Conferinţa “Codul insolvenţei 2020”Conferinţa “Codul insolvenţei 2020”

MARCEL BOLOŞ: ''Este imposibil de dus la bun sfârşit construcţia Autostrăzii Unirii în regim de parteneriat public-privat''

A.I.G.
Miscellanea /

''Este imposibil de dus la bun sfârşit construcţia Autostrăzii Unirii în regim de parteneriat public-privat''

Este imposibil de dus la bun sfârşit construcţia Autostrăzii Unirii în regim de parteneriat public-privat, astfel că populaţia din zonă nu trebuie amăgită cu această soluţie, a declarat miercuri ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.

Acesta a estimat că Guvernul va clarifica în scurt timp reglementarea privind construirea Autostrăzii Unirii în regim de parteneriat public-privat şi a apreciat că proiectul are nevoie de două surse de finanţare, dintre care una să fie din fonduri europene.

Marcel Boloş a declarat: "Nu am afirmat că Autostrada Unirii nu ar putea să fie finanţată din fonduri structurale. Acest tronson de autostradă are două componente: componenta Târgu Mureş - Târgu Neamţ, pentru care se elaborează documentaţia tehnico-economică, în vederea accesării de fonduri europene. Cea de-a doua parte a tronsonului, Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, a fost introdus de vechea guvernare în regim de parteneriat public-privat, prin Comisia Naţională de Prognoză. Acest regim de parteneriat public-privat are o mare problemă: costurile de iniţiere a parteneriatului public-privat sunt subestimate, adică, în mod concret, nu se poate realiza parteneriatul public-privat fiindcă nu vor exista resursele financiare necesare ca să se poată implementa proiectul în întregimea lui. Ştiu cu siguranţă că sunt valori subestimate care pun în dificultate regimul de parteneriat public-privat".

Ministrul Fondurilor Europene a subliniat însă că valoarea estimată de 8 miliarde de euro pentru acest proiect depăşeşte valoarea totală a unei întregi perioade de finanţare din partea UE pentru infrastructura de transport a României.

"Acea reglementare trebuie limpezită la nivel de Guvern, şi cred că acest lucru se va întâmpla în timp foarte scurt, dar Autostrada Unirii în ansamblul ei este cea mai mare investiţie a României şi cel mai complex proiect de infrastructură a României, de aceea trebuie o discuţie foarte aplicată, pentru că un lucru este foarte cert: va fi nevoie de două surse de finanţare, pe de o parte din Bugetul Uniunii Europene, dar având în vedere că Autostrada Unirii are o valoare estimată de aproape 8 miliarde de euro, între 7 şi 9 miliarde de euro sunt acum valorile estimate, trebuie să ne gândim că noi pentru o perioadă de programare'', a precizat Marcel Boloş.

Ministrul Fondurilor Europene a susţinut că apelarea la metoda de parteneriat public-privat va avea ca efect lipsa executării autostrăzii.

Opinia Cititorului ( 1 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. De la momentul initial banii au fost sa fie furati. Adica am tradus pe romaneste toata gargara acestui ministru....

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS