Preţurile de consum din Belgia şi-au accelerat creşterea anuală în iunie 2025, până la 2,1%, de la 2,% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%, după o scădere de 0,2% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 3,2%, de la 2,1%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,8%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 3%, de la 4%, pe fondul unei stagnări lunare, în condiţiile unui avans anual de 1,8% a preţurilor energiei. (Statistics Belgium)
Preţurile producătorilor industriali din Franţa şi-au temperat scăderea anuală în luna mai 2025, până la 0,7%, de la 1,3% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,8%, după o scădere de 3,9% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare au stagnat faţă de aceeaşi perioadă a anului, după o scădere de 0,2% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 11,6%, după o scădere de 5,6% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 17,8%. (INSEE)
Preţurile producătorilor industriali din Italia şi-au temperat creşterea anuală şi în luna mai 2025, până la 1,7%, de la 2,6% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,7%, după o scădere de 2,2% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare au crescut cu o rată anuală de 0,1%, în condiţiile unei noi scăderi lunare de 0,2%, iar preţurile energiei au crescut cu o rată anuală de 9,3%, pe fondul unei scăderi lunare de 2,6%. (Istat)
Indicele încrederii în perspectivele economice ale zonei euro a scăzut în iunie 2025 până la 94 puncte, de la 94,8 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii consumatorilor a scăzut până la -15,3 puncte, de la -15,1 puncte. Indicele încrederii pentru UE a scăzut cu un punct, până la 94 de puncte, pe fondul scăderii încrederii consumatorilor cu 0,3 puncte, până la -14,8 puncte. Indicele încrederii în economia României a înregistrat o scădere până la 97 de puncte, cel mai redus nivel din ultimii 3 ani, de la 99,3 puncte, în condiţiile unei prăbuşiri a încrederii consumatorilor cu 9,3 puncte, cea mai mare din aprilie 2020, până la -24,8 puncte. (Comisia Europeană)
Volumul vânzărilor retail din Letonia a scăzut cu o rată anuală de 2% în luna mai 2025, după o creştere de 0,5% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,7%, după un avans de 0,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 5%, după o scădere de 1% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,1%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 0,4%, după o creştere de 1,2% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%. (Statistics Latvia)
Încrederea consumatorilor din SUA a crescut peste aşteptări în luna iunie 2025, conform datelor finale ale indicelui publicat de University of Michigan. Indicele încrederii a crescut până la 60,7 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimele 4 luni, de la 52,2 de puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele situaţiei curente a crescut până la 64,8 puncte, de la 58,9 puncte, iar indicele aşteptărilor pentru următoarele 12 luni a crescut până la 58,1 puncte, de la 47,9 puncte. Aşteptările inflaţioniste pentru acelaşi interval au scăzut la 5%, de la 6,6%. (University of Michigan)