă autorităţile române pentru ca activitatea companiilor din domeniul transporturilor şi logisticii să revină la parametri optimi?

Mihai Teodorescu: Industria de transport ar trebui susţinută şi dezvoltată, în primul rând, prin investiţii în infrastructură rutieră şi feroviară. Sunt necesare culoare de transport optime, pentru a nu limita activităţile business-urilor.

În al doilea rând, la nivel fiscal, pot fi luate măsuri ca:

- Predictibilitate şi consultarea din timp atunci când sunt iniţiative legislative în primul rând

- Discuţiile legate de diurna şoferilor

- Facilităţi fiscale similare IT şi construcţii

- Încurajarea achiziţiei de mijloace de transport electrice (camioane, van-uri) şi a furnizorilor care asigură infrastructura de încărcare, prin subvenţii acordate la achiziţie şi eventual tarife de încărcare subvenţionate iniţial.

Dar şi politici guvernamentale care să faciliteze dezvoltarea acestei industrii:

- Şcoli profesionale/de meserii, care să includă şi calificarea în meseria de şofer profesionist

- Actualizarea curriculei universitare a facultăţilor de profil (transporturi, la ASE, la REI) cu informaţii actuale legate de logistică, expediţii şi transport rutier, multimodal, aerian, maritim;

- Modernizarea punctelor de trecere a frontierei pentru reducerea timpului de tranzitare, atât a celor din vest, dar şi a celor către Bulgaria (Ruse) şi mai nou către Republica Moldova şi Ucraina

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
boromir.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9709
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7216
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3650
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0224
Gram de aur (XAU)Gram de aur406.2521

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
contragarantare.ro
Mirosul Crăciunului
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb